Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny våg igen... :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Så hdd blir inte bannad, bara konsollen? Har du testat att installera spel på den nya xboxen tillsammans med den gamla hdd?
    Jo, hdd'n blir konstig om man har den i boxen, startar boxen och får upp meddelandet att man blir bannad, men om man istället gör som jag beskrev här så blir inte hårddisken fucked.

Där ser man om boxen är bannad, och är den det så drar man ur nätverkskabeln å fortsätter så funkar allt som vanligt, bara att du inte är ute på live då givetvis.

Comment

• Konstigt, jag har fått ban-informationen på boxen, men när jag provar enligt din metod så får jag inget error meddelande...
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• Snart Jul och microsoft kör mycket Xbox 360 reklam på tv. Oväntat att det kommer en banvåg?

Förra vågen klarade jag mig. Och sen jag flasha min nya konsol har jag bara spelat NHL 10 och Fifa 10 och efter rel. date så får hoppas att det räddar mig.

Comment

• Jag blev bannad nu.

Har enbart kört verifierade releaser efter släppdatum som jag trippelkollat med abgx. Boxen är köpt på PSXcare i våras och har 1.51.

Comment

• Jag har blivit bannad, 1.6 firmware..

Är det någon som kan berätta i detalj om vad som händer med hårddisken

Comment

• Tänkte köpa en ny box i helgen, kan man använda sin gamla Gametag på sin "bannade" xbox till den nya eller måste man skapa en helt ny på den nya?

Comment

• Fy Fan! Då blev jag bannad också.

Jag och brorsan satt och snackade om bannvågen precis när det hände, snacka om skön ironi. Jag körde Dragon Age: Origins (original, inte bränd) när det hände. Och då hände det som inte fick hända... BANNNED!

*Liteon ixtreme 1.51
                *Flashad sedan 10 månader
                *Jag har spelat över 50 brända skivor på konsollen. Jag har inte alltid kollat om spelen var verifierade och även kört en del spel innan release som t.ex Batman: AA

Är min hdd körd nu också även om jag skulle flytta den till en annan konsol? Jag tyckte nämligen att Britney skrev lite otydlig ang. detta.

Comment

• ok nu är jag också bannad

har bara kört verifierade releaser några dagar efter släppdatum

Comment

• Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.

Comment

• tråkigt att höra att så många blir bannade, speciellt när några verkar varit noggranna. själv är jag inte bannad.

Comment

• Original inlägg av waLL Visa Inlägg
                        Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.
                        Hmm, vad skumt att du inte kan föra över din profil. Har du testat att göra en profile recovery genom xbox live? Försök också att backa upp sparfilerna på en minneskort om du har en.

Comment

• Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                          Om ni får det error-meddelandet som står ovan så plocka ur er hårddisk så kommer inte filerna att skadas tydligen.

Har inte testat detta själv men hoppas att det kanske kan hjälpa någon.

Den där metoden fungerar inte för mig. Min konsol är redan bannad men jag får ingen error meddelande när jag ska begära en ny reperation.

Comment

• Original inlägg av waLL Visa Inlägg
                            Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.
                            så är det för mig med, den "nya" är det HDMI eller NON-HDMI?
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Funderar på att köpa en Arcade och ha som Live konsoll, sedan så flashar jag min Pro och kör offline med. På Arcaden har ja tänkt spela original spel som jag redan har tex Halo 3 på Live såklart. Tänker då ha min gamertag på ett minneskort och flytta över mellan boxarna och då är det ingen risk att jag blir bannad eller? Alla GS och så följer ju med på profilen på så sätt?

Comment

• Det ska inte vara någon risk för att bli bannad för det, men chansen finns alltid där...
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X