Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nej, inte än. Lär nog inte hända inom en snar framtid. Däremot så lär man nog kunna ladda ner och köra kopierade spel på 360'n med en patch av läsarens FW. DETTA lär nog hända inom en snar framtid....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hm det är en som jag har på msn som fick ett xbox 360 på sin födelse dag från *******.se och han kan ladda ner och köra på sin.=S

Comment

Han kan beskriva de spel han har och det är ganska många nya till xbox 360 fast är det inte olaglit att ladda ner spelen?

Comment

Original inlägg av Dracko
          Hm det är en som jag har på msn som fick ett xbox 360 på sin födelse dag från *******.se och han kan ladda ner och köra på sin.=S
          Du vet att 1:a april var IGÅR va?
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jaa men jag har frågat honom i en vecka nu så att han blir arg och ja det låter långsökt tro mig det är mycket påfrestande att man ser att dom inte har knäckt det och så kommer det en som har "köpt" ett chippat xbox 360 ifrån *******.

Comment

Bullshit. Om det fanns en lösning, skulle det vara frontpage-news inom en timme....
              "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
              v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Som sakt vet jag inget spec om xbox så jag vill veta mera om här.

Comment

Kan xbox 360 bli sönder överhettat?Ingår detta i garantin och måste man betala självrisk då?=S

VAD S*T*N HAR DET MED DVD FIRMWARE HACK ATT GÖRA

JAG HAR REDAN FÅTT FLYTTA BORT EN MASSA AV DINA OFF TOPIC INLÄGG FRÅN DENNA TRÅD - DÅ KAN DU VÄL HÅLLA DIG TILL DEN NYA TRÅDEN I FORTSÄTTNINGEN: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25873

SKRÄPA INTE NER I ***KLISTRADE*** TRÅDAR!!

Comment

Svara gärna på den åvanför inann ni svara på denna fråga.=)
                    Vad gör en sata-adapter till xbox 360?

Comment

DRACKO! Skapa en EGEN tråd för dina frågor som INTE HAR MED XBOX 360 DVD FIRMWARE HACK att göra!!!!!!!!!!!!!!!
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Blev det inte mer av det eller ???

Comment

Team X-ecuter jobbar ju förfullt på att duplicera hacket....

Maxtor D-Max 200gig
                          v. 1.6 crystal

Comment

Nån som har tagit ur sin info i DVD läsaren?

Tjena

Har byggt ihop den lilla kretsen till strömen för dvd'n. Tänkte plocka ur firmwire'n och den unika nyckeln ikväll. Lite nervös att behöva löda bort R214 bara (den är ju onödigt liten ).

Har tagit ett kort på styrkortet i DVD som jag föröker dra en länk till nedan. Har även ritat en fin pil till minnet (antar att det är så) som håller FW. Nån som har en bra ide hur man löder bort det? Behöver man bra specialutrustning kanske? Läste nån som föreslog varmluftpistol men vet inte om det är en bra ide?

http://hem.*************/b257105/kkort.jpg

Borde ju gå att hänga dit ett annat minne men kablar eller kanske en sockel?
                            Har en hög med SST39SFXX kretsar som ligger..

http://hem.*************/b257105/pinout.jpg

mvh. Green
                            Attached Files

Comment

Testa ladda upp dina bilder på: http://www.imageshack.us/ istället..... Varmluftspistol borde ju funka, om du kör på lågt blås, så du inte blåser iväg nåra andra komponenter..... Och en labbsockel skulle ju vara oerhört lättsamt om man har tänkt att experimentera lite med olika minnen....

Maxtor D-Max 200gig
                              v. 1.6 crystal

Comment

Maila bilderna till psxcare@netcare.se + en länk till inlägget dom skall attachas till så fixar jag det. Klicka på "#58" ovanför ditt inlägg så får du direktlänken till det.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X