Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• iXtreme är uppdaterbart, men det som skiljer dom åt egentligen är vad dom har stöd för, 1.6 har stöd för nya spel (Wave 3 spel, spel som kommit efter typ mars har varit wave 3...) 1.51 stödjer också dessa, men inte riktigt alla, och den har inte stealthcheck för video partitionen då dom ville ha en snabb lösning på problemet med wave 3...

hur som helst, har du 1.5 så kan du ha en liteon i, det ser du på kablarna... har du inte iXtreme 1.5 eller senare så har du garanterat inte en liteon i driven

är den inköpt efter jul förra året så bör det vara en liteon drive i den...

vad gäller uppdateringar som finns på skivan etc. så är det enbart xbox dashboard uppdateringar som ska ge ökat stöd för spel etc. detta har med andra ord inget med själva flashen att göra...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• OK. jag är rätt säker på att jag har iXtreme 1.5 och lite-on-läsare.
      förstår jag dig rätt om jag säger att jag inte behöver ha nån brådska att uppgradera till 1.6? varken nu eller när XBOX-uppdateringen släpps?

sorry, är så kass på sånt här..

däremot.. nya spel som är wave 3.. de KRÄVER 1.6 eller? annars går de inte att spela? eller handlar det som att det inte är safe att spela de spelen utan 1.6 pga att man kan bli bannad?

ledsen för alla frågor, jag är trög, jag vet...

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
        OK. jag är rätt säker på att jag har iXtreme 1.5 och lite-on-läsare.
        förstår jag dig rätt om jag säger att jag inte behöver ha nån brådska att uppgradera till 1.6? varken nu eller när XBOX-uppdateringen släpps?

sorry, är så kass på sånt här..

däremot.. nya spel som är wave 3.. de KRÄVER 1.6 eller? annars går de inte att spela? eller handlar det som att det inte är safe att spela de spelen utan 1.6 pga att man kan bli bannad?

ledsen för alla frågor, jag är trög, jag vet...
        Uppdatera till 1.6 så snabbt som möjligt om du vill vara så säker på Live som möjligt. Om du inte bryr dig om säkerheten på Live speciellt mycket så är uppdateringen till 1.6 inget måste om du inte har några Wave 3 lir som du vill kunna spela Livesäkert.
        Om det spelar någon roll om du har 1.5 eller 1.6 när uppdateringen från MS släpps (och du har lagt in den) tror jag ingen kan säga helt säkert i nuläget. Det har inte nämnts något om någon extra check för att kunna banna folk med modifierad firmware i sin läsare vad jag har hört, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Dock är det säkrast att köra med den senaste firmwaren då det kan vara en check (om det nu skulle hänga med någon extra sådan vid uppdateringen) som lyckas sätta dit folk med äldre firmwares men som inte lyckas knäcka den nyaste. Det kan också vara så att även folk med 1.6 åker dit men risken är mindre då nya firmwares oftast är säkrare på Live än äldre.

Du kan spela Wave 3 spel med äldre firmware än 1.6 (1.4x och 1.5) om du patchar .iso filen för det/de spel du vill lira med en 3rd Wave Mod Patch innan du bränner. Detta är dock inte säkert för Live, stor risk att du blir bannad om du gör det.
        Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
        Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

• Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
          Uppdatera till 1.6 så snabbt som möjligt om du vill vara så säker på Live som möjligt. Om du inte bryr dig om säkerheten på Live speciellt mycket så är uppdateringen till 1.6 inget måste om du inte har några Wave 3 lir som du vill kunna spela Livesäkert.
          Om det spelar någon roll om du har 1.5 eller 1.6 när uppdateringen från MS släpps (och du har lagt in den) tror jag ingen kan säga helt säkert i nuläget. Det har inte nämnts något om någon extra check för att kunna banna folk med modifierad firmware i sin läsare vad jag har hört, men man kan ju aldrig vara helt säker på det. Dock är det säkrast att köra med den senaste firmwaren då det kan vara en check (om det nu skulle hänga med någon extra sådan vid uppdateringen) som lyckas sätta dit folk med äldre firmwares men som inte lyckas knäcka den nyaste. Det kan också vara så att även folk med 1.6 åker dit men risken är mindre då nya firmwares oftast är säkrare på Live än äldre.

