Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En eller två?

Hej!,
    har som så många andra blivit bannnad i banvågen med min premium 60gb. Nu undrar jag hur jag ska göra? Hur tycker ni? Osv.

Jag vill kunna:
    Lira brända spel
    spela främst cod mw/2 online
    spara på hdd (Nuvarande live profilens gamerscore och saves är inte så viktiga)(kan göra en ny för användning av den befintliga hdd:n)

Har:
    trådlös nätverksadapter
    6mån live kvar
    en bannad 360 premium 60gb

(Kan tillägga att jag kan flasha själv)

En eller två konsoller? En flashad eller en oflashad(live) och en flashad(min bannade)?
    Det fungerade ju bra tills nu. Men är vågen över? Eller kommer m$ ta folk så fort de ser en i framtiden?
    Jag har två polare som inte blivit bannade än som är mycket på live.

Så hmmmmm

vet ju ix lt är på väg men sitter i ett dilemma här så snälla hjälp!

Comment

lättast för dig är att ha 2st boxer just nu, en flashad (din bannade) och en oflashad (live boxen) samt KÖPER du CoD MW2, det kommer i slutändan bli billigare för dig än att springa och köpa en ny 360 varje gång du blir bannad, såvida du inte har lite is i magen och väntar på iX LT som förhoppningsvis kommer vara livesäker...

det du då gör är att formatera din 60gb HDD och recovrar din Live profil, dock är jag osäker på om du får med dig dom 6 månader live du hade kvar eftersom det är en ny box... har för mig live är låst till den boxen man aktiverat det på...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

What!?
        Är livet låst till konsollen?!
        Nej, snälla någon säg att det inte är sant!
        Om så kan jag behålla min bannade, sälja adaptern och köpa ps3 istället för online spelandet.

Comment

jag har för mig det var så, men jag är inte säker på om det är så, du kan juh låna en polares box och testa om du vill...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nej live är inte kopplat till någon särskild konsoll. Det är kopplat till gamertagen.

Comment

Original inlägg av Megagunnar Visa Inlägg
              What!?
              Om så kan jag behålla min bannade, sälja adaptern och köpa ps3 istället för online spelandet.
              Live abonnemanget är låst till din gamertag vilket innebär att du kan göra en "gamertag recovery" på din nya konsoll och fortsätta spela online de resterande 6 mån av din live abonnemang.

Om din gamertag är bannad (vilket verkar inte vara problemet i ditt fall), så måste du skapa en ny gamertag och betala för live. (Du får visserligen en månad gratis live på din nya xbox)

Jag tycker faktiskt att PS3:an är en mycket bättre spelmaskin än xboxen. Gör så här: Spela singleplayer spel på din xbox (Mass Effect, Bioshock, Alan Wake, Dantes Inferno etc.) och köp en PS3 för online spel som Modern Warfare 2, Killzone 2, Resistance 2 etc.

Comment

Original inlägg av Megagunnar Visa Inlägg
                What!?
                Jag har för mig att Live är låst till profilen, även om du har ditt konto på ett litet minneskort kan du med den byta box o spela vidare.
                För att bekräfta detta kan man ringa 020 - 79 11 33
                Jag ids inte sitta i telefonkö för det

Bannas ens box kan man köra en Recover Gametag på en ny 360.
                Då borde allt följa med avseende medlemskap o sånt man köpt på marketplace "Finns att ladda ned på nytt"
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Okej,
                  jag tar nog det lungt i en månad eller så och ger c4eva lite tid och ser om de(m$) slutar banna folk för en stund. Får hoppas på det bästa och om så fixa en ny 360 då.

Tack för all hjälp å vägledning!

Comment

Jag kommer att sälja min förmodat bannade box.
                    Har bara kollat den via xbox.com och enligt den så är den bannad.

Har dock inte startat den efter det med nätverkskabeln i så den har inte fått den skadliga koden som låser hdd'n, så den är fullt funktionabel, vilket bör öka på begpriset en hel del.

Har köpt en ny elite som inte kommer att flashas (iaf inte än på ett bra tag).

Comment

Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
                      Jag kommer att sälja min förmodat bannade box.
                      Har bara kollat den via xbox.com och enligt den så är den bannad.

Har dock inte startat den efter det med nätverkskabeln i så den har inte fått den skadliga koden som låser hdd'n, så den är fullt funktionabel, vilket bör öka på begpriset en hel del.

Har köpt en ny elite som inte kommer att flashas (iaf inte än på ett bra tag).
                      att du inte varit ute på live ökar värdet lite grann, men inte speciellt mycket... den är fortfarande värd lika mycket som en lite äldre bannad box
                      Google is your friend!

Comment

Jag köper nytt Elite för live och multiplayer spel.

Och kör det gamla för singelplayerspel.

Tur man inte är nån "Achievment whore"

Comment

Bytte bort min elite mot Ps3, fuck m$.. Efter 5 boxar på 5 år så skiter jag i det nu!

"Sen jag gav upp hoppet mår jag bättre.."
                          Playstation 1, 3, PSP
                          Xbox, 360
                          Nintendo Wii

Comment

om nån ska sälja sin 360 o bor i sthlm messa med ett pris som inte är orimligt :P

Comment

jag har en RROD lagad box du skulle kunna få köpa av mig om du vill kan slänga på ett custom case (genomskinligt) och ge dig en Hitachi med plexiglas så att man kan se skivan snurra... det blir troligen lite för dyrt för dig skulle jag tro, då skalet inte direkt är billigt, och inte heller locket till Hitachi'n...

använd det här formuläret för att kontakta mig om du är intresserad: http://www.swizzy.se/Kontakt/kontakt.php
                              Google is your friend!

Comment

Sådär, fick nyss såld min eventuellt bannade box (inte kollat den "online", bara via xbox.com) för 1700:- helt klart ok =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X