Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor Angående Blur samt SSFIV på Ixtreme LT Hjälp!

Som tråden Lyder så är detta dessa spel jag har frågor om:

Blur.XBOX360-MARVEL

samt

Super.Street.Fighter.IV.XBOX360-MARVEL

När jag tittar på releaserna med ABGX så blir det som den här bilden:

(Scrolla ner ca 60-70% det är Botr som skriver kommentaren : Är detta Safe eller inte? Kört filen flera gånger nu.
    Hur kan man kolla om den är de eller inte? sen visas bilden breve där )

http://forum.psxcare.com/support/sho...t=38078&page=5

allting verkar checka och så i spelen det står precis exakt som på den där bilden ALL CRCs match grönt etc.

Men jag blir tokig på den där gula texten: Video partition does not match known data ( could be corrupt or a new wave not seen before) stealth status is uncertain.

Jag har kört standard abgx v 1.0.2 koll på båda spelen Autofix level 2 standard eller hur ? sen kör jag launch direkt och ändrar inget i abgx programmet, och sen bränner jag i Imgburn med Layerbreak 1913760 user specified LO.

Vad menas med den gula texten jag vill väldigt gärna poppa in båda spelen och spela dom på xbox live men den gula texten gör mig orolig som fan!

Ps i efterhand kom jag på 3 smågrejer till bara:

Tekken_6-XBOX360-DAGGER ger grön Check på alla CRCs osv men där blir det Gul text som säger : This SS contains a value ( angle 359) blabla etc ni som är insatta vet vad det ska stå.

Kom också på att jag bränt spelen i 6x med optiarc dvd rw ad-7240s i imgburn, undrar bara om det spelar någon roll vilken hastighet man bränner och kollar min brännare booktype automatiskt samt spelar booktype roll i xbox live syfte eller bara i hur bra xboxen läser skivan ? ( enligt forum jag läst på så var min brännare optimal i 6x bränner sämre i 2x och 4x procentuellt så därför körde jag på det )

Det är bara dom här 3 spelen jag kommer att vilja spela på live med min Ixtreme LT 1.0 Liteon (ej benq det är väl 1.1?) dom närmaste 4-5 månaderna tills AAA spelen kommer jag har redan varvat allt annat som finns, så det vore väldigt uppskattat om någon är duktig eller spelat någon av dom här 3 spelen på ixtreme lt på live kan svara

/Tack på förhand hoppas det inte blir för mycket text om ni kan vara schysst o svara

/Mvh Boz666
    Last edited by Boz666; 2010-06-13, 13:07.

Om det står ALL CRC's matches är det lungt att köra på om det står SSv2, gör det inte det är det mindre bra... vad gäller angle 359 bör du fixa det, borde dock försvinna om du lägger in SSv2...

Vad gäller bränningen rekomenderas du köra 4x för det mesta, då det är på mitten mellan vad dom "snabbaste" skrivorna klarar, samt vad dom lite lägre är certifierade för, ibland kan det stå 2.4x på skivorna, dessa brukar ändå kunna klara 4x... kolla infon i IMGBurn!

Brännaren du rekomenderas använda är Samsung eller Pioneer, andra brännare som din Sony (?) optiarc kan även dom fungera, men stöter du på problem byt ut den mot Samsung eller Pioneer... [pioneer har slutat tillverka brännare]

Booktype och sådär ska fixas automatiskt av brännaren själv, det ska inte behöva fixas, på äldre brännare finns inte dom funktionerna, har du en så pass gammal brännare är det dags att byta ut den

Kör autofix level 3, i ABGX360, det är bättre
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok men jag fick fortfarande inte svar på detta:

Men jag blir tokig på den där gula texten: Video partition does not match known data ( could be corrupt or a new wave not seen before) stealth status is uncertain.

om det står stealth status is uncertain fast allt annat är grönt är det inget man behöver oroa sig för jag tycker inte det verkar låta helt okej men om du ni säger det så sätter jag in spelen och men fasiken om jag blir bannad inte förrän nästa banvåg kan jag ta iaf men inte pga dålig rip, åker jag dit så ska det vara pga LT är osäker inte pga backups

Dessutom säger du man ska använda Autofix level 3 men på autofix level 3 står det:

Autofix if stealth passes !!! but fails verification

hänvisar ännu en gång till tidigare inlägg:

stealth status is still uncertain could be a wave not seen before blabla.

varför skulle autofix level 3 vara bättre då stealth status är uncertain nu och autofix 3 säger att stealth måste passa för den ska funka och verification failar ju inte heller så låter som ett mycket dummare väl då eller men jag antar jag har helt fel då jag är noob men som det ser ut så låter det sämre ?

