Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Har kopplat ur hårddisken,,,,,
    Kommer nog inte att hjälpa då det förmodligen inte är hårddisken som de spärrar utan xboxens möjlighet hårddiskinstallationer i allmänhet.
    Det säkraste skyddet mot det är nog att inte vara online
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Original inlägg av Ljung Visa Inlägg
      Går det att reklamera en bannad box? Jag köppte min elite hoss en större elektronikkedja, men skulle jag tex kunna lämna in boxen igen och få firmware återställt för att sedan traska in i butiken med lådan under armen och vilja reklamera den på grund av att det tex "inte går att instalera spel på hårdisken" eller känns det som en tveksam metod?
      jag tvivlar på att det fungerar, men visst kan du väl försöka, du kan också säga att det inte går att ansluta till live om du skulle vilja göra det...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• ny xbox

Original inlägg av Ljung Visa Inlägg
        Går det att reklamera en bannad box? Jag köppte min elite hoss en större elektronikkedja, men skulle jag tex kunna lämna in boxen igen och få firmware återställt för att sedan traska in i butiken med lådan under armen och vilja reklamera den på grund av att det tex "inte går att instalera spel på hårdisken" eller känns det som en tveksam metod?
        har du extra försäkring på din box?
        släng den i golvet o du fåe en ny xbox

Comment

• Kan vi inte skippa diskussioner om hur man begår bedrägeri? Skaffa lite ryggrad och moral pojkar...

Comment

• blev bannad igår eller om det var i förrgår.

flashade för en vecka sedan till ixtreme 1.61 och spelade en regionsfri ntsc-version av dragon age(wave 4).

Comment

• Jag kollade mitt med ABGX och skulle spela COD6 nu vid releasen och blev bannad då oxå Finns det inget sätt att bli obannad på?

Comment

• nej en bannad box är svartlistad och kommer aldrig att fungera med live nåt mer

Comment

• Original inlägg av The Game Visa Inlägg
                  nej en bannad box är svartlistad och kommer aldrig att fungera med live nåt mer
                  Haha där hade du fel! Jag kollade och det är min EEPROM som är bannad och den kan man ändra, speciellt jag eftersom jag har 2 xbox. Men alla passa er! Efter den 28 okt (Min födelsedag ) så har xbox gått ut med något nytt som söker igenom alla xbox om de är modifierade så gå inte online!

Comment

• Själv fick jag min moddade xbox 360 60gb "jasper" från psxcare i juli månad och gick då på live lite med ett orginal spel och testade runt lite.
                    Efter updateringen i aug (NXE uppdateringen) så har jag haft boxen blockad i routern och bara spelat abgx360 verifierade spel efter släppdatumet. Jag har enbart gjort connection test för att få hem de senaste uppdateringarna och spelat allt annat offline (med offline profil). Den senaste uppdateringen gjorde jag i fredags och då var allt ok.

Om jag trots detta är flaggad men jag struntar i att gå online någonsin igen med boxen kommer de att kunna blocka min HDD från spel installationer?
                    Vad jag förstått kör det något script eller liknande i mjukvaran som skapar blocken och är detta något de i sådana fall kan göra med en mjukvaruppdatering eller måste den blocken komma från live?
                    Uppdateringen kan man ju göra offline med USB eller CD skiva.

Comment

• Original inlägg av vossen Visa Inlägg
                      Haha där hade du fel! Jag kollade och det är min EEPROM som är bannad och den kan man ändra, speciellt jag eftersom jag har 2 xbox. Men alla passa er! Efter den 28 okt (Min födelsedag ) så har xbox gått ut med något nytt som söker igenom alla xbox om de är modifierade så gå inte online!
                      där har du fel! det är din konsols ID som är svartlistat oavsett vad du har för eeprom. dumt att komma och va smart med saker som redan är kända här på forumet, den tidigare förklaringen var en förenklad variant för de som inte hänger med så mycket antar jag.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        där har du fel! det är din konsols ID som är svartlistat oavsett vad du har för eeprom. dumt att komma och va smart med saker som redan är kända här på forumet, den tidigare förklaringen var en förenklad variant för de som inte hänger med så mycket antar jag.
                        bajs

Comment

Konsolens ID är just eeprom din nöt
                          du obannar fortfarande inte din box om du byter ID din nöt.

Comment

• http://pinoycosplay.blogspot.com/200...-accounts.html

A conversation with a friend who works for a call center that handles an Xbox 360 account has yielded a disturbing truth: Microsoft has started its annual Xbox Live banning spree and it has disabled 600,000 accounts so far in the US and Canada.

The target of the banning spree are mainly people who have modified their consoles to play pirated games. My trusty source says that they have been given instructions to push for a million banned accounts by the time the holidays are over.

"Our office has gone to hell," says the source. "People have been calling in around the clock and most of them are screaming teen-agers who don't understand the terms of use that comes with the console they bought."

There you have it. If you're a big Mininova fan like GamerTotoy, stay away from Xbox Live until after Christmas to continue playing online.

Comment

• Då la dom väl ut en guide helt i onödan? x)
                              http://www.se7ensins.com/forums/xbox...xbox-live.html

Comment

Då la dom väl ut en guide helt i onödan? x)
                                http://www.se7ensins.com/forums/xbox...xbox-live.html
                                ID't är fortfarande svartlistat, det kan du inte göra något åt, du kan däremot byta ID't, ingen nyhet. men du kan aldrig aktivera det ID't du hade på boxen från början. inget av detta är en nyhet för oss på forumet så sluta tjafsa tack. tack ändå för att du tipsar folk.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X