Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Archimond Visa Inlägg
    Kan MS upptäcka att man spelat med icke-verifierade skivor offline om man aldrig haft i skivan när man sedan gått online?
    Ja, vad jag vet så sparades information även när xboxen är offline. Sedan när du går in på Live så skickas informationen iväg till microsoft.

En vän blev bannad igår, troligen för han kört ett spel innan release. Han körde spelet på en offline profil som han sedan tog bort, men endå blev han bannad...

Comment

Aj då, då jag bara haft tur hittills. Men kan en ban komma så långt som flera månader efter att man gjort något?

Comment

Original inlägg av lackan Visa Inlägg
        Ja, vad jag vet så sparades information även när xboxen är offline. Sedan när du går in på Live så skickas informationen iväg till microsoft.

En vän blev bannad igår, troligen för han kört ett spel innan release. Han körde spelet på en offline profil som han sedan tog bort, men endå blev han bannad...
        det är inte 100% säkert att den gör det, det finns rykten som säger det... men inget som är verifierat...

Original inlägg av Archimond Visa Inlägg
        Aj då, då jag bara haft tur hittills. Men kan en ban komma så långt som flera månader efter att man gjort något?
        Ja, det kan ta ett bra tag innan man blir bannad, allt för att du inte ska kunna lista ut vad exakt du blir bannad för
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Alldeles nyss blev min konsol bannad , satt i party me nå polare å snacka då boxen bara plötsligt kopplade från nätet , nu står det att den är banned.....

Comment

Original inlägg av Morge Visa Inlägg
            Alldeles nyss blev min konsol bannad , satt i party me nå polare å snacka då boxen bara plötsligt kopplade från nätet , nu står det att den är banned.....
            Säkert att du inte spelat ett spel innan rel? eller felpatchat.. Kom ALLTID ihåg att kolla spelen före och efter bräning med ABGX360
            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Jodå ja vet va ja gör , kollade andra boxen nu och den var oxå bannad...

Men ja vet nog anledningen , NHL 10 lockade såpass att ja inte orkade vänta , nu skiter ja i att boxarna e bannade då dom e så billiga och man ha tjänat igen dom redan då ja kört ett år och spelat extremt mkt spel.

Tänkte mest bara bekräfta att det börjat bannats boxar här oxå.

Comment

Satt och streamade film när mitt försvann...

Har spoofat min drive, 1.6.
                Har kollat de flesta spelen på ABGX.

Comment

Kan du streamade film forfarande ?
                  http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Jepp, inga problem. Xboxen känns som vanligt fast utan live. Hängde sig dock när jag satt och spelade innan och lyckades låsa upp ett achievement som kräver live (Som jag uppenbarligen fick när jag satt och spelade offline) . Lite lagom udda

Comment

• Original inlägg av ygge Visa Inlägg
                      Satt och streamade film när mitt försvann...

Har spoofat min drive, 1.6.
                      Har kollat de flesta spelen på ABGX.
                      Du blev bannad nästan säkert för du kollade de flesta spelen "i" abgx360:P
                      Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                      ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

• Hej, fick konsolban för en timme sen, hörde av en polare att de kan bero på achivments reggade före relaese på fifa 10 som jag spelat, stämmer d?

..och kan jag bara skaffa ny box och ta med mig min profil från hdd och fortsätta lira lr vill mina gamla achivements ligga mig till last på min profil?
                        R.I.P Hitachi-GDR3120L-0079 "Du var en vän men nu finns bara ett stort tomrum kvar, dina vänner saknar dig"

Comment

• Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh

Comment

• Original inlägg av roo Visa Inlägg
                            Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh
                            du kan inte byta läsare rakt av, du måste ha nyckeln från den läsaren som sak bytas ut och sätta in den nyckeln i dvdn som ersätter. i varje box sitter det en nyckel i moderkortet, samma nyckel finns i dvdn och de måste matcha.

Comment

• Original inlägg av roo Visa Inlägg
                              Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh

byt läsare men kom ihåg att spoofa in rätt nyckel på den, sen finns det ju sån kabel att anv då man inte har hdmi-port
                              R.I.P Hitachi-GDR3120L-0079 "Du var en vän men nu finns bara ett stort tomrum kvar, dina vänner saknar dig"

Comment

• Original inlägg av Lumar Visa Inlägg
                                byt läsare men kom ihåg att spoofa in rätt nyckel på den, sen finns det ju sån kabel att anv då man inte har hdmi-port
                                Nu är det så att läsaren i den gamla boxen är helt död. Hur får jag då reda på nyckeln?!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X