Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag ger upp! Kollade brandväggen. Det var inte den som störde heller :/
    jag var ju dum och spelade den har skivan innan jag kollade den med abgx360.
    får se om jag blir bannad.

tack för den hjälp jag fick iaf.

Comment

• Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
      Jag ger upp! Kollade brandväggen. Det var inte den som störde heller :/
      jag var ju dum och spelade den har skivan innan jag kollade den med abgx360.
      får se om jag blir bannad.

tack för den hjälp jag fick iaf.
      KFC releasen av street fighter iv ska vara okej från start så är det den backupen du syftar på så ska det vara lugnt. angående abgx350 problemet så kan du testa detta. det löste ett annat problem som var liknande det du har.

1. om du har abgx360 installerat så avinstallera det. dubbelkolla i program (program files att den är borta)
      2. skriv in %appdata%\abgx360 i adressfältet i utforskaren, ta bort katalogen abgx360.
      3. skriv regedit i kör via startmenyn. gå till hkey_current_user / software, ta bort abgxgui
      4. ladda hem abgx360 via inlägg 1 i denna tråd, (kör sedan install_ini.bat om det är utan installer.) starta abgx360 och ställ in det enligt guiden.
      5. verifiera backupen och återkom med resultat.

Comment

• Om man ngn gång råkat lira ett spel som inte kunde ver. som typ nhl09 var ett bra tag, har aldrig lirat live men haft i i nätverkssladden hela tiden.

Nu har jag ver det med agbx360 och brännt om det. Måste man rensa ngt eller ska man bara ha tur att man inte blir bannad??

Har skaffat guldmedlemsskap och tänkte börja lira lite live nu, och med säkerhet nhl09.

Tacksam för svar vad man kan göra

Comment

• Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
          Om man ngn gång råkat lira ett spel som inte kunde ver. som typ nhl09 var ett bra tag, har aldrig lirat live men haft i i nätverkssladden hela tiden.

Nu har jag ver det med agbx360 och brännt om det. Måste man rensa ngt eller ska man bara ha tur att man inte blir bannad??

Har skaffat guldmedlemsskap och tänkte börja lira lite live nu, och med säkerhet nhl09.

Tacksam för svar vad man kan göra
          du kan inte rensa något, bara att hoppas på det bästa. vad jag vet så är dagger releasen av nhl säker som den är (person som postat log kan iåfs fixat den innan). att det står nhl2k9 är bara en miss i databasen de inte orkat ändra.

Comment

• Du kan rensa cachen på xboxen om du känner dig paranoid... annars finns det inte speciellt du kan göra då du redan har skickat all data till MS (om dom nu kollat din backup...)

såhär rensar du din cache:

1. Gå in på menyn längst till höger -> (NXE = "My xbox" menyn längst till höger... ->)

2. Bläddra dig fram till memory gå in på den, tryck sedan på den gula knappen (Y) Följt av följande sekvens:

X X LB RB X X
            (X = blå)
            (LB = övre vänstra knappen)
            (RB = övre högre knappen)

3. det kommer nu om du gjort rätt komma upp en meny som frågar dig om du vill göra en "Maintaince" på hårddisken, då svarar du ja... och väntar tills den är klar...

Voila! du har nu rensat cacheminnet på ALLA minnesenheterna
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Du kan rensa cachen på xboxen om du känner dig paranoid... annars finns det inte speciellt du kan göra då du redan har skickat all data till MS (om dom nu kollat din backup...)

såhär rensar du din cache:

1. Gå in på menyn längst till höger -> (NXE = "My xbox" menyn längst till höger... ->)

2. Bläddra dig fram till memory gå in på den, tryck sedan på den gula knappen (Y) Följt av följande sekvens:

X X LB RB X X
              (X = blå)
              (LB = övre vänstra knappen)
              (RB = övre högre knappen)

3. det kommer nu om du gjort rätt komma upp en meny som frågar dig om du vill göra en "Maintaince" på hårddisken, då svarar du ja... och väntar tills den är klar...

Voila! du har nu rensat cacheminnet på ALLA minnesenheterna
              Ok!

Men alla saves och downloads ligger kvar eller? Vill ju ha kvar allt som är sparat och achivements och dyl.

Comment

• Ja, allt sådant ligger kvar, det som försvinner är uppdateringar och sådant skit... sådant som inte behöver sparas för att kunna spel etc... alla dina profiler och sparningar är säkra (vet dock inte hur det är med korrupta sparningar/profiler om dom försvinner... det kan man juh hoppas att dom gör då dessa inte kan användas i alla fall)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Hallå int!