Du kan spela Wave 3 spel med äldre firmware än 1.6 (1.4x och 1.5) om du patchar .iso filen för det/de spel du vill lira med en 3rd Wave Mod Patch innan du bränner. Detta är dock inte säkert för Live, stor risk att du blir bannad om du gör det.

OK, tack. En sak till då. Säg att jag uppgraderar till 1.6. Kan jag fortsätta spela de spel jag har nu som är nedladdade? Eller måste de laddas ner på nytt (har inte spart iso-filerna) och patchas på ngt sätt?

Comment

• jag kör 1.5 på min hitachi. Är det lika "säkert" som att köra med 1.6 på en liteon (med tanke på att 1.6 inte finns till hitachi ännu)?

Comment

• Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
              OK, tack. En sak till då. Säg att jag uppgraderar till 1.6. Kan jag fortsätta spela de spel jag har nu som är nedladdade? Eller måste de laddas ner på nytt (har inte spart iso-filerna) och patchas på ngt sätt?
              De spel du har nu funkar lika bra att lira om du uppdaterar din firmware till 1.6. Dock är stealth-kollen mer noggrann i 1.6 än 1.5 så vissa spel kanske inte fungerar om du inte har kollat dom med abgx360. I så fall är det bara att kolla dom med programmet och sen bränna om dom enligt guiden.
              Skulle något spel du har sen tidigare inte starta efter uppdateringen till 1.6 pga att du inte har kollat det med abgx360, och du inte bryr dig om säkerheten på Live, så kan du använda activate.iso för att ta bort stealth och videopartition checken på det spel du sätter i direkt efter att du har haft i activate.iso skivan och därmed starta spelet det utan koll med abgx360/ombränning. Men kom ihåg att detta som sagt inte är Livesäkert.

Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
              jag kör 1.5 på min hitachi. Är det lika "säkert" som att köra med 1.6 på en liteon (med tanke på att 1.6 inte finns till hitachi ännu)?
              1.6 lär vara säkrare för Hitachi precis som för alla andra läsare. Men som du nämnde så finns inte 1.6 för Hitachi än så som Hitachi ägare är det inte mycket mer man kan göra än att vänta på 1.6. Men jag tror du kan känna dig rättså säker med 1.5 som läget är nu.
              1.51 finns för Hitachi som du kanske vet men ur säkerhets synpunkt tjänar du ingenting på att uppdatera till 1.51. Men om du vill kunna köra en del nyare spel så rekommenderar jag att du uppdaterar.
              Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
              Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

• jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
                hadet

Comment

• Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
                  jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
                  hadet
                  Okej. Ja, då är det bara att invänta iX 1.6 för Hitachi.

Desamma.

Comment

• Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
                    jaja okej, vad bra. Det är 1.51 jag kör..
                    hadet
                    1.51 är dock inte livesäker för fem öre om video partitionen på skivorna inte stämmer överens med orginalet, då 1.51 INTE kollar videopartitionen (denna firmwaren var bara en snabb fix för att kunna spela wave 3 spel)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      1.51 är dock inte livesäker för fem öre om video partitionen på skivorna inte stämmer överens med orginalet, då 1.51 INTE kollar videopartitionen (denna firmwaren var bara en snabb fix för att kunna spela wave 3 spel)
                      Så sant, glömde att nämna detta i mitt inlägg. Men checkar du dina lir med abgx360 och videopartitionen (+ de övriga värdena såklart) stämmer överrens med originalspelet så bör du vara relativt säker med 1.51. Som läget är just nu i alla fall.

Edit: Litet ordbyte i texten bara.

Edit #2: Det kanske finns en viss risk att man åker dit med iX 1.51 trots att man lirar abgx360-kollade spel. I alla fall verkar det kunna vara så med tanke på int21's post här -> http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37352 (post #17). Inlägget handlar egentligen om activate.iso men han syftar också på iX 1.51 när det gäller stealth-check med kontrollerade skivor. Visste inte detta. Men men, får se vad int21 svarar på nästkommande frågor i denna tråd. Kanske det blir mer klarhet i det här när han har svarat..

