Jag och min kompis har blivit bannade också. Både har Falcon (Lite-on). Jag har 1.51 och han 1.6 firmware. Vi båda checkar våra spel med abgx (har missat några gånger dock). Vi har nog båda spelat något/några spel innan release-datum också.
Min kompis spelade Dragon Age och på dagen efter när han slog på boxen så var bannad. Jag tror inte det har bara med detta spel att göra iofs.
Om man ska tro på vad folk säger på forum så verkar det inte finnas någon gemensam nämnare för dem som blir bannade. Många checkar med abgx, men inte alla. Många säger att de alltid checkat med abgx och aldrig spelat innan spelet släpps, men bannade ändå.
Det är helt enkelt en risk man måste ta. Nu är bara frågan om man ska köpa en ny box. Jag kommer nog inte göra det. Alla mina köpte låtar till Rockband/Guitar hero funkar ju ännu
Det enda jag kommer sakna är att kunna installera på HD.
Blir väl att köra mer PS3. Tycker ändå att den konsollen känns mer 'ärlig'. Inga dyra specialkablar, gratis Live, regionsfria spel, byta HD. Mindre tjafs och mer öppenhet. Även bättre exclusive-spel imo.
Min kompis spelade Dragon Age och på dagen efter när han slog på boxen så var bannad. Jag tror inte det har bara med detta spel att göra iofs.
Om man ska tro på vad folk säger på forum så verkar det inte finnas någon gemensam nämnare för dem som blir bannade. Många checkar med abgx, men inte alla. Många säger att de alltid checkat med abgx och aldrig spelat innan spelet släpps, men bannade ändå.
Det är helt enkelt en risk man måste ta. Nu är bara frågan om man ska köpa en ny box. Jag kommer nog inte göra det. Alla mina köpte låtar till Rockband/Guitar hero funkar ju ännu
Det enda jag kommer sakna är att kunna installera på HD.Blir väl att köra mer PS3. Tycker ändå att den konsollen känns mer 'ärlig'. Inga dyra specialkablar, gratis Live, regionsfria spel, byta HD. Mindre tjafs och mer öppenhet. Även bättre exclusive-spel imo.

Comment