Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
För att det ska bli riktigt enkelt så måste HomeBrew stödjas, och det lär nog inte hända detta millenium. Men om man bara slapp ha en 360 läsare med speciell firmware i när man ska hämta rawdumps från originalen, kopplad i datorn så skulle det underlätta. Alltså om man kunde dumpa original nycklarna med en vanlig dvd läsare. Annars måste man ju antingen flasha om sin 360 läsare och flytta till datorn hela tiden, eller ha en extra 360 läsare i datorn....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Jag har inte hunnit testa allt än, men dumpade originalnycklar lär väl listas på nätet illa kvickt. Och det lär nog snart komma firmware/tools till billiga pc drivar som kan dumpa nyckar/spel.
Alla inlägg som tjatar om var man hittar firmwaren tar jag bort, det blir för mycket brus i denna tråd annars.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.
Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Obs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.
Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.
Comment