Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ang iBurn360

Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger

Comment

• ja du, jag vet inte vilken regions kod du ska ha, men PAL är väl ett bra tips, har noll koll på vilken region det är... kolla på någon DVD Films fodral om du har något eller så...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
        Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger
        Va!? Det är väl inte xbox 360:n som frågar eller? Det går ju inte att ställa in regionkod på maskinen. Om det är din PC du syftar på så är det region 2 (dvs. PAL) du ska välja.

http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
          Va!? Det är väl inte xbox 360:n som frågar eller? Det går ju inte att ställa in regionkod på maskinen. Om det är din PC du syftar på så är det region 2 (dvs. PAL) du ska välja.

Det är inte PC heller det är en MAC
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Mich1 Visa Inlägg
            region 2 ska du ha, det är pal för oss i sverige.

den frågar för att veta vilken typ av dvd:er du kommer använda med din brännare. i sverige har vi region 2 så skulle du sätta in en region 1 dvd så kommer den inte spelas utan du måste byta igen, alltså förbrukat 2 av 5.. värdelöst system, men så är det. i dagens läge så fixar ju rippningsprogrammet det där med regioner och lurar dvd:n så det är bara att köra på.. men kör region 2 du.
            Last edited by int21; 2009-04-15, 18:36.

Comment

• Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?

Comment

• Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
                Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?
                Ja, precis. De som utvecklar hack för att komma runt xbox 360 säkerheten är ju bara människor och kan inte sia om vilka åtgärder MS tänker ta i framtiden.

Man lugnt utgå från att det är säkert JUST NU att spela online med verifierade backups. Framtiden kan ingen sia om

Comment

Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?
                  Finns alltid möjligheten att MS höjer säkerheten i framtiden med nya åtgärder som gör att dom kan se vad du gör... ingen vet när eller hur detta sker, dessutom så finns det alltid en risk för att dom upptäcker dig om det är något pytte litet som inte stämmer i firmwaren eller så, det är därför du inte kan vara 100% säker
                  Google is your friend!

Comment

• tjena, förlåt om jag är trög och inte förstår det här riktigt.
                    Jag har fifa 09 som backup spel, det har blivit godkänt i både xdvdmulleter och abgx! Kan jag spela med det på live då eller kan man bara spela med orginalspelen?

Comment

• Du kan köra den live, du behöver INTE testa med XDVDMulleter om den inte går att "autofixa" i ABGX men finns i databasen...
                      Google is your friend!

Comment

• ok, jag fixade den i abgx när jag skulle bränna ut. Jag kollade bara dvdskivan i båda programmen igår för att vara hundra på att den var bra! tack så mycket för hjälpen, nu blir det att lira för hela slanten!

En till fråga, jag har en hitachi dvd med iXtreme 1.4 x8 hastighet. Ska jag behöva uppdatera för att spela live med det eller fungerar det med flashet som är där?

Comment

• Original inlägg av nirom Visa Inlägg
                          ok, jag fixade den i abgx när jag skulle bränna ut. Jag kollade bara dvdskivan i båda programmen igår för att vara hundra på att den var bra! tack så mycket för hjälpen, nu blir det att lira för hela slanten!

En till fråga, jag har en hitachi dvd med iXtreme 1.4 x8 hastighet. Ska jag behöva uppdatera för att spela live med det eller fungerar det med flashet som är där?
                          Om jag vore du skulle jag uppgradera till 1.51, då har du möjlighet att spela vilka spel som helst (nästan) och du är betydligt mycket säkrare då 8x inte är livesäkert att köra med... "stock" hastigheten är 12x... det är vad dom nyare iXtreme har också...
                          Google is your friend!

Comment

• Det är en sak som jag inte hänger med på, vad jag förstår så går inte NTSC köra i en PAL maskin och vise värse. Region free backup ska dock gå att köra på alla? Men frågan är då, ger MS verkligen ut versioner som är Region Free? eller är detta hack? Och isåfall kan inte MS se att maskinen som är en PAL kör just nu en regions fri version av spelet vilket betyder att något är skumt?

Sen har jag en annan fråga också. Jag har sett att det finns en Fable 2 PAL UNiT men vad jag förstår så validerar denna inte i abgx360 vilket gör att det blir riskabelt att köra den i boxen. Finns det någon version som kan köra på PAL maskin och som är godkänd?

Vet inte om detta är en fråga man får ställa här, annars är det bara att klippa bort det.
                            Last edited by SnowJim; 2009-04-26, 14:13.

Comment

Det är en sak som jag inte hänger med på, vad jag förstår så går inte NTSC köra i en PAL maskin och vise värse. Region free backup ska dock gå att köra på alla? Men frågan är då, ger MS verkligen ut versioner som är Region Free? eller är detta hack? Och isåfall kan inte MS se att maskinen som är en PAL kör just nu en regions fri version av spelet vilket betyder att något är skumt?

Sen har jag en annan fråga också. Jag har sett att det finns en Fable.II.PAL.XBOX360-UNiT men vad jag förstår så validerar denna inte i abgx360 vilket gör att det blir riskabelt att köra den i boxen. Finns det någon version som kan köra på PAL maskin och som är godkänd?

Vet inte om detta är en fråga man får ställa här, annars är det bara att klippa bort det.
                              Det är helt upp till Spel tillverkarna vad dom släpper för versioner av spelen, att det finns region free spel är ett jag är säker på, Xbox Live Arcade (som jag fick med min arcade box) fungerar även på amerikanska boxar, det betyder för min del att den är regions fri alltså inte är låst till PAL

ja det finns versioner som verifieras i ABGX360, jag laddade hem en av dom... CD2 blev dock inte verifierad (jag laddade hem collectors edition)
                              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                                ja det finns versioner som verifieras i ABGX360, jag laddade hem en av dom... CD2 blev dock inte verifierad (jag laddade hem collectors edition)
                                E det STRANGE versionen du pratar om då, den har 2 DVD såg jag.
                                En annan som jag också är lite tveksam till är

Forza Motorsport 2 GST, det verkar vara delade meningen om den? Något ni känner till?
                                Last edited by SnowJim; 2009-04-26, 14:12.

Comment

Working...
                                X