Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Definitivt svar på hårddiskfrågan

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Definitivt svar på hårddiskfrågan

Blev bannad. Tog loss min hårddisk direkt.
    Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt. Den hittade mitt GT, mina saves var kvar o allt var frid o fröjd.
    Enda lilla jobbet är att de spel man har installerat på hårddisken på gamla xboxen funkar inte nu. Man måste ta bort och installera om.

Så nu vet alla.

trevligt att få info om det

men det var något vi mer eller mindre redan visste
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag köpte min polares (RROD) xbox 360 för 200:- och 3 öl. Ska bara fixa den när jag får tid Så har jag en online och en offline. Man vet ju inte om det kommer något man vill köra online i framtiden
      http://img5.imageshack.us/img5/362/shinenm4.gif

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
        Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt. Den hittade mitt GT, mina saves var kvar o allt var frid o fröjd.
        Enda lilla jobbet är att de spel man har installerat på hårddisken på gamla xboxen funkar inte nu. Man måste ta bort och installera om.

Så nu vet alla.
        Seriöst?!? Är det någon mer som har upplevt att deras saves och gamertag INTE har blivit korrupta vid flytt av hårddisk? Det här är mycket märkligt...

Edit: Blir dina saves korrupta om du fortsätter spela på den bannade xboxen ett tag innan du flyttar hdd till en obannad?

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
          Köpte ny xbox idag. Satte dit min hårddisk direkt.
          blev du bannad med hårddisk isatt eller urtagen?
          Kanske så att saves blir korrupta om man sparar på en bannad konsol?

Comment

Hårddisken satt i när jag blev bannad... men blev bannad direkt vid uppstart av xboxen så slängde mig på den och slet loss hårddisken. Räddat mina saves iaf. :-)

Ok det verkar inte alls som alla visste detta då det står 100 olika saker på alla forum. Detta är iaf 100% sant...för mig.

Comment

Jag är troligtvis bannad eftersom jag inte kan begära reparation via Usa xbox.com, vågar man få det bekräftat genom att koppla upp sig utan hdd?
              Om jag väljer att göra det, kan jag fortsätta spela offline och sen flytta över hdd till en ny xbox utan problem?

Comment

om boxen är medveten om att den är bannad tror jag inte du kan köra på med samma gamesaves etc. på ny box...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
                  Jag är troligtvis bannad eftersom jag inte kan begära reparation via Usa xbox.com, vågar man få det bekräftat genom att koppla upp sig utan hdd?
                  Om jag väljer att göra det, kan jag fortsätta spela offline och sen flytta över hdd till en ny xbox utan problem?

Nej, gör det inte då det kommer medföra att du inte kommer kunna installera spel på hårddisken, saves kommer bli korrupta etc. Jag gjorde exakt som som du föreslår och ångrar mig nu i efterhand.

För övrigt, var det inte du som spelade på en flashad box på live utan att någonsin kört en backup på live? I sådant fall visar detta om något att det är fel på ixtreme om det nu är så att du är bannad.

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
                    Nej, gör det inte då det kommer medföra att du inte kommer kunna installera spel på hårddisken, saves kommer bli korrupta etc. Jag gjorde exakt som som du föreslår och ångrar mig nu i efterhand.

För övrigt, var det inte du som spelade på en flashad box på live utan att någonsin kört en backup på live? I sådant fall visar detta om något att det är fel på ixtreme om det nu är så att du är bannad.
                    att han/hon inte kört någon backup på LIVE bevisar ingenting om firmwaren, däremot att det finns möjlighet att boxen loggat brända spel, dessutom kan man aldrig vara 100% säker på hur folk menar, att SPELA på live är en sak, att vara inloggad på live samtidigt som man spelar är en annan, vissa säger att dom INTE spelat på live, men att dom varit uppkopplade på live, då är frågan, hur ska man tolka detta?
                    Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      att han/hon inte kört någon backup på LIVE bevisar ingenting om firmwaren, däremot att det finns möjlighet att boxen loggat brända spel, dessutom kan man aldrig vara 100% säker på hur folk menar, att SPELA på live är en sak, att vara inloggad på live samtidigt som man spelar är en annan, vissa säger att dom INTE spelat på live, men att dom varit uppkopplade på live, då är frågan, hur ska man tolka detta?
                      Jo det är klart uttryckte mig lite klantigt. Det jag menade var att Jonas P sagt tidigare att han aldrig spelat en backup alls på sin flashade box. Detta är taget från livesäkerhets tråden:

Jonas P:
                      Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
                      Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

Dock säger inte detta allt för mycket då jag förstått det som att Jonas P inte flashat sin xbox själv och att det därför är stor chans att den han flashade den hos testat att spela en backup på den för att se allt allting fungerar.

Comment

Jag tog en säkkopia på min 120gb hdd dagen innan den blev bannad. Om jag nu köpen ny xbox, kan jag bara formatera hdd och sedan återföra säkkopian jag gjort och ha allt som innan jag blev bannad?? Gamertag, saves och achivements?? De kommer väl aldrig att kunna banna om mig för det??

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
                          Jag tog en säkkopia på min 120gb hdd dagen innan den blev bannad. Om jag nu köpen ny xbox, kan jag bara formatera hdd och sedan återföra säkkopian jag gjort och ha allt som innan jag blev bannad?? Gamertag, saves och achivements?? De kommer väl aldrig att kunna banna om mig för det??
                          det ska dom inte kunna göra nej... men risken finns att dom märker något sådant... att det lämnar någon form av spår...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
                            Jo det är klart uttryckte mig lite klantigt. Det jag menade var att Jonas P sagt tidigare att han aldrig spelat en backup alls på sin flashade box. Detta är taget från livesäkerhets tråden:

Jonas P:
                            Ok så jag flashade precis mitt xbox (fredags), har inte spelat något flashat spel än på boxen pga alla bans.
                            Så nu undrar jag om man kan få bort flashen ur xboxet på ngt sätt eller om jag går säker om jag aldrig lirar ett nerladdat spel på mitt flashade xbox.

Dock säger inte detta allt för mycket då jag förstått det som att Jonas P inte flashat sin xbox själv och att det därför är stor chans att den han flashade den hos testat att spela en backup på den för att se allt allting fungerar.
                            Det var en Jonas B som sa det, min box har nästan bara använts med backuper.

Comment

Jag har köpt en bannad xbox medans jag väntar på att min nya blir lagad från RROD. Min fråga är. De save filerna jag sparar just nu på min bannade xbox, kommer de vara korrupta när jag byter hdd till min obannade xbox?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X