Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• undrar hur lång tid det kommer ta innan det är enkelt och alla kan göra det..

(så skönt o ha gammla nicket tillbaks nu ) inget mer Postal2

Comment

• För att det ska bli riktigt enkelt så måste HomeBrew stödjas, och det lär nog inte hända detta millenium. Men om man bara slapp ha en 360 läsare med speciell firmware i när man ska hämta rawdumps från originalen, kopplad i datorn så skulle det underlätta. Alltså om man kunde dumpa original nycklarna med en vanlig dvd läsare. Annars måste man ju antingen flasha om sin 360 läsare och flytta till datorn hela tiden, eller ha en extra 360 läsare i datorn....
      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
      Maxtor D-Max 200gig
      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• Jag har inte hunnit testa allt än, men dumpade originalnycklar lär väl listas på nätet illa kvickt. Och det lär nog snart komma firmware/tools till billiga pc drivar som kan dumpa nyckar/spel.

Alla inlägg som tjatar om var man hittar firmwaren tar jag bort, det blir för mycket brus i denna tråd annars.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jo, man hoppas ju...
          "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
          v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

• Inget nytt om hitachi läsaren?????

Comment

• Nej, inte än...

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Comment

• Är det ingen som kan lägga upp en svensk Hemsida

Är det ingen som kan lägga guides på svenska m.m ----

Comment

• Ja, det skulle verkligen uppskattas! Jävligt irriterande att det inte funkar med hitachi dvdn än...

Comment

• Jag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.

Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Om det funkar med Live så är det intressant. Annars får det vara.

Comment

• Det fungerar med live än så länge iaf...

Comment

• kass att man sitter på en Hitachi-LG.
                          hur vanlig e samsungen

Comment

• vänta ngra dagar så kommer det till lg oxå....

Comment

• Original inlägg av Hansi
                              Det fungerar med live än så länge iaf...
                              Du har fått det att fungera med en backup av ett spel nu alltså?

Comment

• Obs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
                                Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.

Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X