/tack på förhand

Autofix if stealth passes but fails verification!!!!
      Last edited by Boz666; 2010-06-13, 17:12.

Comment

Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
        Ok men jag fick fortfarande inte svar på detta:

om det står stealth status is uncertain fast allt annat är grönt är det inget man behöver oroa sig för jag tycker inte det verkar låta helt okej men om du ni säger det så sätter jag in spelen och men fasiken om jag blir bannad inte förrän nästa banvåg kan jag ta iaf men inte pga dålig rip, åker jag dit så ska det vara pga LT är osäker inte pga backups
        Det fick du svar på om du läste det jag skrev ordentligt

Det är inget att bry sig om, förutsatt att det är grönt där nere (All CRC matches, samt att du har SSv2...)

Men, egentligen borde du KÖPA dom där 3 spelen och köra så istället, jag menar 3 spel... det är inte mycket... om du ändå vill vara livesäker?? dessutom stödjer du speltillverkarna om du köper spelen du gillar...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Vart ser man SSv2 fattar inte vad som menas med det, det borde du väl veta street fighter kom typ 27-29 april i år och blur kom för knappt några veckor sen borde dom ha ssv2 ser inte vart man ser det i abgx programmet.

jo det blir 1500-1800 kr ganska mycket stålars istället för typ 30 kr, för dom pengarna kan man köpa ny xbox arcade obannad =) dessutom skulle jag hellre stöda nintendo isåfall då microsoft är ocker företag samt nintendo bannar inte folk inte än iaf fast detta är helt urspårat med det jag vill veta dock men svara bara för kul

Comment

Vart ser man SSv2 fattar inte vad som menas med det, det borde du väl veta street fighter kom typ 27-29 april i år och blur kom för knappt några veckor sen borde dom ha ssv2 ser inte vart man ser det i abgx programmet.

jo det blir 1500-1800 kr ganska mycket stålars istället för typ 30 kr, för dom pengarna kan man köpa ny xbox arcade obannad =) dessutom skulle jag hellre stöda nintendo isåfall då microsoft är ocker företag samt nintendo bannar inte folk inte än iaf fast detta är helt urspårat med det jag vill veta dock men svara bara för kul
            Det är inte microsoft som tillverkar spelen... men du ser SSv2 i området du såg Angle 359 står typ: SSversion: 2 (trusted) eller så men alla dom senaste spelen SKA ha SSv2 men har ripparen använd gammal mjukvara kommer du ha SSv1... visst är det mycket pengar om du köper det sprillans nytt, men fortfarande... du kan köpa dom begagnade... om vi skulle använda en av Pendragons kalkyler skulle du tjäna igen dom där 3 spelen på ett par brända spel det är inte så att du ger speltillverkaren några pengar när du bränner ut spelen själv om du inte kopierat dina egna spel för att spara pengar på att slippa repa dom i onödan...
            Google is your friend!

Comment

jag menade om man kunde se ssv2 medans man kör abgx launch när den kollar igenom ISO inte i själva programmet där man kan välja adjust angle 359 och ssv om dom är ibockade eller inte, du vet med svarta bakgrunden och alla vit text o gröna check texten, man ska väl verkligen inte adjusta angle 359 det är väl fett ban risk på det om man bockar i det ? fast menar du om ssv2 är ibockat där är det rätt och urbockat fel, fast ska jag inet kunna se det medans jag kör launch är det där jag ser där det stog angle 359 error med gul text felet, samt jag fattade aldrig riktigt hur ska jag fixa det felet på tekken gick det ? eller vågar man spela som det är just nu.

