Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Några säger att dom har en hitachi 47DJ drive....hur får man reda på vilken man har och spelar det någon roll för hacket?

Comment

• min erfarenhet är att hitachi driven är bättre till dvd iaf min håller inte på att hoppa lr ngt alls när jag ser film men mina polare som har samsjung där rycker det för

sen vetefan men jag kan spela upp filmer progressivt i 576p men det verkar dom inte kunna göra med samsungen
      There is no reason anyone would want a computer in their home.

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

I think there is a world market for maybe five computers.

Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Comment

• Jag är osäker och vet inte riktigt om mitt moderkort på datorn fungerar, eller om jag måste köpa nån sån här special sladd eller nåt.
        Moderkortet heter ASUSTek TUV4X....och ser ut så här
        http://i70.photobucket.com/albums/i1...le84/tuv4x.jpg

Någon som vet om det fungerar?

Comment

• [QUOTE=Postal]
          Original inlägg av jarkko

mm du glömmde att du har en drive där många har problem med o spela up dvd filmer för att filmerna hoppar o så sen var det nått annat med den me som jag har glömt
          aaaah men jag tittar inte film med xboxen...spelar bara spel...knappt..hehehe

Comment

• Verkar inte få MTKflash att funka på mitt Nforce 4. Inga indikationer på att något händer när jag väl startat.

Har programet stöd för Nforce 3? isf får jag plocka ner servern
            360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

• du som har nforce 4 ska avinstallera dom drivrutiner för nforce 4 ide i windows och starta sedan om datorn o låt windows instalera sina egena drivrutiner för ide. (ta bort mappen c.\nvidia så inte windows tar och installerar samma nforce 4 driver igen

Comment

• Original inlägg av Postal
                du som har nforce 4 ska avinstallera dom drivrutiner för nforce 4 ide i windows och starta sedan om datorn o låt windows instalera sina egena drivrutiner för ide. (ta bort mappen c.\nvidia så inte windows tar och installerar samma nforce 4 driver igen
                prova sedan med mktflash igen

Comment

• Original inlägg av Postal
                  du som har nforce 4 ska avinstallera dom drivrutiner för nforce 4 ide i windows och starta sedan om datorn o låt windows instalera sina egena drivrutiner för ide. (ta bort mappen c.\nvidia så inte windows tar och installerar samma nforce 4 driver igen

Den delen har med om läsaren blir upptäckt av Windows och inte själva flashet. Drivisarna är liksom för windows miljö och flashningen sker utanför.
                  Fick det att funka tillsist. vet ej vad jag gjorde för fel men funkade på Nforce 4 sen.

Tankade rumble to roses xxx PAL så det ska väl funka? glömde dock ställa om till DVD-rom, e spelet fucked up då?

Comment

• [QUOTE=Postal]jaha här får ni alla smarta som inte orkade vänta!! Hoppas ni gjorde av med mycket pengar på era box byten

>> Commodore4eva, the guy that released the firmware hack for the Toshiba-Samsung H943 Xbox 360 DVD drive now posted on the xboxhacker.net forums that he will soon release a similar modified firmware for the Hitachi-LG GDR-3120L DVD drive:
                    I have just rec an Hitachi 47DH drive and have commenced work on the Firmware. I will post again when completed. Hang in there Hitachi owners it shouldn't take too long.

Alltså en hitachi firmware inom kort!! Fron guru förklarade Commodore4eva
                    holy sh*t (:... !

Comment

• Original inlägg av PalmiNio
                      Den delen har med om läsaren blir upptäckt av Windows och inte själva flashet. Drivisarna är liksom för windows miljö och flashningen sker utanför.
                      Fick det att funka tillsist. vet ej vad jag gjorde för fel men funkade på Nforce 4 sen.

Tankade rumble to roses xxx PAL så det ska väl funka? glömde dock ställa om till DVD-rom, e spelet fucked up då?

du menar på dvd brännaren antar jag ? isf är nog spelet fucked om du hlömt det

Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

Comment

• Original inlägg av Godfather_C
                        du menar på dvd brännaren antar jag ? isf är nog spelet fucked om du hlömt det
                        Hmmm något stämmer ej

Har kört två scene releaser nu:

Tomb.Raider.Legend.PAL.PROPER.XBOX360-DNL
                        Rumble.Roses.XX.PAL.XBOX360-DNL

Båda är brända med typen DVD-rom och på CloneCD. Brännaren är en NEC 3520A. Skivorna är av mräket Platinum DVD+R DL x2,4.

När jag stoppar in dem står där Unrecognized disc.

Ska testa en annat märke på skivan imorgon.

Comment

• Är jag blind eller finns det ingen SATA kabel i min dator??? Hittar f_n ingen! Vad gör jag då?

Comment

• bluebulls84:
                            Är jag blind eller finns det ingen SATA kabel i min dator??? Hittar f_n ingen! Vad gör jag då?
                            Köper ett PCI-kontrollerkort för SATA, kanske?

Godfather_C:
                            måste bara fråga hur är det tänkt att man skall använda lösa koder såhär ? måste det inte vara en fil ?
                            Det är MD5-koderna för SS-filerna (Security Sectors).

Comment

• Bekräftar:

NEED FOR SPEED MOST WANTED (PAL/EU PI RELEASE)

iSO Filename: pi-nfsmw.360
                              Need_For_Speed_Most_Wanted_PAL.bin: EC53DE626056C7D82923FF7026C01B24 (MD5 of ss)

Compiled using XBOX360 SS Merger 1.4
                              Mode: Pad with blank (Xtreme Style)
                              Burned with NEC ND-3530A & CloneCD 5.2.8.1
                              Verbatim Dual Layer Discs (2.4x)

Fungerar perfekt :-)

Comment

• Original inlägg av -cleve-
                                bluebulls84:
                                Köper ett PCI-kontrollerkort för SATA, kanske?

Godfather_C:
                                Det är MD5-koderna för SS-filerna (Security Sectors).

jo jag vet att det är ss koder min fråga var vad man gör men bara lösa nr dom andra ss koderna jag har ligger som filer

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X