Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livesäkerhet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av demo_man Visa Inlägg
    hej!
    jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
    för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?
    Vi har iaf en produkt som gör detta. Mer/mindre livesäkert kan vi bara spekulera om.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
      Tjena , något nytt angående LT och så ?

Är det som i maj ? , man laddar den och checkar den i abgx och sen spelar.
      Ja, inte så mycket annat man kan göra som jag kan komma på...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av demo_man Visa Inlägg
        hej!
        jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
        för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?
        Dom kan se det även om du har en original läsare på sidan av, eftersom den typen av produkter drar extra ström, vilket dom om du har otur kan upptäckas av MS... = ban, bästa lösningen är egentligen att ha 2 konsoller; en flashad och en original, då är man så säker man kan bli på live, dock ska iXtreme LT vara livesäker, så det ska inte vara någon fara att köra dessa på live i dagsläget iaf
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Dom kan se det även om du har en original läsare på sidan av, eftersom den typen av produkter drar extra ström, vilket dom om du har otur kan upptäckas av MS... = ban, bästa lösningen är egentligen att ha 2 konsoller; en flashad och en original, då är man så säker man kan bli på live, dock ska iXtreme LT vara livesäker, så det ska inte vara någon fara att köra dessa på live i dagsläget iaf
          Okej, men rent teoretiskt sett, om jag skulle byta ut den flacade dvd spelaren mot en orginal så skulle dom inte kunna se om maskinen varit flachad o då banna den?

är det många som kör med iXtreme LT på live utan att ha blivit bannade då?

Comment

• Nej, det finns inga garantier för det, om du en gång kört maskinen med flashad DVD kan det ha lagrats information om detta på xboxen, en förändring i mjukvaran/svaren vilket kan leda till ban

Det är svårt att säga, men jag har inte hört om ngn som blivit bannad med LT ännu iaf
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Nej, det finns inga garantier för det, om du en gång kört maskinen med flashad DVD kan det ha lagrats information om detta på xboxen, en förändring i mjukvaran/svaren vilket kan leda till ban

Det är svårt att säga, men jag har inte hört om ngn som blivit bannad med LT ännu iaf
              okej, men det där du sa om en xbox till, man kan ju flytta över sina "profiler" men om man har en profil på en flachad xbox o flyttar den till en orginal för o spela live. kan den känna att den profilen varit på en flachad xbox?

Comment

• Ingen aning, jag har kört så, ännu har jag inte blivit bannad... samma har många andra gjort, dom har inte heller blivit bannade vad jag vet om...
                Google is your friend!

Comment

• Okej. Men kan jag bara få en snabbförklaring på vad LT är för nått, jag tror jag kör iXtreme 1.6 nu. Men är LT yttligare en nyare verition?

Comment

• japp, LT är den senaste versionen, den är 90% original ungefär, därmed livesäker. utöver livesäkerheten har den inte heller några stealth checkar, det vill säga den startar allt
                    Google is your friend!

Comment

• Fram tills Augusti updaten och den kommande Kinect update med GUI ändringen i november så är allt guld o gröna skogar med LT på en virgin box om du följer abgx rekommendationer.

Men nya skojjigheter från MS sida kommer i Augustiupdaten som fcrt.bin osv så blir väldigt intressant höst efter den updaten och den årliga banwave som kommer på hösten/vintern.
                      -----------------------------------
                      | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
                      -----------------------------------
                      Gamertag: donpyr SE
                      Steam: donpyr_se

sigpic

Comment

• Jag har LT som jag fick flashat med i våras/vintras.

Vad är LT 1.1 för något ? Är jag ändå säker eller vadå

Comment

• LT 1.1 är lite säkrare på den ena läsaren (Liteon/BenQ) på den andra åtgärdar den bara läs problem...

För BenQ Finns det även 1.2 som åtgärdar läs problem...

Allt detta borde du kunnat få svar på från din polare C4eva benzema! du kände ju honom skit bra och det är ju han som fixat mjukvaran...
                          Google is your friend!

Comment

LT 1.1 är lite säkrare på den ena läsaren (Liteon/BenQ) på den andra åtgärdar den bara läs problem...

För BenQ Finns det även 1.2 som åtgärdar läs problem...

Allt detta borde du kunnat få svar på från din polare C4eva benzema! du kände ju honom skit bra och det är ju han som fixat mjukvaran...

Varför är den lite säkrare på Liteon ? Jag har LT ( inte löd ) Köpte den då man inte behövde lödningen och skit. tror det var sommaren 2009

Comment

• Varför? fråga C4eva, jag har inte kodat skiten... det var en bugg i LT 1.0 som kunde upptäckas tydligen, det var allt som sas...
                              Google is your friend!

Comment

Varför? fråga C4eva, jag har inte kodat skiten... det var en bugg i LT 1.0 som kunde upptäckas tydligen, det var allt som sas...
                                Han skojade med er bara , förresten vet du om man kan köra "Red Dead Redemption USA RF XBOX360-PROTOCOL" på min Xbox 360 LT som är köpt här i sverige ?

Kan jag spela trots USA rip ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X