Har ju sedan releasen lirat nhl 09 och har hela tiden varit orolig för att releasen inte varit okej då jag spelat drygt 100 matcher online.

Har precis kört den i abgx och kollat där, tog bort level3 autofixgrejen och valde att den inte skulle göra något då jag kollar en redan bränd skiva.

────────────────────────────────────────────────── ─────────────────────────────
                  \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                  //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                  ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v0.9.4── ─────[http://abgx360.net]────
                  ▀▀▀
                  Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                  Downloading GameNameLookup.csv
                  100% [================================>] 33,729 75.4 KB/s ETA 00:00
                  Downloading abgx360.dat
                  100% [================================>] 1,024 21.3 KB/s ETA 00:00

An updated version of abgx360 is available: v1.0.0

Checking Game
                  ISO: "MATSHITA DVD-RAM UJ-841S v1.50 (D"
                  Layerbreak: 1913760
                  Size: 7572881408 bytes (normal size)
                  Files in ISO: 55, Folders in ISO: 10
                  Total bytes used: 5398222050 (73.88%)
                  ISO appears to have random padding
                  XEX Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1
                  XEX CRC = C97FAE6C

NHL 2K9

Region Code: 0x00FF0000
                  PAL

Checking SS
                  Timestamp of Authoring: 2008/08/13 00:00:00
                  Timestamp of Mastering: 2008/08/28 16:48:37
                  SS CRC = 45E0E516 (RawSS = 338F4529)
                  SS Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1 (matches game)
                  SS looks valid

Checking DMI
                  Timestamp of Authoring: 2008/08/13 00:00:00 (matches SS)
                  DMI CRC = A032BA98
                  DMI Media ID: FA1A75D0435AD25D4EE41C7F-3028CBC1 (matches game)
                  DMI looks valid

Checking PFI
                  PFI CRC = A4CFB59C
                  PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                  Checking Video padding... Video is zero padded
                  Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                  Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Verifying this game against the online database...
                  Attempting to get '45E0E516C97FAE6C.ini' from the online verified database
                  Downloading 45E0E516C97FAE6C.ini
                  100% [================================>] 315 19.2 KB/s ETA 00:00

Using '45E0E516C97FAE6C.ini' (315 bytes)
                  Video CRC matches
                  V0 CRC matches
                  V1 CRC matches
                  PFI CRC matches
                  DMI CRC matches
                  SS CRC matches
                  Xex CRC matches

Checking Game CRC... (press Q to cancel)
                  Percent Elapsed Estimated Time Average Current Errors Total
                  Done Time Time Left Speed Speed Recovered Retries
                  25% 6:05 20:24 14:19 4.9 MB/s 6.3 MB/s

All Stealth CRCs match (Game CRC was skipped)
                  Stealth was verified but game data wasn't

Press any key to exit . . .

Det som gjorde mig lite tveksam är att det står downloading, är det bara för att verifiera ini-filen som finns på min utgåva eller betyder det att jag behöver bränna om spelet och fixa det?

Comment

• Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
                    Det som gjorde mig lite tveksam är att det står downloading, är det bara för att verifiera ini-filen som finns på min utgåva eller betyder det att jag behöver bränna om spelet och fixa det?
                    Exakt. Den laddar ner ini-filen. Du behöver inte bränna om. Allt såg bra ut.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                      Exakt. Den laddar ner ini-filen. Du behöver inte bränna om. Allt såg bra ut.
                      Gott, tack så mycket!

Comment

• Original inlägg av jimpa_84 Visa Inlägg
                        Hallå int!

Har ju sedan releasen lirat nhl 09 och har hela tiden varit orolig för att releasen inte varit okej då jag spelat drygt 100 matcher online.

Har precis kört den i abgx och kollat där, tog bort level3 autofixgrejen och valde att den inte skulle göra något då jag kollar en redan bränd skiva.

log

allt såg bra ut och du behöver inte kryssa ur level 3. den märker att du kollar från skiva och kommer automatisk att skita i att försöka patcha om det är fel. det den laddar hem är ini filen att verifiera från. det enda du inte kollade var om game-data stämde, du verkar avbrutit den. det som kan hända om den inte stämmer är att det blir fel i spelet, tex korrupta bilder, filmer, menyer som inte fungerar osv.

Comment

• Hah nu är jag tillbaka!

Har en fråga angående RE5. Jag laddade ner DNL-releasen, men såg att den på visas sidor ansågs som Nuke'ad. är det bara för att den är exakt kopia av KFC-releasen eller är det något fel på den?...