Det blev lite mycket och confusing nu kanske hoppas du kan svara jag sitter och jobbar på stationära på distans och svarade samtidigt nu på eee PC lilla

Samt kommer du ihåg för ett tag sen när jag fråga om super mario galaxy 2 under nsmb v 1.99 beta tråden jag tänkte stöda nintendo och köpa spelet men jag kan inte pga då får jag 4.2 uppdatering och jag har weather samt news channel från japan och usa helt livsfarligt att upddatera då så jag kan inte spela det varken backup eller original utan wad manager och lägga in ios manuellt men jag är för noobig för softmods dock

Jo jag vet microsoft inte gör spelen, men microsoft skickar pengar till bizarre creations som gör blur tror dessutom dom äger hela det företaget som gör deras spel pgr 4 etc, och capcom har så mycket pengar så det är löjligt som gör ssfv iv dom har gjort 49st megaman 35 st street fighter typ och vi ska inte tala om resident evil etc, så oroar mig inte för att dom ska dö typ fast i en perfekt värld så borde jag köpa spel av dom då jag älskar capcom nintendo o blizzard bland dom enda jag stött genom åren, samt microsoft tjänar pengar som svin då folk köper nya boxxar med feta banwaves på 1 mille plus så dom är svin :P aja hyffsat off topic men du som börja prata om köpta spel dock hehe

glöm nu inte bort att det är det längst upp som är viktigast o svara på

Kom också på nu när jag läste mitt eget skumma meddelande det kan väl fan inte spela roll om man bränner i 6x när man spelar spelen, menar du att microsoft servrar kan veta vilken hastighet jag brännt mina skivor i samt att om man inte bränner i den hastighet dom vill så blir man bannad, när dom tillverkade alla spel som kommit till xbox 360 har alla företag i hela världen fixat ut dom via 4x bränning ? och jag har 8x verbatim känns skönt o bränna i 6x samt kolla på min brännare optiarc 7240s på bränn grafer på google så säger alla forum man ska bränna i 6x för optimal kopior fast du vill jag ska bränna 4x ändå= vill gärna ha förklaring i vilket syfte man ska bränna 4x isåfall tvivlar på att det kan få en bannad o bränna i 6x eller vad säger du ?

fan va mycket text det blev nudå hoppas du orkar läsa heh
              Last edited by Boz666; 2010-06-13, 17:46.

Comment

Men hur läser du egentligen?!?!?!

rödmarkerat område, använde b0tr's bild då det är en bra bild att använda
                Google is your friend!

Comment

ok tack fan va svår den var o se liten vit text! så det är bara gamla spel innan 2008 som är ssv1 eller dåliga rips ? jag får hålla utkik så det alltid står ssv2 där då så borde det vara lugnt.

Hursomhelst går det fixa tekken på nått vis med angle 359 error, varken blur eller ssf iv har det felet, man ska väl inte adjusta angle eller hur ???? för det ger nog ban eller är spelet grönt o spela online precis som dom andra med stealth status uncertain gult fast lugnt ändå enligt dig iaf.

samt har jag inte varit på xbox live på 2 mån eller mer har det kommit ny update men om det gjort det så borde den vara lugn o köra, hur länge sen var det du var på xbox live antar det är grönt med ixtreme lt fortfarande eller ?

Comment

Fixa angle 359, det finns options för det... vad gäller vilka spel som ska ha SSv2 är det wave 3+

jag kör inte med flashad maskin på live längre, men jag håller koll på det viktiga och sådär ändå, jag känner inte det finns ngn mening för mig att köra flashad på live eftersom jag knappt kör live ändå, och dom få spelen jag kör live köper jag hellre original och kör på min Online maskin (en Super Elite med FF13 faceplate/hårddisk)

Vad gäller live och uppdateringar har det ännu inte kommit någon uppdatering som direkt vi update bannat någon eller förstört flashen på något sätt alls, det närmaste är Wave 4 updaten (8955) i november, då folk blev bannad hej vilt, men det var inte i samband med updaten, utan ett par dagar/veckor efter update...
                    Last edited by Swizzy; 2010-06-13, 18:11.
                    Google is your friend!

