Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är som swizzy säger och autofix körs automatisk när du kollar med abgx360 så det är inget du behöver oroa dig om att missa.
    Ok tack för alla snabb svar

Comment

• nu går äntligen Resident Evil 5 (Både Jap & PAL) releaserna igenom abgx

Int21 , betyder det här att det är safe att lira online co-op med den japanska RF rippen ?
      och vilken realese rekomenderar du att jag bränner ut (kommer bränna så fort du svarat) för jag vill spela det dirkekt i morgon. jag tänkte mest på att jap realesen är släppt ifall dom märker sånt, eller spelar det ingen roll ?

Comment

• int21 dom bilderna du har på första sidan stämmer ju inte riktigt längre. Bilden i mitten utav dom tre ser inte ut så längre i abg360. Man väljer ju i Level 3 som vanligt. Men under den finns det bara ett alternativ nu som man ska bocka för eller inte. Alternativet som det handlar om är alltså: Look for verified files in the local file directory (applies to Autofix and Verification)

Förmodar att man inte ska bocka i den?

Comment

• Original inlägg av T H C Matrix Visa Inlägg
          nu går äntligen Resident Evil 5 (Både Jap & PAL) releaserna igenom abgx

Int21 , betyder det här att det är safe att lira online co-op med den japanska RF rippen ?
          och vilken realese rekomenderar du att jag bränner ut (kommer bränna så fort du svarat) för jag vill spela det dirkekt i morgon. jag tänkte mest på att jap realesen är släppt ifall dom märker sånt, eller spelar det ingen roll ?
          det är bara DMI som skiljer PAL och NTSC/J versionen åt så det är vilket som. nojjar du så kör PAL eftersom du bor i den regionen, personligen kör jag NTSC/J för den kom först. att köra annan region har inte fått folk bannade vad jag vet. ha i åtanke att spelet släpps den 13e.

Comment

• Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
            int21 dom bilderna du har på första sidan stämmer ju inte riktigt längre. Bilden i mitten utav dom tre ser inte ut så längre i abg360. Man väljer ju i Level 3 som vanligt. Men under den finns det bara ett alternativ nu som man ska bocka för eller inte. Alternativet som det handlar om är alltså: Look for verified files in the local file directory (applies to Autofix and Verification)

Förmodar att man inte ska bocka i den?
            om du kollat riktigt noga så ser du att det finns en bildserie för abgx360 v1 och en för abgx360 v0.94

Comment

• du kanske ska uppdatera resten av bilderna också (dom som visar hur det ska se ut om man gjort rätt etc...) eftersom det ser annorlunda ut nu mot vad det gjorde förut... dessutom visas Region Free alltid som grönt nu, förut var det rött om man valt region...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

så int21, om jag bränner ut den japanska kFC rippen är det chill att lira online nu tror du, med tanke på att det släpptes 5 mars där ? tänkte vänta på PAL realese datum men såg nu att PAL rellen var nukad för dupe av kfc

Comment

Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

så int21, om jag bränner ut den japanska kFC rippen är det chill att lira online nu tror du, med tanke på att det släpptes 5 mars där ? tänkte vänta på PAL realese datum men såg nu att PAL rellen var nukad för dupe av kfc
                  Min personliga syn är att ha is i magen o vänta även en vecka/månad o se om andra har fått problem

Nej skämt o sido, väntar man tills spelen är släppta i det landet boxen kommer från även om de är regionsfria minskar risken för fail
                  Checkar de inte genom Mulleter eller SGBX kör jag personligen inte dem heller.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Håller huvet lågt här men here goes:

Om stealth passed , men verification failed -
                    är man grön eller bör man bränna om?

Comment

• Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
                      Håller huvet lågt här men here goes:

Man bör vänta på att den hamnar i databasen.
                      Om den behöver fixas då. Bränn om.
                      Om den inte behöver fixas. Kör på.
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Bannad om...

Jag har en fråga som jag har undrat på i ett par år faktiskt. Mitt xbox är gammalt!, köpte det av en polare som flashade det själv så jag vet inte ens vad som sitter i boxen, men funkar gör det Men, jag undrar om man kan bli bannad direkt om jag skulle logga in på Live (vet inte riktigt hur man gör det än men ska kolla upp det). Jag har inte tänkt o spela något online utan är bara intresserad av att ladda ner speltillbehör som t ex saker till Guitar Hero och till GTA4.

Så kort och gott; kan jag bli bannad om jag inte har någon skiva i boxen (hdd i?)

Ps the Lost and the Damned lockar som f*n

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          du kanske ska uppdatera resten av bilderna också (dom som visar hur det ska se ut om man gjort rätt etc...) eftersom det ser annorlunda ut nu mot vad det gjorde förut... dessutom visas Region Free alltid som grönt nu, förut var det rött om man valt region...
                          det väsentliga är crc matches och verification was successful!, de är likadana som innan och det är allt som behövs. att annan info visas tycker jag är rätt onödigt att göra en uppdatering för, vad har tex achivementinfo med säkerhet att göra?

Comment

Resident.Evil.5.PAL.XBOX360-DNL <--- NUKE dupe KFC

jag skulle vänta med onlinespelandet tills det iaf var släppt här, det är min synpunkt på det hela. dupe betyder duplicate, inget fel på DNL releasen bara det att den versionen släppts innan, du kan verifiera och bränna den om du vill.

Comment

• Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
                              Håller huvet lågt här men here goes:

det enda du ska bry dig om verification was successful!, då är den sk. livesäker allt annat är den inte säker. stealth passed betyder bara att ixtreme kan starta backupen.

Comment

• Original inlägg av Bumosvullo Visa Inlägg
                                Jag har en fråga som jag har undrat på i ett par år faktiskt. Mitt xbox är gammalt!, köpte det av en polare som flashade det själv så jag vet inte ens vad som sitter i boxen, men funkar gör det Men, jag undrar om man kan bli bannad direkt om jag skulle logga in på Live (vet inte riktigt hur man gör det än men ska kolla upp det). Jag har inte tänkt o spela något online utan är bara intresserad av att ladda ner speltillbehör som t ex saker till Guitar Hero och till GTA4.

Så kort och gott; kan jag bli bannad om jag inte har någon skiva i boxen (hdd i?)

Ps the Lost and the Damned lockar som f*n
                                visst kan du det, eftersom du inte vet vad din polare haft för firmware i den och spelat på boxen innan. har han spelat på live med dåliga backuper så kan din box redan vara flaggad i väntat på att bli bannad. du får prova helt enkelt eller fråga din polare vad det är i den och om han spelat på live med osäkra backuper.

Comment

Working...
                                X