Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har testat och läsa ur nand binären med min LPT kabel och nandpro. Jag får error och lödningarna är felfria, misstänker att jag får testa på en annan pc som har SPP i bios. Mitt asus har bara normal, bi-direct, EPP och ECP. SPP finns inte.
5x 100ohm kvartswattare + 1x 1n4148 switchdiod, 1st 25pol stiftdon och 1m cat5 kabel.
Jag har 16mb på mk så det tar ~30min att läsa ur binären.
Ska testa på burken på jobbet imorrn....
/360RFUN
Normal skall väl vara samma sak som SPP (Standard Parallell Port?)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Update:
Hittat felet, 1N4148 dioden MÅSTE vara lödd på mk och inte på stiftet på dsub 25pol kontakten!!!
Jorda dessutom 25pol + chassit på xboxen.
Sedan fick jag strul efter block 200 vid urläsning av binären (error: 200 reading 200 osv upp till 3FF.
Hittade lösning på det också, NandPro20b funkade inte utan NandPro20 fungerade utmärkt.
Så precis i detta nu så har jag gjort en dump felfri, ska göra en till och compare innan jag roddar vidare i hex jungeln.
Flashar tillbaka den moddade binären imorrn
Sedan får vi se om det lyckats.
BTW: Hansi, du har rätt ..... som vanligt Normal är SPP i bios.
Olimex LPC-H2148 förståss ... eller du hade inga till salu?
Ahh jag har 4st, har haft fullt upp med privata prylar (installerar bergvärme i kåken m.m.) så jag har inte ens lyckats få in .hex-filen från nandpro
När allt är funkis tänkte jag sälja dom färdigprogrammerade och med någon hemslöjdad adapter...och ta någon tusing eller så i pris :-)
Japp parallellportslösningen fungerar ju utmärkt, fast inte om man skall bedriva det som verksamhet, då vill man att det skall gå undan :-)
Det var just ett modifierat connectivity kit jag försökte med men något gick väl fel :-)
Nu ligger det en passande jtag proggare i en låda, bara jag får en chans att komma in till butiken...hantverkare hemma hela veckan...
Comment