Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legaliteten ved banningen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Har läst runt på en hel del forum om detta och det verkar som att väldigt många har har hört av sig till konsumentombudsmän och liknande om detta.

    Förhoppningsvis så kommer MS vara tvungen att backa om detta och erbjuda en fix som återställer HDD'n så att man kan installera spela och spela de spel man redan installerat.

    OT: att kalla MS för M$ är oerhört patetiskt, de är faktiskt ett företag som vill generar vinst.

    Comment


    • #77
      Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
      OT: att kalla MS för M$ är oerhört patetiskt, de är faktiskt ett företag som vill generar vinst.
      ser inget patetiskt i det alls då detta fenomen funnits länge. alla företag vill gå med vinst, frågan är på vilket sätt. satiric misspelling ska du kolla upp på wiki, där berörs frågan i sig.

      pastar för den late.
      Micro$oft, M$ (Microsoft): used to emphasize the allegation that Microsoft has business practices that focus on making money rather than producing good products or looking after the end user's needs and interests. Microsoft was convicted under United States anti-trust law of taking unfair advantage of its monopoly position. Also criticized for taking advantage of loyal customers and upgrading products annually for an expensive price, thus "shafting" the people who bought last year's products[citation needed] See also: Criticism of Microsoft.

      Comment


      • #78
        Det som egentligen irriterar mig mest är att det borde ha kommit en varning från m$ före banning, t ex: vi ser att du använder dig av material som är mot live avtalet, ser vi att det fortsätter kommer din konsoll bli bannad.
        Många hade där slutat lira brända spel, inkl. mig själv.
        Jag har själv en flashad box men köper ALLT jag kört på live, finns några singleplayer spel som jag däremot har bränt och prövat.
        Men 95% av mina spel är orginal. Har ca: 35 spel, vilka jag nu kommer att kränga vidare.

        Sedan bli bannad med hänvisningen, du vet själv vad du gjort är rent vidrigt. Det är som att man skulle få böter efter varje gång man varit och kört bil för polisen vet att man garanterat har brutit mot någon trafikregel under bilturen och du vet själv vilken???

        Att de sedan tar bort funktioner ur din box som ingick redan innan man började använda sig av live funktionen är rent sabotage och görs egentligen bara för att folk ska köpa nya boxar.

        Jag tänker inte sponsra m$ någon mera utan kommer att köpa en ps3 där live är gratis. 360:an får bli en offline konsoll vilken man bara kör säkerhetskopior på. Självklart bara på spel man äger sedan tidigare..Och kanske några man lånat från polare.. :-)

        Comment


        • #79
          Precis, det MS har gjort i samband med banningarna är rent olagligt, dom får INTE ta bort funktioner på det viset utan förvarning, ok att dom bannar oss, det står faktiskt i avtalet att dom får göra det, det är också lagligt att göra, men att även ta bort massa offline funktioner som inte direkt är kopplade till Xbox Live, DET är olagligt...
          Google is your friend!

          Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

          Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

          Comment


          • #80
            Ni som varit kontakt med lokala konsumentrådgivare, vad har ni fått för svar?

            Comment


            • #81
              Till mig sa dom att om det inte står i avtalet så kan ska man kunna reklamera, frågan är då om det står i avtalet. Jag tycker själv att det är lite luddigt då det avtal som finns på hemsidan endast gäller live och dess funktioner.

              Comment


              • #82
                Men ska man då reklamera till butiken där man köpte boxen eller till microsoft?
                Och jag vet att garantin bryts hos ms när man öppnar boxen och modifierar fw, men bryts butiksgarantin om man köpt den på t.ex. eg?
                i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

                Comment


                • #83
                  Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                  Men ska man då reklamera till butiken där man köpte boxen eller till microsoft?
                  Och jag vet att garantin bryts hos ms när man öppnar boxen och modifierar fw, men bryts butiksgarantin om man köpt den på t.ex. eg?
                  så fort du försöker göra något med den själv, som då kan ta sönder den bryts garantin, både butikens och leverantörens... då butikens garanti är den samma som leverantörens (oftast)
                  Google is your friend!

                  Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

                  Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

                  Comment


                  • #84
                    Mailade microsoft och frågade om jag kunde reklamera min konsoll på grund av att den inte överrensstämmer med vad jag köpte och fick ett standardbrev tillbaka. Mailade igen och undrade om de kunde svara på själva frågan istället. Har inte fått något svar än men det skulle vara kul att se vad dom säger.

                    Comment


                    • #85
                      man får alltid standard svar på första mailet
                      Google is your friend!

                      Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

                      Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

                      Comment


                      • #86
                        Original inlägg av Thealmightypofe Visa Inlägg
                        Mailade microsoft och frågade om jag kunde reklamera min konsoll på grund av att den inte överrensstämmer med vad jag köpte och fick ett standardbrev tillbaka. Mailade igen och undrade om de kunde svara på själva frågan istället. Har inte fått något svar än men det skulle vara kul att se vad dom säger.
                        Hehe, iskallt
                        Berätta gärna om du nu skulle få något svar

                        Comment


                        • #87
                          Vad skrev du?

                          Comment


                          • #88
                            Jag skrev:
                            "Hej jag undrar bara en sak. Efter att ni bannade min konsoll så kan jag inte längre installera spel på min hårddisk. Detta är dock en funktion som jag har betalat för då jag köpte min konsoll. Det jag undrar är om jag kan reklamera min konsoll eftersom den inte längre motsvarar det som ni sålde till mig och detta genom ett ingrepp som ni har gjort. Enligt konsumentköpslagens 16:e paragraf så känns det som något ni borde göra."

                            och hoppades på att få något vettigt svar men fick det här igår:

                            "Tack för att du har tagit kontakt med Xbox support!

                            Vi kan tyvärr inte reklamera konsoler, då det är inte köpt av oss.

                            Vill ni ha konsolen reklamerad hänvisar vi till återförsäljaren.

                            Har du vidare frågor vänligen kontakta oss via telefonsupporten.

                            Med vänliga hälsningar"

                            Comment


                            • #89
                              snyggt sätt att avfärda dig på
                              Google is your friend!

                              Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

                              Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

                              Comment


                              • #90
                                Original inlägg av Thealmightypofe Visa Inlägg
                                Jag skrev:
                                "Hej jag undrar bara en sak. Efter att ni bannade min konsoll så kan jag inte längre installera spel på min hårddisk. Detta är dock en funktion som jag har betalat för då jag köpte min konsoll. Det jag undrar är om jag kan reklamera min konsoll eftersom den inte längre motsvarar det som ni sålde till mig och detta genom ett ingrepp som ni har gjort. Enligt konsumentköpslagens 16:e paragraf så känns det som något ni borde göra."

                                och hoppades på att få något vettigt svar men fick det här igår:

                                "Tack för att du har tagit kontakt med Xbox support!

                                Vi kan tyvärr inte reklamera konsoler, då det är inte köpt av oss.

                                Vill ni ha konsolen reklamerad hänvisar vi till återförsäljaren.

                                Har du vidare frågor vänligen kontakta oss via telefonsupporten.

                                Med vänliga hälsningar"
                                Det stämmer, och det har jag väl skrivit tidigare. Reklamation görs till den butik du köpte konsollen från.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

                                Comment

                                Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

                                Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                                Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X