Jag har ixtreme 1.4, kan jag spela RE5 säkert om jag spelet blir verifierat och finns i dbn?

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
                            Hah nu är jag tillbaka!

Har en fråga angående RE5. Jag laddade ner DNL-releasen, men såg att den på visas sidor ansågs som Nuke'ad. är det bara för att den är exakt kopia av KFC-releasen eller är det något fel på den?...

Jag har ixtreme 1.4, kan jag spela RE5 säkert om jag spelet blir verifierat och finns i dbn?
                            Det är icke något fel på den. Det är samma. Går den igenom abgx360 så är den ok och ja, funkar bra på 1.4.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Jag fick denna kod på Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG. Nu ska man ju tillägga att officiellt releasedatum inte är förrän 29e mars tror jag. Är denna release tillräckligt säker för att spela offline? Vet att det låter som feta noob-frågan och att man alltid lirar på egen risk; men läser jag allt korrekt om jag påstår att allt stämmer förutom att den inte kan verifera mot en originalkopia av spelet, eftersom detta inte är släppt i butik än. Vilket innebär att det borde vara lugnt att lira om man inte är uppkopplad mot Live samtidigt, right?

EDIT: (Ja, jag har iXtreme 1.51, fixat av PSXCare)

Kod:
                              ───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                              \\//\\//\\//\\//\\/█\\//\ \ \/ /┌─┐┌─┐┌─┐\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\
                              //\\//\\//\\//\█▀█\█▀█\█▀█/ /\ \ ─┤├─┐│ │//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//\\//
                              ───────────────▀▀▀─▀▀▀─▀▀█──────└─┘└─┘└─┘─v1.0.0───────[http://abgx360.net]────
                                                     ▀▀▀
                              Checking for updates to GameNameLookup.csv and abgx360.dat...
                                   Server file GameNameLookup.csv no newer than local file - not retrieving
                                   Server file abgx360.dat no newer than local file - not retrieving

An updated version of abgx360 is available: v1.0.1

O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.dvd is valid

Checking Game
                                   ISO: "O:\XBOX 360 Games\Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG\nig-ghm.is
                              o"
                                   Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
                                   Files in ISO: 1470, Folders in ISO: 23
                                   Total bytes used: 7220319995 (98.93%)
                              Game appears to have random padding

Checking default.xex
                                   Original PE Filename:  gh4_1_burn_Final.exe
                                   Original PE Timestamp: 2009/02/10 22:50:57
                                   Game Name:             Guitar Hero Metallica
                                   Developer:             Neversoft Entertainment
                                   Publisher:             Activision, Inc
                                   Genre:                 Music
                                   Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
                                   XEX CRC = A7C93B87
                                   XEX Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F

Region Code: 0xFFFFFFFF
                                   Region Free!

Checking SS
                                   Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00
                                   Timestamp of Mastering: 2009/02/24 06:55:59
                                   SS CRC = F42FC023 (RawSS = 65A3E7A2)
                                   SS Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
                              SS looks valid

Checking DMI
                                   Timestamp of Authoring: 2009/02/18 00:00:00 (matches SS)
                                   DMI CRC = 8F9D303A
                                   DMI Media ID: F18ECA32747DA2517123704F-2E0C8E5F (matches game)
                              DMI looks valid

Checking PFI
                                   PFI CRC = 2A4CCBD3
                              PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Video partition found
                                   Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
                              Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

Stealth check passed!

Starting Verification
                                   Looking for F42FC023A7C93B87.ini in the online verified database
                                   There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
                              Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                              Verification failed

Starting AutoFix
                                   Looking for Xex_A7C93B87.ini in the online verified database
                                   There are no verified rips of this Xex in the online database
                              Failed to find a verified ini file for this Xex
                              AutoFix Failed, Stealth is still unverified

Press any key to exit . . .
                              Last edited by TheLithium; 2009-03-24, 23:29.

Comment

• Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
                                Jag fick denna kod på Guitar Hero Metallica RF USA XBOX360-NiG. Nu ska man ju tillägga att officiellt releasedatum inte är förrän 29e mars tror jag. Är denna release tillräckligt säker för att spela offline? Vet att det låter som feta noob-frågan och att man alltid lirar på egen risk; men läser jag allt korrekt om jag påstår att allt stämmer förutom att den inte kan verifera mot en originalkopia av spelet, eftersom detta inte är släppt i butik än. Vilket innebär att det borde vara lugnt att lira om man inte är uppkopplad mot Live samtidigt, right?
                                spela offline hur mkt du vill.

Comment

Working...
                                X