Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Legaliteten ved banningen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

jag drog iväg ett likadant meil som Blixten100 hade skrivit. men ändrade såklart namnet

har inte blivit bannad, va jag vet, men de kanske kommer o va vet KO om de, om jag verkligen är bannad elr inte?
    sigpic

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      1. Oskäliga avtalsvillkor

vad skulle det annars vara?
      ehh...ja vet inte vilseledande reklam kanske :P haha (I'm stupid)

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
        jag drog iväg ett likadant meil som blixten100 hade skrivit. Men ändrade såklart namnet :d

har inte blivit bannad, va jag vet, men de kanske kommer o va vet ko om de, om jag verkligen är bannad elr inte?
        +1
        Playstation 1, 3, PSP
        Xbox, 360
        Nintendo Wii

Comment

Har skickat ett mail oxå

Comment

Hei.
            Da hadde jeg også sendt avgårde til Konsumentverket.

Comment

Skickat!

Comment

Ska bli väldigt intressant att höra vad reaktionen blir, skulle kanske tipsat Sverker Olofsson, kunde vara kul att hetsa M$ lite, som bolag är de ju väldigt vana vid US, där det finns en helt annan kultur runt den här frågan och där bolagen är väldigt skyddade.

En annan tanke är ju att föra grupptalan mot M$, (det som kallas Class Action i USA), det innebär att alla kan gå tillsammans i en stämmning och dela på kostnaden.. ingen jurist som läser här som kan tänka sig ta ärendet?
                Last edited by djdj; 2009-11-12, 13:24.

Comment

Har klämt iväg ett mail även till Sverker, så får vi se...
                  "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                  Maxtor D-Max 200gig
                  v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Vill man verkligen vara med i TV ( Med skidmask ) så antiprivatbyråer inte klämmer en på bollarna efter programmet för att man kör "Backupper"

Iofs kan man deltaga som förvirrad förälder med en begagnat inköpt konsoll
                    Man kan då påstå att lille kalle 12 år är förtvivlad o blivit av med sitt sociala nätverk han fått ihop av år av onlinespelande o att han inte kan kontakta dessa igen o har pg.av det hamnat i en djup deprission o skär sig i armarna fär han mår dåligt över att "Storebror" fått Hybris o leker gudar
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hahaha, oh Pendragon.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Vill man verkligen vara med i TV ( Med skidmask ) så antiprivatbyråer inte klämmer en på bollarna efter programmet för att man kör "Backupper"

Iofs kan man deltaga som förvirrad förälder med en begagnat inköpt konsoll
                        Man kan då påstå att lille kalle 12 år är förtvivlad o blivit av med sitt sociala nätverk han fått ihop av år av onlinespelande o att han inte kan kontakta dessa igen o har pg.av det hamnat i en djup deprission o skär sig i armarna fär han mår dåligt över att "Storebror" fått Hybris o leker gudar
                        Kom o tänka på att jag egentligen är glad att slippa Live. Slipper alla feta rödhåriga fjortis-britter som inte kommit i målbrottet än som skriker på en av egentligen ingen orsak som helst. För att inte tala om hur mycket dom ska sjunga för alla andra också, som du skrev där pendragon, deras enda sociala nätverk existerar på Live

EDIT: sorry jävligt off-topic! fortsätt o skicka till KO

Comment

Har inte blivit bannad än men kommer skicka ett mail också, stör mig som fan att dom tror att dom kan göra hur som hellst.

Så som jag uppfattad det av det man läst på xbox-scene så måste du även formatera om din HD för att kunna använda den på ett annat system för alla dina saves kommer att bli korrupt. Detta kan väll inte vara rätt? När man köpt x-boxen så är HD:en din,dom har väll ingen rätt att modifiera filerna på den och tvinga dig till att formatera den?

Och sen finns det också dom som fått denna bann för att dom använt en HD som inte är M$ officiell, hur fan går det till? Jag har väll rätt o göra va ja vill med min Xbox inkl hårdvaran. Det dom har rätt o göra är att stänga av en från Live, oki det köper man. Men det är i princip den enda rätten dom har, eller?

Det hela blir så bizzart, tänk själva om man köpte en pc med alla dessa restriktioner, tror ja skulle blivit galen=)

Eftersom dom anser sig äga hårdvaran o göra som dom vill med den så är väll nästa steg för MS att alla som har flashade xboxar får en uppdatering som skapar RROD, det skulle dom i princip kunna göra utan att man skulle kunna bevisa det :/ och varför inte att alla som använder sig av pirat kopia windows får alla privata filer raderade om dom inte köper en valid licens innan nästa omstart av pc:en. Svaret är enkelt, dom kan inte och får inte.

Comment

Skickat ett mail också. Bra mall faktiskt.

Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
                            feta rödhåriga fjortis-britter
                            Hoppas dessa ginger chavs är bannade också
                            i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Det som mest gör mig "pissed off" är att man skiter totalt i vad restan av världen har för lagar bara man följer 'världs polisen USA's lagar'. Man har oxo väldigt svårt att förstå att Sverige inte är en del stat i USA. Det upprepar sig gång på gång.
                              http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av giovani78 Visa Inlägg

Eftersom dom anser sig äga hårdvaran o göra som dom vill med den så är väll nästa steg för MS att alla som har flashade xboxar får en uppdatering som skapar RROD, det skulle dom i princip kunna göra utan att man skulle kunna bevisa det :/ och varför inte att alla som använder sig av pirat kopia windows får alla privata filer raderade om dom inte köper en valid licens innan nästa omstart av pc:en. Svaret är enkelt, dom kan inte och får inte.
                                Just det du säger med Windows XP var ju under övervägande men de vågade helt enkelt inte. De var rädda för att ngn skulle få igenom sina skadeståndskrav, kostnaden kunde blivit oändlig.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X