Sjukt. Hur fungerar det då med lian li lådan? Den ser ut att ha en 120 mm fläkt..?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Så om vi nu själva fixar så att våra maskiner inte går sönder och MS slipper massa reparationer så belönas vi för det med en ban?? Märkligt...
Tänkte på en annan sak, eftersom man nu inte ens får sätta dit en egen fläkt.
Om man som jag har lite planer på att göra och bygger om sin 20gb HDD och sätter in en 120Gb, att dom kan se det är jag helt övertygad om men vad tror ni, kan det bli en ban för det??
Nu menar jag inte köpa en ny MS 120Gb disk utan alltså skaffa en WD disk från BEVS serien och peta in i 20GB diskens skal och i med en hddss.bin från en 120gb.Last edited by artifaction; 2008-11-04, 12:22.
Comment
-
Det bör väl därimot vara helt omöjligt? Tanken är väl att man använder exakt samma disk som finns i den man köper/får med elite (varför man är begränsad till ett märke, modell och storlek) och sedan lägger in filer som ms lägger. Bör ju vara omöjligt att upptäcka.Original inlägg av artifaction Visa InläggNu menar jag inte köpa en ny MS 120Gb disk utan alltså skaffa en WD disk från BEVS serien och peta in i 20GB diskens skal och i med en hddss.bin från en 120gb.
Men jag är grön på detta och fick min box för en knapp vecka sedan så jag kan ha fel. Dock är jag också intresserad av att veta då jag tror att 20 gb kommer vara för lite när man tröttnad på eas oftast urusla musiksmak.Last edited by martin90; 2008-11-04, 22:02.
Comment
-
din gamertag rörs inte, bara byta box och spela på.Original inlägg av andreas16 Visa InläggSå om jag har förstått det rätt så bannas inte min gamertag om man blir bannad utan man kan köpa ett ett nytt xbox och föra över sin gamla gamertag? skulle ju vara soft att slippa o byta sin inkörda gamertag...
Comment
-
Najs! Då är det jag som flashar min box till helgen.Original inlägg av int21 Visa Inläggdin gamertag rörs inte, bara byta box och spela på.
Comment
-
Därför köper man en lös orginal 120Gb disk o får med Transferkit i vissa fall o har GARANTI från MS om disken rasarOriginal inlägg av martin90 Visa InläggDet bör väl därimot vara helt omöjligt? Tanken är väl att man använder exakt samma disk som finns i den man köper/får med elite (varför man är begränsad till ett märke, modell och storlek) och sedan lägger in filer som ms lägger. Bör ju vara omöjligt att upptäcka.
Men jag är grön på detta och fick min box för en knapp vecka sedan så jag kan ha fel. Dock är jag också intresserad av att veta då jag tror att 20 gb kommer vara för lite när man tröttnad på eas oftast urusla musiksmak.
Man slipper krångel med kompabilitetsissues med att hitta "Rätt drive" och injecta rätt SS signatur bla bla bla ...
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Comment
-
Skitbra!
Dock har jag en fundering hur Stealth-firmwaren funkar. Jag har aldrig kört Live då jag medvetet köpte en bannad box för offline spelande.
Kan stealth-firwaren offline räkna ut om ett spel är stealthpatchat eller inte? Jag menar om jag tar hem ett spritt nytt spel och aldrig har haft 360:n online så kan alltså firmwaret ändå bedömma om spelet är korrekt patchat eller inte? Den måste alltså inte som XDVDMulleter etc blir uppdaterad med en ny databas för att hålla sig fräsch?Last edited by pemani; 2008-11-05, 12:05.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Comment
-
Dock blir det billigare. Att göra på detta sätt kostar runt 400 (om jag inte minns fel) och orginaldisken från ms kostar 1200 typ. Diskar i handeln man köper lös brukar i många fall ha 5 års garanti, vet ej hur det är med 2.5" WDn men man har ju åtminstone 3 år. Tror jag inte sett 1 års garanti på en disk men jag har väl inte varit sådär jätteuppmärksam, speciellt inte på 2.5 tummare. MS ger väl ett års garanti och sedan vanlig allmän reklmationsrätt i tre år.Original inlägg av Pendragon Visa InläggDärför köper man en lös orginal 120Gb disk o får med Transferkit i vissa fall o har GARANTI från MS om disken rasar
Man slipper krångel med kompabilitetsissues med att hitta "Rätt drive" och injecta rätt SS signatur bla bla bla ...
Last edited by martin90; 2008-11-05, 13:32.
Comment
-
självklart kollar ixtreme stealth oavsett om du har den kopplat mot live eller inte, det gör den innan den startar spelet. har inte spelet korrekt stealth så startar det inte. det ixtreme inte kan kolla är om stealth stämmer med stealth från ett original spel. det får du göra själv via xdvdmulleter eller abgx360. sålänge ixtreme kan starta spelet så är det bara att spela på. mitt råd är att inte vara på live, även om det är stealthat, utan vänta till att du verifierat stealth från original.Original inlägg av pemani Visa InläggSkitbra!
Dock har jag en fundering hur Stealth-firmwaren funkar. Jag har aldrig kört Live då jag medvetet köpte en bannad box för offline spelande.
Kan stealth-firwaren offline räkna ut om ett spel är stealthpatchat eller inte? Jag menar om jag tar hem ett spritt nytt spel och aldrig har haft 360:n online så kan alltså firmwaret ändå bedömma om spelet är korrekt patchat eller inte? Den måste alltså inte som XDVDMulleter etc blir uppdaterad med en ny databas för att hålla sig fräsch?
Comment
-
MulleterOriginal inlägg av RobbieV Visa Inläggkan man på nåt sätt se om redan spel på disk är korrekt stealht patchade dvs går det att slänga in dvd i datorn och kolla med nåt program?
Klarar även av att läsa utbrända saker
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Comment
-
det innebär att original crc's inte är inlagt i databasen. om jag förstått det rätt så läggs crc's in i databasen när två oberoende källor laddat upp likadana värden och de genomgått en verifiering. när dessa två eller fler källor matchar varandra så läggs dessa värden in i databasen. pga detta så kan det ta några dagar efter officiell release, innan det går att verifiera din backup.Original inlägg av SuFFix Visa Inläggbra skrivet!
en fråga, om du i CRC skedet, i mullmeter, kollar ett spel mot online-databasen, och det inte finns, vad innebär det?
Comment

Comment