Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    i samband med dåliga rips/CoD MW2
    tycker det ändå är skumt. har själv kört lite fulrips i offlineläge någongång, men ALDRIG kopplat upp mig på live innan release för det spelet, även om man varit jävlit sugen på att lira något annat lir live. men jag tror ändå inte det beror på tur om man blir bannad eller inte. jag är en försiktig typ, men andra försiktiga här verkar åkt dit, vad skiljer? jag har iåfs kört verifierade releaser sen första början, då xdvdmulleter kom ut, men det borde inte spela någon roll nu. vi är en liten obannad klubb här, får se hur länge de håller. ganska säker på att jag klarar denna vågen med, ride it!

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      tycker det ändå är skumt. har själv kört lite fulrips i offlineläge någongång, men ALDRIG kopplat upp mig på live innan release för det spelet, även om man varit jävlit sugen på att lira något annat lir live. men jag tror ändå inte det beror på tur om man blir bannad eller inte. jag är en försiktig typ, men andra försiktiga här verkar åkt dit, vad skiljer? jag har iåfs kört verifierade releaser sen första början, då xdvdmulleter kom ut, men det borde inte spela någon roll nu. vi är en liten obannad klubb här, får se hur länge de håller. ganska säker på att jag klarar denna vågen med, ride it!
      snart börjar de säkert banna oss för att vi kör tankade tv-serier och dylikt.
      och fan vad irriterande det är att man måste vara ansluten till live för att divx codec'n ska fungera ;(

men men ryker min box så ska jag kasta den från .. hmm måste hitta en tillräkligt hög byggnad ;D alternativt kasta den på ms skylten i kista
      Who's with me ?

Comment

• Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
        snart börjar de säkert banna oss för att vi kör tankade tv-serier och dylikt.
        och fan vad irriterande det är att man måste vara ansluten till live för att divx codec'n ska fungera ;(

men men ryker min box så ska jag kasta den från .. hmm måste hitta en tillräkligt hög byggnad ;D alternativt kasta den på ms skylten i kista
        Who's with me ?
        xvid fungerar fint på min bannade box. kanske är någon delay innan det slutar fungera. testade faktiskt att starta om boxen efter den blivit bannad, xvid fungerade fint. aja, får bli en ny box till veckan då den obannade har så jävla liten hdd.

Comment

• Hahahahha, nja, vafan, man kan ju hoppas på att dom knäcker den så stenhårt snart att man kan slänga in ett xbmc i den istället =) det skulle ju helt klart vara värt att röra den då. tills dess får den väl stå som prydnads sak i hyllan och samla damm. alt åka på försäljning.

Btw rätt kul att se hur många boxar det kmr läggas ut på ******* nu,, är ett par stycken redan iallafall.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
            xvid fungerar fint på min bannade box. kanske är någon delay innan det slutar fungera. testade faktiskt att starta om boxen efter den blivit bannad, xvid fungerade fint. aja, får bli en ny box till veckan då den obannade har så jävla liten hdd.
            Har den store, vise int21 fått en av sina konsoller bannade? The shock and horror! skojar bara hehe.

xvid kommer att fortsätta funka på din xbox eftersom den är licensierad till just den konsollen. Du behöver alltså inte verifiera licensen på live som annars skulle vara fallet. Men det visste väl du redan?

EDIT: Ni som har blivit bannade, vad är nästa steg? Kommer ni köpa en ny flashad konsoll eller en oflashad och bara köra original skivor?
            Last edited by Ratchet; 2009-11-08, 01:39.

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
              Har den store, vise int21 fått en av sina konsoller bannade? The shock and horror! skojar bara hehe.

xvid kommer att fortsätta funka på din xbox eftersom den är licensierad till just den konsollen. Du behöver alltså inte verifiera licensen på live som annars skulle vara fallet. Men det visste väl du redan?
              japp, ingen idé att gömma den infon under mattan, alla är vi dödliga. den gamla boxen som kört det ena och det andra är dock i fin form, mycket underligt.

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg

EDIT: Ni som har blivit bannade, vad är nästa steg? Kommer ni köpa en ny flashad konsoll eller en oflashad och bara köra original skivor?
                men för vissa måste man logga in på live och vara inloggad för att kunna komma åt media updaten, då får man ta bort den och installera om (ta även bort update filerna och rensa cachen så ska det fungera)
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Har man ngt svar på varför folk blivit bannade?
                  Har en polare som har spelat 4 lir som är checkade i agbx(Fifa10,nhl10,dirt2,ufc) av dessa har han bara spelat live med fifa10. Han har typ haft boxen i 2mån. spelat live med fifa10.
                  Nätverksaldden har troligtvis suttit i hela tiden då han är inloggad med sin liveprofil hela tiden.

