Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sweet, då blir det lir idag ...
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      köp en ny flashad box och den gamla försöker du fixa med x-clamp. har du tur så får du liv i den och kan ha den som test box. gör ju inget om den blir bannad, men det lär inte vara någon fara för ban om du kör fina backuper i den.
      Jo, tänkte dyka förbi PSXCare i helgen och plocka upp en ny box. Det är inte riktigt min grej att öppna boxen och pilla, men vem vet. Kanske funkar... Har inte så bra koll på vad x-clamp är dock. Är E 74 en error som går att fixa? (Finns det något jag kan göra för att undvika dessa problem framöver?)

Har annars en tanke med att auktionera ut den för ett utropspris för 0 kr på *******.se och sen låta småblåsta folk buda på den och se vad jag får! =P

Comment

• Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
        Jo, tänkte dyka förbi PSXCare i helgen och plocka upp en ny box. Det är inte riktigt min grej att öppna boxen och pilla, men vem vet. Kanske funkar... Har inte så bra koll på vad x-clamp är dock. Är E 74 en error som går att fixa? (Finns det något jag kan göra för att undvika dessa problem framöver?)

Har annars en tanke med att auktionera ut den för ett utropspris för 0 kr på *******.se och sen låta småblåsta folk buda på den och se vad jag får! =P
        För att undvika att en 360 rödringar o ger felkoder så använder man den inte Desvärre kan man tydligen inte få en felfri maskin, alla har något fel i sig på ett eller annat sätt o vissa dör, sånt händer.

Vårt tips, Återställ o skicka till Ms om du har garanti ( 3.år ) eller skrota o köp ny, ( Just nu blir det billigast då maskinerna rasat i pris. )
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          För att undvika att en 360 rödringar o ger felkoder så använder man den inte Desvärre kan man tydligen inte få en felfri maskin, alla har något fel i sig på ett eller annat sätt o vissa dör, sånt händer.

Vårt tips, Återställ o skicka till Ms om du har garanti ( 3.år ) eller skrota o köp ny, ( Just nu blir det billigast då maskinerna rasat i pris. )
          Min garanti hos PSXCare har gått ut och min garanti hos MS borde ju vara obefintlig pga modifierad firmware, eller? Vad menas med att "återställa"?

Comment

• Att återställa = lägga tillbaka orginal firmware och se till att boxen ser orörd ut...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Kika på Tillverkningsdatumet på boxens baksida, Ms förlängde garantin till 3.år för rödringsfenomen, återställer man boxen kastas orginalmjukvarao nytt garantisigill på o med det kan man skicka in boxen till Ms så länge man inte blivit bannad o få den reparerad på deras förlängda garanti.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Fuck that, jag svänger förbi PSXCare imorrn och plockar upp ett nytt 360. Enklast! Har redan beställt ett billigt Transfer Kit på ***************

Comment

• vet någon om det funkar att spela ResEv5 DNL PAL- releasen med ixtreme v 1.4? Om man blir bannad då eftersom man inte har det senaste ixtreme? eller måste ja uppdatera till den senaste för å klara den där third waven ??
                  tacksam för svar!

Comment

• Original inlägg av BGizz Visa Inlägg
                    vet någon om det funkar att spela ResEv5 DNL PAL- releasen med ixtreme v 1.4? Om man blir bannad då eftersom man inte har det senaste ixtreme? eller måste ja uppdatera till den senaste för å klara den där third waven ??
                    tacksam för svar!
                    just Resident evil 5 går med 1.4 ja... kolla spelet innan du kör i maskinen bara...

står det i ABGX360 att den har Wave 3 på video partitionen så måste du ha den nya (gäller allt) det står dessutom att du behöver nyare firmware i ABGX360 har jag för mig...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• oook, tack för svar! för när jag körde den i senaste abgx så verkar allt stämma, men har för mig att jag läst att man är tvungen att ha den senaste FW för att kunna spela online, men är lite fundersam för allt ser ju grönt ut i ABGX.... står inget om third wave iaf...

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        visst kan du det, eftersom du inte vet vad din polare haft för firmware i den och spelat på boxen innan. har han spelat på live med dåliga backuper så kan din box redan vara flaggad i väntat på att bli bannad. du får prova helt enkelt eller fråga din polare vad det är i den och om han spelat på live med osäkra backuper.
                        Jag vet att han inte har spelat online eller ens haft den online förut (vet dock fortfarande inte vad han har satt i boxen) men jag undrar om det finns något registrerat fall där man blivit bannad av att bara varit inloggat på Live utan att ha lirat online. Jag vill inte lira online utan bara ladda ner saker som MS tillhandahåller till olika spel som jag har.

Comment

• kanske en dumm fråga men man måste ju fråga har aldrig kört live läser här om att man ska kolla spelen med ABGX programmet om jag exempel laddar ner en spel som är godkänd
                          utav abgx kan jag då spela online eller måste jag själv köra abgx programmet till varje spel jag laddar ner

Comment

• För att vara helt säker på att det är säkert att lira live så testar du varje spel själv ja...
                            Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av BGizz Visa Inlägg
                              oook, tack för svar! för när jag körde den i senaste abgx så verkar allt stämma, men har för mig att jag läst att man är tvungen att ha den senaste FW för att kunna spela online, men är lite fundersam för allt ser ju grönt ut i ABGX.... står inget om third wave iaf...
                              det räcker att du har iXtreme 1.4 (12x) och har verifierat dina backuper med abgx360 för att vara säker. du behöver iXtreme 1.51 för att starta 3 wave backuper. med allt grönt så antar jag att du ser ett verification was successful meddelande när du kollar dina backuper, det är det enda du behöver bry dig om när du kollar dem.

Original inlägg av jungleflash Visa Inlägg
                              kanske en dumm fråga men man måste ju fråga har aldrig kört live läser här om att man ska kolla spelen med ABGX programmet om jag exempel laddar ner en spel som är godkänd
                              utav abgx kan jag då spela online eller måste jag själv köra abgx programmet till varje spel jag laddar ner
                              ingen dum fråga, kolla varje spel med abgx360 innan du bränner.

Comment

• Hur är det om man spelar ett spel som INTE är kollat av abgx360 på sin lokale profil utan nätverkssladd i ?

Kan man vara i riskzonen för att bli bannad om man sen kör samma spel eller ett annat på LIVE även om man kollar just den gången att spelet är OK i abgx ?

Comment

Working...
                                X