Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyligen bannad - Några frågor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har just skapat en "full 2.0.9199.0" med UpdateSpy v9199-1
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

Jag har dock inte själv testat den ännu! (men gör det så fort jag kommer hem)
    Men den skall innehålla avatarer ... datumen på dessa filer skiljer sig från dem som jag länkade till tidigare
    vad för funktion fyller "UpdateSpy v9199-1"??
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

en polare till mig blev bannad när han skulle ladda ner updaten till sin box.
      han har en hitachi med ixtreme 1.51(?) och senaste gången han var online var långt innan bannvågen började *hmm*..

aja skitsamma ... tur att disken inte cripplas

Comment

man tankar ned uppdateringen direkt från xbox-live
        man kan se lite extra info i programmet... t.ex om den bränner efuses

Comment

Jag hade uppdaterad för 2 dagar sen men idag när jag loggade in i live så ville den uppdatera igen. Vad är det för uppdatering?? Versionen verka vara samma. Jag har LT tur att jag inte blev bannad för uppdateringen.

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
            Jag hade uppdaterad för 2 dagar sen men idag när jag loggade in i live så ville den uppdatera igen. Vad är det för uppdatering?? Versionen verka vara samma. Jag har LT tur att jag inte blev bannad för uppdateringen.
            troligtvis någon liten buggfix bara
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

är det någon här som uppdaterat till senaste dashboarden från live med ixtreme LT? alltså utan att återställa till original först

är livrädd att åka på bann.. vill ha mediauppdateringen.

Comment

Original inlägg av erklan Visa Inlägg
                är det någon här som uppdaterat till senaste dashboarden från live med ixtreme LT? alltså utan att återställa till original först

är livrädd att åka på bann.. vill ha mediauppdateringen.
                lägg ihop 1 + 1 :

Om MS har lagt in nån scrpt som känner av LT då spelar det ingenroll och man uppgradera från LIVE eller från USB. Jag tror jag kör på.

så har uppgraderat dashboarden nu. Allt ser okej. Har varit ute på Live utan att blivit bannad.
                samt

Google is your friend!

Comment

oops.. glömde nämna att jag var online mitt i bannvågen med ixtreme.. har det stor betydelse nu?

tackar för svar

*EDIT* det hade... blev bannad
                  Last edited by erklan; 2010-04-10, 21:35.

Comment

Humm jag är galet trött just nu efter två tentor i plugget. Men har jag förstått det hela rätt om jag säger att man kan ladda ner uppdateringen på en 360 som redan är bannad och därmed få sina corrupta saves "upplåsta" + funktionen att spara spel på hårddisken tillbaka?

Om nu detta inte stämmer. Finns uppdateringen att få tag på så man kan installera den offline via USB-sticka?

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                      Humm jag är galet trött just nu efter två tentor i plugget. Men har jag förstått det hela rätt om jag säger att man kan ladda ner uppdateringen på en 360 som redan är bannad och därmed få sina corrupta saves "upplåsta" + funktionen att spara spel på hårddisken tillbaka?

Om nu detta inte stämmer. Finns uppdateringen att få tag på så man kan installera den offline via USB-sticka?
                      du kan inte tanka den via Live, men du kan tanka den och köra offline genom: http://swizzy.no-ip.org/.temp/$SystemUpdate_9199.zip
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        du kan inte tanka den via Live, men du kan tanka den och köra offline genom: http://swizzy.no-ip.org/.temp/$SystemUpdate_9199.zip
                        wohoo den tackar vi för! Men denna update uncripplar alla korrupta saves och gör så man kan spara spel lr?

Comment

den uncripplar bara, det vill säga profiler/saves är fortfarande korrupta om dom var det tidigare, dessa får du låsa upp manuellt genom en dator...
                          Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            den uncripplar bara, det vill säga profiler/saves är fortfarande korrupta om dom var det tidigare, dessa får du låsa upp manuellt genom en dator...
                            aha okej.. men men saves är lite skit samma. Flyttar inte mina saves från denna box så. Det viktigaste är att kunna installera spelen på hårddisken

Comment

snabb fråga.. går det att uppdatera via skiva istället för USB? Alltså om jag bränner ut den updaten jag drog ner från Swizzy och lägger den på roten på en DVD+R-skiva?

Supit bort mitt USB-minne så :/

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                                snabb fråga.. går det att uppdatera via skiva istället för USB? Alltså om jag bränner ut den updaten jag drog ner från Swizzy och lägger den på roten på en DVD+R-skiva?

Supit bort mitt USB-minne så :/
                                usb, cdrom eller dvdr fungerar.

lägg $SystemUpdate katalogen på skivan, bränn.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X