Vad skulle hända om det kom ett fysiskt chip (liknande de till vanliga xbox). Är det möjligt att flasha om sin läsare så att den blir orginal då?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Har jag förstått det hela rätt om jag påstår följande? :
För 500 kr får man Xtreme Firmwaren installerad till xbox 360, men då riskerar man att bli avstängd från XB Live plus andra nackdelar. Om man lägger till 95 kr och köper ett "360 Xtreme FW Chip sst 39sf020A" så kan man växla mellan orginal och moddad firware och slippa riskera detta?
Är det således möjligt för en oerfaren spoling som mig att installera detta "xtreme FW Chip" eller måste jag betala 1500 kr för den installationen?!
- Citat
- Flag
Comment
-
Xtreme fw chip är en avancerad installation. Du piggybackar en plcc32 kapslad minneskrets ovanpå den befintliga plcc32. För att göra det hela överjävligt så är den befintliga plcc32:an dränkt i epoxylim som måste värmas+pillas bort. När det väl är gjort så måste du läsa ur original firmware, patcha det, switcha över till minneschippet du lödda dit, och sedan flasha.
Och om microsoft implementerar det eventuella framtida skyddet genom att installera en update i din xbox 360 som så fort du bootar den med xtreme firmware "flaggar" boxen som modifierad...ja då hjälper det ju inte att du kan switcha över till original, boxen kommer veta om att den är moddad ändå.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jamen vad bra! Då tjänar man alltså ingeting alls på att köpa ett dual-firmware chip till sitt xbox360 iaf! Vad är då egentligen poängen med detOriginal inlägg av Hansi Visa InläggOch om microsoft implementerar det eventuella framtida skyddet genom att installera en update i din xbox 360 som så fort du bootar den med xtreme firmware "flaggar" boxen som modifierad...ja då hjälper det ju inte att du kan switcha över till original, boxen kommer veta om att den är moddad ändå.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja så vitt jag har förstått det, ingen alls? Finns ingen idé med att göra något onödigt och påkostande då man kan göra det säkrare och bättre genom någonting som inte ens handlar om att löda eller värma eller någonting sådant.Original inlägg av holymonk Visa InläggJamen vad bra! Då tjänar man alltså ingeting alls på att köpa ett dual-firmware chip till sitt xbox360 iaf! Vad är då egentligen poängen med det
Flasha är det absolut mest praktiska och lättaste alternativet. Tacka ja, för att man slipper löda!
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej alla. Nu har jag sökt hela helgen utan att finna en lösning. Jag hoppas att jag bara gör ngt enkelt fel som någon smartare inser å kan säga till mig fort.
Problemet är att jag inte kan få någon 360enhet igenkänd i Windows.
Problemet är med en Hitachi59.
Jag har också en Samsung men inga problem att flasha den.
När jag flashar samsungen är det inga problem.
När jag kör slax hittar den enheten (hitachi) och ändrar till modeb.
När kommer in i Windows hittar jag dock ingen av dem (så jag kan inte hotswappa)
Nu har jag helt slut på idéer å är sååååå trött på å läsa trådar fram å tebax å fram igen.
Hoppas någon av högre rang kan ge mig en enkel lösning.Last edited by hank; 2006-11-12, 21:48.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har äntligen lyckats hitta hitachin nu, med ny dator... men fått nytt problem.
Om jag kör birdy så blir det error när den jämför å sen fastnar den på idle.
om jag kör Maximus-Garyopa så händer det så här:
* *
* Maximus-garyOPA: Xtreme v2.2 Stealth *
* HITACHI ALL VERSIONS 8in1 *
* *
* BASED ON THE WORK BY garyOPA *
* Updates your x360 DVD drive firmware *
* *
Making BACKUP of your DRIVE KEY...
Dumping CURRENT firmware...
Detecting VERSION of drive...
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
---------- VER.BIN
Version: 0059
Making XTREME patch for v59...
Press any key to continue . . .
Flashing 1/9 sector 90003000 (Xtreme Custom Code)...
DeviceIOControl() failed 0
failed to stop the disc (sense: 02/04/01)
Is the flashing stable...
Done.
Done.
ERROR: Hitachi DVD drive is NOT flashing...
WARNING: One of THREE things could be wrong
#1: Shut-down all your back-ground programs
#2: Windows is in-compatible, try SAFE MODE
#3: Your DVD drive is not really in Mode B!
har försökt allt, tycker jag, men de vill sig inte
någon som har något tips
- Citat
- Flag
Comment
-
Oftast c:a 8 minuterOriginal inlägg av coneHBS Visa InläggTja hansi en fråga om jag lämnar in min dvd hur lång tid får man vänta på för att få tillbaks den ?
/mvh coneHBSLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
250:- för 8minuters arbete = 1875:-/h = 15000/8h = 330000/månad
hyfsad löööööööön ;DXbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
Skicka gärna en spelinvite =)
http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu kommer det ju knappast in mer än en handfull lösa dvdläsare varje dag, så det blir nog ingen koenigsegg i julklapp i år heller.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

om dom börjar fippla med live
Comment