Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det där med hårddisken tycker jag är skumt.
    1. När jag hade min första generations 360 som blev bannad efter 1 år hade jag kvar den i 2 år till, jag skaffade den nya dashborden via nedladdning o brände på skiva o installerade. Då funkade det att installera spel. Så frågan är om man typ resetar 360n och installerar om dashborden med en sån install skiva, undra ifall inte den funktionen kommer tillbaks?

2. Har m$ rätt att förstöra en hårddisk? Det är som tex Samsung skulle börja stänga av alla hdmi ingångar på tv apparater för de som kör kopierade dvd filmer?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Comment

• Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
      Det där med hårddisken tycker jag är skumt.
      1. När jag hade min första generations 360 som blev bannad efter 1 år hade jag kvar den i 2 år till, jag skaffade den nya dashborden via nedladdning o brände på skiva o installerade. Då funkade det att installera spel. Så frågan är om man typ resetar 360n och installerar om dashborden med en sån install skiva, undra ifall inte den funktionen kommer tillbaks?

2. Har m$ rätt att förstöra en hårddisk? Det är som tex Samsung skulle börja stänga av alla hdmi ingångar på tv apparater för de som kör kopierade dvd filmer?
      1. Det kommer nog inte att funka. Jag har inte hört talas om någon som har lyckats göra så.
      2. De förstör ju inte hårddisken utan tar bort en del av funktionaliteten från själva konsollen. Jag håller dock med att det är en ful trick av M$

Comment

• http://burn360.net/xbox360/pirates-p...phen-toulouse/
        Underhållande läsning, Xbox live policy bla bla snubben blev hotad till livet samt hans fru och barn. Han joinar en IRC kanal #360banned för att tala ut.
        Playstation 1, 3, PSP
        Xbox, 360
        Nintendo Wii

Comment

http://burn360.net/xbox360/pirates-p...phen-toulouse/
          Underhållande läsning, Xbox live policy bla bla snubben blev hotad till livet samt hans fru och barn. Han joinar en IRC kanal #360banned för att tala ut.
          Vem hotade honom ?

Comment

• Ingen aning, han höll på få samtal hela tiden tydligen. Ända fram tills att han joina kanalen.
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Ingen aning, han höll på få samtal hela tiden tydligen. Ända fram tills att han joina kanalen.
              Vet är det som blev hotad ? C4eva ????

Comment

• Det var en snubbe som jobbar på microsofts avdelning för "ban & policy" som fick sitt telefonnummer listat någonstans vilket ledde till att en massa idioter ringde och hotade.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jag använder min box som media extender också och vill inte bli av med den funktionaliten. Nu har jag lyckligtvis haft lite nätstrul senaste veckan och min box har inte kunnat ansluta till live, mao vet jag inte om jag är bannad.

Är tricket med serviceregistrering tillförlitligt, testade precis på MS och det kom inte upp ngt särskilt?

Ngt annat sätt att ta reda på om man är bannad, utan att riskera boxen?

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Det var en snubbe som jobbar på microsofts avdelning för "ban & policy" som fick sitt telefonnummer listat någonstans vilket ledde till att en massa idioter ringde och hotade.
                    Jaså , knas

Jag förstår fortfarande inte anledningen till att banna folk. Microsoft har ju redan lurat miljontals folk med RROD.

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
                      Jaså , knas

Jag förstår fortfarande inte anledningen till att banna folk. Microsoft har ju redan lurat miljontals folk med RROD.

Hur tänker du när du gör kopplingen mellan BAN och RROD... knas om något...

BAN av modifierade xboxar är självklar, inte minst för att en modifierad xbox kan starta modifierade skivor där datafiler kan vara hackade vilket ger spelaren fördelar online = förstör spelandet för alla andra.

RROD = kvalitetsproblem. Är man inte nöjd med kvaliteten på det man köper så reklamerar man, häver köpet, köper någonting annat från någon annan tillverkare. Och vill man ha bättre kvalitet så får man räkna med ett högre pris.
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

De som inte köper Live borde ha större risk att bli bannad än de som köper Live...

Comment

• Original inlägg av lackan Visa Inlägg
                          Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

De som inte köper Live borde ha större risk att bli bannad än de som köper Live...
                          ....

Comment

• Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                            Jag har klarat mig från ban än så länge. Men är väl min tur snart...

En del kamrater brukar beställa från www.videogamesplus.ca då Kanada dollarn är på på ca 6.6kr och bra fraktpriser.

Dock måste man bara välja dom regionfria titlarna. (Finns en egen kategori till dom.)
                            Inget problem med svensk moms/tull?

De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

Comment

• Original inlägg av lackan Visa Inlägg
                              Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

Läs mitt senaste inlägg igen

Comment

• En fråga bara - Jag blev ju bannad och tänkte köpa en ny xbox och använda min gamla hårddisk i den? Finns det någon risk att jag blir bannad eftersom det finns achievements på den som jag tagit med brända spel? Dock aldrig installerat något bränt spel på hårddisken.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X