Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Live bannad :(

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Tack.

En annan fråga, kan MS polisanmäla eller något?
    nej dom kan inte polisanmäla dig, vad skulle dom lämna för typ av anmälan? inbrott? upphovsrättslagen? copyrightlagen?.........
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Inte en aning, blir bara lite nojjig när sånt här händer
      Tack.

Comment

Jag ringde MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannade offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

Denna lösningen känns stabil tycker jag.

Comment

Logga in mig precis på Live och vart bannad direkt.

Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Vill man absolut inte kunna bli bannad får man se till att INTE modda sin Xbox annars får man fan tåla att man blir bannad. Så nu har jag 2 st små vita bannade boxar här hemma. haha

Jaja blir väl till att åka och köpa sig en ny så småningom.............så jag en vackar dag har 3 st bannade boxar... lol

Comment

Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
            Jag ringde MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannade offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

Denna lösningen känns stabil tycker jag.

Om du flyttar minneskortet mellan xboxarna: Behöver du spelat tex MW2 på din obannade för att få achivements eller kan du jaga acivements på din bannade som automatiskt uppdateras på din gamertag när du startar den obannde boxen med minneskortet i?

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
              Om du flyttar minneskortet mellan xboxarna: Behöver du spelat tex MW2 på din obannade för att få achivements eller kan du jaga acivements på din bannade som automatiskt uppdateras på din gamertag när du startar den obannde boxen med minneskortet i?
              det uppdateras automatiskt på den obannade... men det finns risk för att du blir bannad på den omoddad också, men då kan du begära att dom tar bort bannen på den då den inte är modifierad...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                det uppdateras automatiskt på den obannade... men det finns risk för att du blir bannad på den omoddad också, men då kan du begära att dom tar bort bannen på den då den inte är modifierad...
                Det är det jag funderar på. Kan man verkligen bil bannad på en omodifierad box? Det enda som de kan banna en för isåfall är ju pga gamertagen. Boxen i sig har ju aldrig gjort fel så att säga. Därav borde de inte kunna banna den. Vad gamertagen har gjort bör inte beröra boxen den ligger på. Eller?

Det var så jag förstod det när jag ringde Microsoft iallafall.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Skulla knappast tro att nån skulle få en xbox unbannad genom att du skicka in den till dom,eller försöka påvisa nått genom telefon,då skulle ju varenda jävel återställa sina boxar och skicka in dom?? är boxen bannad så är den bannad ,dom skiter i sånt snickesnak på xboxsupporten,,jag vet...
                  Last edited by 481609; 2009-11-07, 16:31.

Comment

Svantesson666,
                    läste att du spelat Forza 3 innan release.
                    Stämmer det som du sa i tråden "Ny banningsvåg" , då är det nog därför du vart bannad idag.

/360RFUN

Edit: jag har nog fel....du körde på PAL releasen antar jag.
                    sorry
                    Last edited by 360RFUN; 2009-11-07, 16:47.

Comment

Blev bannad idag.
                      Har Elite med Liteon 1.6
                      Har bara spelat Forza 3 efter realese

Comment

Axan,
                        har du bara spelat forza3?
                        Inga andra spel alls?

/360RFUN

Edit: och klockan går fel i forumet .....
                        Last edited by 360RFUN; 2009-11-07, 17:02.

Comment

Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
                          Skulla knappast tro att nån skulle få en xbox unbannad genom att du skicka in den till dom,eller försöka påvisa nått genom telefon,då skulle ju varenda jävel återställa sina boxar och skicka in dom?? är boxen bannad så är den bannad ,dom skiter i sånt snickesnak på xboxsupporten,,jag vet...
                          Möjligt. Men vet du om man kan bli bannad på en omoddad box? Bör ju vara gamertagen som bli bannad isåfall då boxen aldrig gjort något fel.

Comment

Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
                            Möjligt. Men vet du om man kan bli bannad på en omoddad box? Bör ju vara gamertagen som bli bannad isåfall då boxen aldrig gjort något fel.
                            Ja det är nog så,den som orkar läsa igenom det milslånga användaravtalet för xbox borde kunna svara på vad som gäller där.
                            Last edited by 481609; 2009-11-07, 17:05.

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                              Axan,
                              har du bara spelat forza3?
                              Inga andra spel alls?

/360RFUN

Edit: och klockan går fel i forumet .....
                              Köpte live ca 1v sedan, testade forza live lite sedan bannad :P

Comment

Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
                                möjligheten finns, om du kan bevisa att den är orörd (inuti) kan du få den upplåst...
                                *edit:*
                                dom kan inte banna dig från live tjänsten om du inte gjort något fel
                                Last edited by Swizzy; 2009-11-07, 17:13.
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X