Comment

• inget definitivt svar, C4eva håller på kollar och ser vad som kan vara orsaken till denna mass ban...
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Det är en del som klagar över hur dryga MS är, och visst de e självklart inte kul, men moddar man boxen så får man ju räkna med sådant särskilt om man absolut ska köra online. Hade jag varit MS hade jag inte sparat på krutet och det hade troligen inte ni ihäller .

Förövrigt finns det väll inte så många andra alternativ om man vill köra backup spel på en maskin(förutom då WII som har väldigt få bra titlar(enligt min mening)). PS3 har man väll inte lyckats alls med på ca 3 år?

Jag har själv en moddad box(1.5 med Hitachi) sen april i år. Jag har aldrig haft gold membership men däremot har jag uppdaterat spel, provat demo och även köpt ett par titlar genom XBOX live. Än så länge har jag väll kört ett 30 tal olika backups på maskinen, samtliga verifierade förre och efter med abgx360(inga Wave 4). Min box är inte bannad men det är väll bara en tidsfråga, därför undrar jag nu över ett par saker.

Tydligen stängs en del funktionalitet av när maskinen blir bannad, en av de viktigare för mig är möjlighet att kunna köra spel från hårddisken. Jag kan så klart dra ut LAN kabeln men då är frågan om jag kan uppdatera spelen manuellt? Eller kräver MS att man har internet till sin box för att kunna få uppdateringar?
                      Last edited by SnowJim; 2009-11-08, 02:14.

Comment

• Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
                        Det är en del som klagar över hur dryga MS är, och visst de e självklart inte kul, men moddar man boxen så får man ju räkna med sådant särskilt om man absolut ska köra online. Hade jag varit MS hade jag inte sparat på krutet och det hade troligen inte ni ihäller .

Förövrigt finns det väll inte så många andra alternativ om man vill köra backup spel på en maskin(förutom då WII som har väldigt få bra titlar(enligt min mening)). PS3 har man väll inte lyckats alls med på ca 3 år?

Jag har själv en moddad box(1.5 med Hitachi) sen april i år. Jag har aldrig haft godl membership men däremot har jag updaterat spel, provat demo och även köpt ett par titlar genom XBOX live. Än så länge har jag väll kört ett 30 tal olika backups på maskinen, samtliga verifierade förre och efter med abgx360(inga Wave 4). Min box är inte bannad men det är väll bara en tidsfråga, därför undrar jag nu över ett par saker.

Kolla längst upp på den här sidan. Det som Int21 har pastat där. Alla frågor besvaras mer eller mindre när det gäller boxens ickefunktionalitet för den här banvågen.

Tydligen stängs en del funktionalitet av när maskinen blir bannad, en av de viktigare för mig är möjlighet att kunna köra spel från hårddisken. Jag kan så klart dra ut LAN kabeln men då är frågan om jag kan uppdatera spelen manuellt? Eller kräver MS att man har internet till sin box för att kunna få uppdateringar?
                        Kolla på int21s inlägg längst upp på den här sidan. Alla frågor gällande boxens ickefunktionalitet för den här vågen besvaras i stort sett där.

Comment

• för att du ska få hem "spel uppdateringar" alltså bugfixar etc. måste du vara inloggad på live tyvär... det går inte att få tag på dom på något annat sätt...
                          Google is your friend!

Comment

inget definitivt svar, C4eva håller på kollar och ser vad som kan vara orsaken till denna mass ban...
                            jag kom på att man kan ju koppla in hdd med transferkittet till pc'n.. win7 hittar den fint med xplorer360. bara att göra backup nu, innan man startar spel och förstör alla savegames.

Comment

• Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                              Kolla på int21s inlägg längst upp på den här sidan. Alla frågor gällande boxens ickefunktionalitet för den här vågen besvaras i stort sett där.
                              Jo självklart har jag läst men jag kan inte se att det besvarar min fråga?

Comment

för att du ska få hem "spel uppdateringar" alltså bugfixar etc. måste du vara inloggad på live tyvär... det går inte att få tag på dom på något annat sätt...
                                Där fick jag mitt svar. Men trotts detta så får jag nog leva med att köra utan Internet till Boxen, vill ju inte riskera att förlora möjligheten att köra spel från hårddisken.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X