Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tjenare undrar om det spelar någon roll att man köper dom spel man vill lira live orginal eller det kanske inte spelar någon roll att spela backup live om man gjort allt riktigt med programen ? Om man bara köter sig med programen och inte spelar innan dom är släpta i sverige så ska det inte vara några problem va ? spelar det någon roll att vara upkoplad på live ock spela singel player på ett riktigt genomgånget backup spel eller är det säkrare att vara disconnectad ?

Comment

De snackas ju om att boxen lagrar info någonstans och sedan skickar vidare det när man connectar till live, isf är det vansinnigt att överhuvudtaget lira offline ett spel om inte har ss osv...

Comment

Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
        De snackas ju om att boxen lagrar info någonstans och sedan skickar vidare det när man connectar till live, isf är det vansinnigt att överhuvudtaget lira offline ett spel om inte har ss osv...
        Det är jag som brukar säga att det är tekniskt sett möjligt att göra så, men det finns inget vederlagt att det fungerar så just nu.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Det är jag som brukar säga att det är tekniskt sett möjligt att göra så, men det finns inget vederlagt att det fungerar så just nu.
          Har läst lite på XBOX-Scene om det men det är ju ingen som vet säkert att det är så mest spekulationer förmodar jag.

Comment

Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
            får man fråga vilka spel?

kollade Call.Of.Duty.World.At.War.X360-Allstars nyss. När jag kör Crc details så finns den inte i databasen, men när jag kör autofix så står det att den finns i db

spelet släpps ju om 3 dagar, mulleter autofix stämmer ju inte då, originalet är ju knappast ute.

Känns som om Abgx360 är ett bättre program, vad säger ni?
            COD släpptes i USA igår (11/11) och Lansin laddade upp sina retail files till DBn igår.

Båda programmen använder samma databas så det är ingen skillnad mellan dess retail files.

Jo int21, men nu var det ju så att det STOD att spelet fanns i databasen, och det stämmer ju inte eftersom orginalet inte släppts än, och detta genom mulleter autofix "Could not get ini file for the SS in this iso, however the game does appear to be in the database......."

När jag kör abgx360 så står det att allt är ok förutom verifikationen, "the request Url returned error: 403, failed to find a verified ini file for this Xen/SS combination
            Verification failed.."

känns knappt som om man kan lita på mulleter, för det har stått exakt samma sak på autofix och då har jag testat 4 spel, några nya, några ganska många månader gamla.
            Båda programmen gör samma sak, det är ingen direkt skillnad. I abgx så ser du mer utförligt vad den just gör med filen, men utgången blir det samma.

Och den sista meningen du skriver, det betyder att scene releaserna kan vara kassa och det är meningen att den ska kolla om den är OK och är den inte det så ska den fixa det och det är ju just det den gör i ditt fall.
            Last edited by p_son77; 2008-11-12, 18:09.

Comment

bra tack för svaren men;

märkligt, för i mullmeter står det att den finns i Db men i abgx360 står det att den inte kan verifiera.
              Last edited by SuFFix; 2008-11-12, 18:15.

Comment

bra tack för svaren men;

märkligt, för i mullmeter står det att den finns i Db men i abgx360 står det att den inte kan verifiera.
                Ok du har satt autofix på level 3??

Och det måste du göra varje gång du startar abgx.

Comment

ja

Comment

ja
                    Det verkar som att DBn ligger ner för tillfället, kan inte autofixa ett enda spel, så det är nog därför.

Comment

• Det är nog därför ja, hoppas den är uppe igen snart.

Comment

• Original inlägg av donkyshot Visa Inlägg
                        Tjenare undrar om det spelar någon roll att man köper dom spel man vill lira live orginal eller det kanske inte spelar någon roll att spela backup live om man gjort allt riktigt med programen ? Om man bara köter sig med programen och inte spelar innan dom är släpta i sverige så ska det inte vara några problem va ? spelar det någon roll att vara upkoplad på live ock spela singel player på ett riktigt genomgånget backup spel eller är det säkrare att vara disconnectad ?
                        är backuperna verifierade mot online-db och du har ixtreme 1.4+ så är inte live några problem. spelar du singleplayer och är inloggad på live så har live access till spelet, spela inte så innan release, logga ur från live eller spärra uppkopplingen issåfall. du kan spela osläppta spel sålänge du inte är inloggad på live med skivan i din box.

Comment

• bannad

Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

Har nu läst att MS kör hårt och bannat boxar:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146
                          Last edited by magnus100; 2008-11-13, 08:20.

Comment

• Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg
                            Vill bara varna alla som flashat sin xbox att bli ni löper stor risk att bli bannade. När jag kör näteverkstest och den klarar allt tills den kommer ner till Live och NAT står det This account has been banned for violations of the terms of use. To protect the xbox live service and its members, Microsoft does not provide details about account bans Flashade min xbox för ca en mån sedan på PSXCARE och har således den senaste programvaran. Blev bannad när jag skulle spela nya C&C live, vet inte om det har med just det spelet att göra, kan ju förekomma delay ban.

Vill bara varna andra att kanske tänka efter om man ska flasha sin xbox 360 om man tankt spela live.

ingen nyhet och det finns redan en "jag har blivit bannad tråd" här. det står även i guiden vad som kan vara orsaken till detta och hur man förhindrar det.

*edit*
                            läste fel innan...
                            Last edited by int21; 2008-11-13, 18:22.

Comment

• vad tror ni om den nya patchen dom släpper snart kommer dom jobba ner det ännu mera med banns osv ? hur va det förra patchen ?

Comment

• Original inlägg av magnus100 Visa Inlägg

Berätta gärna exakt vilka releaser du har kört på din Xbox...

Comment

Working...
                                X