Edit #3: Med tanke på relaseloggen till firmwaren så bör det vara Livesäkert att lira med abgx360-kollade skivor + iX 1.51 (vilket vi skriver om i tråden http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37352 som jag nämnde tidigare).
                      Last edited by RickeXBM; 2009-08-23, 15:31.

Comment

• Hej, har grävt runt lite i detta utmärkta forum och tror mig fått svar på min fråga. Men ville ändå vara på den säkra sidan och ställa frågan igen.

Jag får nedanstående meddelande när jag kör releasen Tiger.Woods.PGA.Tour.09.PAL.XBOX360-OE genom ABGX360

Jag har fått liknande meddelande på några andra releaser också och min fråga är kanske lika självklar som svaret.

Är denna release verifierad och "live säker"? Jag kör med IXtreme 1.6.

Själv så antar jag att det "Verification failed" i gult enbart är en informativ text och ABGX360 tog ned uppdateringar och patchade den eller är det så att hela outputen från ABGX360 måste vara grönt för att man skall vara helt säker?

D:\Temp\oe-tiger.dvd needs to be fixed
                        D:\Temp\oe-tiger.dvd was fixed

.....

Region Code: 0xFFFFFFFF
                        Region Free!

Checking SS
                        Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00
                        Timestamp of Mastering: 2008/08/10 23:16:52
                        SS CRC = 6363498D (RawSS = 5218BC18)
                        SS Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
                        SS looks valid

Checking DMI
                        Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00 (matches SS)
                        DMI CRC = A2BDA91C
                        DMI Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
                        DMI looks valid

Checking PFI
                        PFI CRC = A4CFB59C
                        PFI matches known data (2nd wave)

Video partition found
                        Video CRC = 91410773 (V0 = 81DF6964, V1 = E47F6A94)
                        Video partition matches known data (2nd wave)

Stealth check passed!

Starting Verification
                        Looking for 6363498DED15455A.ini in the online verified database
                        There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
                        Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                        Verification failed

Starting AutoFix
                        Looking for Xex_ED15455A.ini in the online verified database
                        Xex_ED15455A.ini was downloaded successfully
                        'Xex_ED15455A.ini' contains 3 SS CRCs, randomly picked #1
                        Looking for F7B1A57DED15455A.ini in the online verified database
                        F7B1A57DED15455A.ini was downloaded successfully

Using F7B1A57DED15455A.ini (344 bytes)
                        Looking for SS_F7B1A57D.bin in the online verified database
                        SS_F7B1A57D.bin was downloaded successfully
                        Verifying SS_F7B1A57D.bin is valid before using it for AutoFix

Checking SS
                        Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00
                        Timestamp of Mastering: 2008/07/31 21:31:05
                        SS CRC = F7B1A57D (RawSS = 9F50D575)
                        SS Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
                        SS looks valid

Looking for DMI_8E4FC870.bin in the online verified database
                        DMI_8E4FC870.bin was downloaded successfully
                        Verifying DMI_8E4FC870.bin is valid before using it for AutoFix

Checking DMI
                        Timestamp of Authoring: 2008/07/24 00:00:00 (matches SS)
                        DMI CRC = 8E4FC870
                        DMI Media ID: BDC14707EB1FC5E094562C69-1E30A186 (matches game)
                        DMI looks valid

Automatically patching stealth files...
                        Patching DMI from DMI_8E4FC870.bin
                        Patching SS from SS_F7B1A57D.bin
                        Stealth files patched successfully!
                        AnyDVD style corruption was not detected

Game CRC = A41BDF44

Game partition CRC matches the verified ini!
                        AutoFix was successful!

Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1...
                        SplitVid is valid

Comment

• Original inlägg av jog Visa Inlägg
                          Game partition CRC matches the verified ini!
                          AutoFix was successful!
                          ovanstående kod säger mig att den är det ja
                          Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            ovanstående kod säger mig att den är det ja
                            Tackar, en rookie som mig kan aldrig vara nog för säker
                            Så nu ser jag fram emot en intensiv spelhelg.

Comment

• Original inlägg av jog Visa Inlägg
                              Tackar, en rookie som mig kan aldrig vara nog för säker
                              Så nu ser jag fram emot en intensiv spelhelg.
                              inga problem
                              Google is your friend!

Comment

• Så även fast spelet har släppts av en stor "scene" så kan det va kasst iaf?

Comment

Working...
                                X