Comment

Vadå så ska man välja adjust angle 359 Rutan och bocka för v eller x vad det nu blir för den sen köra abgx v 1.0.2 launch ändrar man inte på hur skivan borde se ut om den vore en 1:1 kopia då ?

samt om man brännt ut en iso och glömt checka den med abgx innan funkar det verkligen att checka abgx via skivan då kan den ändra på data som redan är brännt på skivan det låter lite konstigt tycker jag. Är inte det som är bränt låst på skivan som det brukar vara såvida man inte har rw ? jag är dum nog men du fattar nog varför jag undrar om man kan ändra på stealth via abgx efter man brännt ?

dessutom såg du min fråga angående 6x bränning som jag skrev tidigare bläddra upp isåfall och ctrl+f sök på 6x om du orka svara på det

vilka spel kör du på live nudå eller har kört bara kul o veta

tror det här var nog min sista fråga eller kanske nått till om jag kommer på nått förlåt att jag frågar så mycket noob frågor men fett tack för all hjälpen hittills iaf

vill vara så safe som möjligt då jag börjar gå online inatt eller imorgon o spela x live olagligt för första gången på väldigt länge har innan bara varvat alla spel single player offline på 360 och wii som har 8 i betyg eller högre på www.gamespot.com men nu har jag inget o spela längre förutom Super mario galaxy 2 men det kan jag inte spela har förklarat tidigare i tråden varför ( har några spel kvar på nds o psp men får så ont i nacken av att spela bärbart :P ) och ps3 chippas aldrig grrrr!!

tack på förhand
                      Last edited by Boz666; 2010-06-13, 18:24.

Comment

Om du har Angle 359 på skivan är det inte en komplett 1:1 kopia, då är det en dålig rip med gammal mjukvara

Nej, du kan inte ändra saker på bränd skiva, däremot kan du kolla värdena...

Jag såg din fråga om 6x, har du läst mitt svar?

Jag kör bara lite original spel jag har... bland annat Borderlands...
                        Google is your friend!

Comment

från swizzy:

Vad gäller bränningen rekomenderas du köra 4x för det mesta, då det är på mitten mellan vad dom "snabbaste" skrivorna klarar, samt vad dom lite lägre är certifierade för, ibland kan det stå 2.4x på skivorna, dessa brukar ändå kunna klara 4x... kolla infon i IMGBurn!

detta svarar ingeting på om det spelar någon roll att bränna i 6x i banningssyfte, eller menar du bara i syfte för hur bra boxen läser skivorna isåfall har jag spelat street fighter 30 timmar plus single player i 6x brännt blur 20 tekken 10-15 h alla 6x brända och aldrig hängning eller läsfel nånsin.

fan också jag måste bränna om tekken helt o hållet då, hur kan Dagger som ska vara en bra pålitlig grupp göra angle 359 error på tekken releasen är inte det lite konstigt tycker du ??

Comment

från swizzy:

detta svarar ingeting på om det spelar någon roll att bränna i 6x i banningssyfte, eller menar du bara i syfte för hur bra boxen läser skivorna isåfall har jag spelat street fighter 30 timmar plus single player i 6x brännt blur 20 tekken 10-15 h alla 6x brända och aldrig hängning eller läsfel nånsin.

fan också jag måste bränna om tekken helt o hållet då, hur kan Dagger som ska vara en bra pålitlig grupp göra angle 359 error på tekken releasen är inte det lite konstigt tycker du ??
                            Hastigheten du bränner i spelar ingen roll vad gäller Livesäkerheten, däremot hur pass bra läsaren kan läsa skivorna
                            Google is your friend!

Comment

SSv2 och Splitvid förutom den vanliga Stealth är det som gäller för att spela på Live (med iXtreme LT)
                              Angående den gula texten:
                              Abgx360 programmet kom strax efter wave4 och kan såldes inte känna igen wave5 & senare

Kontrollera att checksumman för Videopartitionen stämmer överrens med följande lista
                              De olika Video partitionernas CRC värde:
                              Wave 7 = ???????? (dashboard 2.0.9199.0)
                              Wave 6 = E2FA3A26 (dashboard 2.0.8955.0)
                              Wave 5 = D80BF8B6 (dashboard 2.0.8507.0)
                              Wave 4 = 1914211B (dashboard 2.0.8498.0)
                              Wave 3 = 0E58FB9D (dashboard 2.0.7371.0)
                              Wave 2 = 91410773
                              Wave 1 = 66D0CB54
                              EDIT: ABGX gör detta själv... listan är bara info

Angående Booktype så är det säkrare om skivan är DVD-ROM än om den är DVD+R .. firmware skall dock inte lämna ut denna information till konsollen
                              Last edited by dragonslayer; 2010-06-14, 14:45.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X