Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Vilket datum kom den senaste updaten?
    28 oktober tror jag.

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...upmyKvtDjJ.php

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      börjar komma lite intressanta synpunkter på xbox-scene nu.

http://forums.xbox-scene.com/index.p...=695529&st=405

http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561452

http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561454

btw.. hur många av er som blivit bannade har lagt in senaste updaten?
      Jag var med i preview-programmet när jag blev bannad för två dagar sen, om det är den du menar?

EDIT: Såg nu på föregående post, borde nog ha haft den uppdateringen då.
      Last edited by The Joker; 2009-11-08, 22:58.

Comment

börjar komma lite intressanta synpunkter på xbox-scene nu.

http://forums.xbox-scene.com/index.p...=695529&st=405

http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561452

http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561454

btw.. hur många av er som blivit bannade har lagt in senaste updaten?
        jag tror att alla som varit online i huvudtaget sedan den senaste updaten kom har den man kommer juh inte in på live annars
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Läste ni om teorin att MS upptäcker FWn när DVDn bootas vid start?

Att det tar längre tid att läsa iXtreme FWn.

(Stod i någon av Int21 länkar.)

Comment

• Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
            Läste ni om teorin att MS upptäcker FWn när DVDn bootas vid start?

Att det tar längre tid att läsa iXtreme FWn.

(Stod i någon av Int21 länkar.)
            Min kompis som jag för tillfället bor ihop med har alltid en skiva i Xboxen samt alltid uppkopplad till Live. Han flashade sin box hos en kille här i Oslo för ca 3-4 veckor sedan och har kört ett 10-15-tal backuper. Han har inte blivit bannad än. Vi provade även att testa om att begära reparation på hans serienummer och det var inte heller några problem så han är antagligen inte flaggad.

Angående länkarna så vetefasen vad man ska tro egentligen, var ju ett par som hade flashat sina boxar för bara några veckor sedan och inte ens spelat ett enda piratkopierat spel och ändå blivit bannade. Är ju väldigt många åsikter som går isär om att MS kan upptäcka firmware-versionen eller ej.

Comment

• hoppar in i klubben på att ha blivit bannad då =)

Comment

hittade en video över hur du kan se om du är bannad eller inte utan att koppla upp dig.

http://www.youtube.com/watch?v=UVmuJw_IPNg
                Varning, använde just den metoden och det fick mig bannad, ms frågade inte alls om update utan den frågade hur vida jag ville skicka infon till ms eller inte, och blev bannad. Gjorde exakt som guiden sade, dvs tog ut min hårddisk före jag satt in internet sladden och slog på konsolen. Dvs använd inte denna metod, min konsol blev bannad då jag gjorde detta.

Jaha blir till att köpa ny arcade och starta om på ny kula då, kännns inte som man vill ha kvar gamla gamerprofilen :/, aja var väll väntat att denna dag skulle komma förr eller senare.
                Last edited by Paddy; 2009-11-09, 00:37.

Comment

• Jodå, nu var man bannad... Får nog bli en ny Pro som man recovrar gamertagen till och sedan endast kör orginalspel på. Den gamla boxen kommer användas till att spela offline.

Comment

• Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
                    hoppar in i klubben på att ha blivit bannad då =)
                    haha.. fyfah, ms kör hårt med oss nu, halva forumet är med i klubben snart.

Comment

• Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
                      Varning, använde just den metoden och det fick mig bannad, ms frågade inte alls om update utan den frågade hur vida jag ville skicka infon till ms eller inte, och blev bannad. Gjorde exakt som guiden sade, dvs tog ut min hårddisk före jag satt in internet sladden och slog på konsolen. Dvs använd inte denna metod, min konsol blev bannad då jag gjorde detta.

Jaha blir till att köpa ny arcade och starta om på ny kula då, kännns inte som man vill ha kvar gamla gamerprofilen :/, aja var väll väntat att denna dag skulle komma förr eller senare.
                      det var tråkigt. vad du än gör, sätt inte in din hdd i din bannade box så ska den vara helt okej att köra vidare på med din nya arcade. klart man väntar sig en ban, men man vill ju dra ut på det så länge det går.

Comment

det var tråkigt. vad du än gör, sätt inte in din hdd i din bannade box så ska den vara helt okej att köra vidare på med din nya arcade. klart man väntar sig en ban, men man vill ju dra ut på det så länge det går.
                        Jo visst är det tråkigt men man förstår ju som sagt varför ms bannar om de har chansen, är ju svårt att vara sur på dem då de gör det enda rätta.

Tack för tipset men tror dock jag kommer köra med hårddisken ändå och formatera den när jag väl fått tid att handla och flasha en arcade, känner att jag vill starta om totalt och göra en ny profil och allt, och inte ha kvar massa gamla achivments från skit många spel. Ska också tillägga att jag har en lite-on som flashades dagen då 1,5 släpptes, samt att jag uppdaterade till 1,6 när det kom. Körde aldrig spel som ej veriferats genom abgx över live, det senast släppta spelet jag spelat på den är batman AA, men har ej vart inne på live sedan jag först körde det. Dock förekom det att jag spelade titlar som ej var kontrollerade med abgx offline (dessa titlar hade dock släppts i sverige då jag spelade dem), och installerade aldrig dessa på hårddisken.

Tror själv på att anledningen till bann beror som tidigare nämnts på att abgx bas inte är korrekt på vissa titlar, vilket är trusted users fel. Tror även att ms lär hållt koll på mig extra, då jag spelat en väldigt stor mängd olika titlar, som dessutom är från en rad olika regioner .

Comment

• HAHA suckeeers , jag hatar live så jag lägger den åt sidan så jag ej blir bannad. ( Har en ny xbox360 ) .

Har inte aktivierat xbox360 live heller .

Comment

• Blev bannad ikväll också. ixtreme 1.6 + alltid abgx. Dessutom flashade jag för första gången för bara 1 mån sedan man hade ju hört om folk som spelat flashat i flera år utan problem. Suck! Men är man med i leken får man leken tåla. Vågar man sig på att köra en flashad xbox 360 igen nu eller bör man satsa på en original? Svårt...

Comment

• Jag kommer att köra på original ett tag framöver. Pallar inte ovissheten över att kanske bli bannad varje gång man ska koppla upp sig. O som sagt, ingen idé att klaga. Min konsol höll i 2,5 år så jag är nöjd.

Nu när man måste börja köpa de spel man verkligen vill ha kommer man ju även lägga ner betydligt mer tid på dem. Är det gratis så hafsar jag bara igenom dem. Värdet försvinner nästan. Så på ett sätt ska det bli kul att börja köpa spelen igen. Men jag antar att långt ifrån alla håller med.

Comment

• jag håller inte me, hur kan det bli kul från 20 kr till 600 kr =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X