Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• det där hacket med psp:n till xboxen ser åtminståne ruggit bra gjort ut
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

• för oss ja men dom som har lite bättre erfarenhet av film redigering mm genomskåda direkt att de var något som inte stämde med den filmen

Comment

• well

videon med pgr3 är nog iaf äkta för det är väl bara hotswap o det funkar väl sen
        början men vem fan vill sitta med boxen isär när man har småbarn som spelar =)
        There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

• Original inlägg av Hansi
          Bara å värma med varmluft/hårtork och rycka bort...inget nytt...
          Verkar inte som det är så lätt på IDG:
          http://www.idg.se/ArticlePages/20060...28_PFA.dbp.asp

Men jag har en känsla av att Hansi kan det mycket bättre än mupparna på IDG.

Comment

• well då har vi snart ett chip att tillgå med då =)))))

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

Comment

• Någon som flashat framgångsrikt och kan hänvisa till nån guide dom tyckte var bra?
              Eller om någon orkar göra en på svenska?
              Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Original inlägg av Trewq
                Verkar inte som det är så lätt på IDG:
                http://www.idg.se/ArticlePages/20060...28_PFA.dbp.asp
                Här är lösningen:
                http://www.xboxhacker.net/index.php?...11708#msg11708

Comment

• Original inlägg av banan1
                  Någon som flashat framgångsrikt och kan hänvisa till nån guide dom tyckte var bra?
                  Eller om någon orkar göra en på svenska?

jag har en sjysst guide som funkade klockrent förutom några smådetaljer som jag fick ändra i den. pma mig så får du både progg och guide
                  Gamecube Qoob

Ps.

Comment

• Vet inte om jag är helt inkompetent men hittar inte hur man pmar här i vBulletin, i alla andra forum verkar det funka fint? Du har inställt på att inte ta emot mail via sidan också så den vägen gick inte heller...
                    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

• Tänkte

Köpte precis en begagnad 360 med sammy drive! Tänkte flasha om den imorgon! Har ett Abit NF8 NF3 250 Gb. Det står att jag har SATA NV raid på moderkortet...funkar det att använda? Är det nån speciell kabel jag måste köpa? Hur ser en SATA port ut?

Comment

• Den är liten o svart ... men ärligt talat inte för att vara stöddig men om du inte vet hur en SATA ser ut är det då så klokt att ge sig på o flasha din 360 ? kanske är bättre o låta ngn som kan göra det så det inte slutar i katastrof för dig

Comment

• badruby, du får gärna skicka guiden till mig med, så jag kommer igång snart =)

Comment

• inga problem;0)

Naerå...det ska nog ordna sig...men du säger alltså att det sitter en sata kontakt på mitt moderkort som jag kan använda? Måste jag köpa en Sata kabel eller finns den också redan inpluggad på mitt moderkort?

Comment

• jag skapade en ny tråd där jag skrev ner en guide så tydligt som jag bara kunde, vem sm helst borde kunna förstå. är det några oklarheter så fråga
                              Last edited by BadRuby; 2006-05-30, 02:31.
                              Gamecube Qoob

Ps.

Comment

• Samsung.FW.Bootable.Pen.Drive.XBOX360-SLX

THIS IS A BOOTABLE PEN DRIVE IT HAS DOS 6.22 AND WIN98
                                FOLLOW THE STEPS ON HOW TO MAKE IT WORK

THE PROGRAM COMES WITH MTKFLASH AND KDX 1.5 AND MODED FIRMWARE

THIS IS HOW I USE MY PEN DRIVE

1.) SET BIOS OF PC TO SEE PEN DRIVE AS A BOOTABLE DRIVE
                                SOME BIOS HAVE A F11 OR F12 ON START UP TO GET TO A BOOT SCREEN ASWELL
                                2.) ONCE THE PEN DRIVE IS BOOTED YOU WILL SEE A SCREEN FOR BOOT YOU CAN SELECT
                                1 = DOS 6.22 OR 2 = WIN98 ( WIN98 WILL AUTO BOOT AFTER 20 SEC )
                                3.) AFTER IT BOOTS DOS OR WIN YOU WILL BE AT A PROMT
                                4.) SWITCH TO B:\ OR C:\ DO A ( dir /p/w )
                                5.) YOU WILL SEE MTKFLASH AND MTKFLASHNF4 CD IN TO ONE AND RUN THE FLASH PROGRAM
                                6.) ONCE YOU BACKED UP THE FIRMWARE ON TO THE PEN DRIVE
                                7.) PULL OUT THE PEN DRIVE AND GO TO A WORKING PC IN WINDOWS
                                8.) OPEN THE PEN DRIVE AND USE KDX TO COPY AND PASTE YOUR KEYS IN TO THE MODED FIRMWARE
                                9.) SAVE YOUR MOD.BIN TO YOUR PEN DRIVE MTKFLASH OR MTKFLASHNF4 DIR
                                10.) PULL PEN DRIVE OUT OF PC AND GO BACK TO THE SAMSUNG PC AND STICK IT BACK IN
                                11.) DO A ( dir /p/w ) you should now see MOD.BIN on your screen
                                12.) DO THE COMMAND TO FLASH YOUR MOD.BIN TO YOUR DRIVE

HAVE A GREAT DAY

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X