Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NME 1.2 är OK. Äldre NME suger svettig getpung.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      NME 1.2 är OK. Äldre NME suger svettig getpung.
      Ok, ja då är det väl bara att köra på NME och hoppas att det funkar bra .

Någon som har erfarenheter av Hitachi 078 + NME 1.2 att dela med sig av ?.
      ....

edit: två små frågor till...

Läste att NME-chippet kräver att man patchar spelen, detta gör mig inget alls om det är så att alla spel går att patcha, eller är det bara ett fåtal spel som går att flasha?.

Min andra fråga gäller brännare, läste att NME-chip inte gillar skivor brända med Pioneer 111D, stämmer detta eller var det kanske ett inlägg som berörde version 1.1 av NME chippet?, har nämligen precis beställt en P-111d (tack för snabbt svar angående orderstatus Hansi)....

Peace!
      Last edited by Janols; 2007-01-09, 23:21.
      | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

• Original inlägg av Janols Visa Inlägg
        Ok, ja då är det väl bara att köra på NME och hoppas att det funkar bra .

Någon som har erfarenheter av Hitachi 078 + NME 1.2 att dela med sig av ?.
        ....

edit: två små frågor till...

Läste att NME-chippet kräver att man patchar spelen, detta gör mig inget alls om det är så att alla spel går att patcha, eller är det bara ett fåtal spel som går att flasha?.

Min andra fråga gäller brännare, läste att NME-chip inte gillar skivor brända med Pioneer 111D, stämmer detta eller var det kanske ett inlägg som berörde version 1.1 av NME chippet?, har nämligen precis beställt en P-111d (tack för snabbt svar angående orderstatus Hansi)....

Peace!
        Med Xtreme-flash på Hitachi så skulle booktypen vara satt till DVD-ROM i början (men nu spelar det ingen roll längre). På NME var det tvärtom, där ska booktype vara satt till DVD+R DL. Alla spel går att patcha så länge det finns SS-filer till spelen. Jag skrev i tråden om Tony Hawks American Wasteland idag litegranna om hur man gör för att fixa detta.

Men annars så rekommenderar jag ändå att du flashar din läsare istället för att installera ett NME-chip, då det både är billigare och har mer "support" av release-världen t.ex.

Comment

• Behöver man vara rädd för att installera uppdateringar från live nu när man har flashat? ifall dem lägger ut något som gör att dvdn slutar funka eller liknande.
          tex

man får ett meddelande: "du har ej korrekt firmware på dvd:n, lämna in den för service."
          så kan man varken köra orginal eller backupspel, finns den chansen?

Comment

• Risken finns alltid. Om du är orolig så kolla lite på forum innan du uppdaterar. Om man nu skulle bli bannad så är det garanterat någon som skrivit om det på forumen.

Comment

• Ok, tack för alla svar.
              Fick min Pioneer 111d för ett par dagar sedan tack för snabb leverans och bra support Hansi, du kommer snart få en box skickad till dig för Xtreme Flashning också ....

Peace Out!

Comment

• Har ett stulet xbox 360 och polisen säger att de kommer bli spärrat direkt ja kopplar in de till internet. vägrar dock lämna tillbaka det. Kan de vara sant de dom säger eller ljuger dom?
                Och hur gör jag för att komma runt det issåfall?

Comment

• Original inlägg av svuush Visa Inlägg
                  Har ett stulet xbox 360 och polisen säger att de kommer bli spärrat direkt ja kopplar in de till internet. vägrar dock lämna tillbaka det. Kan de vara sant de dom säger eller ljuger dom?
                  Och hur gör jag för att komma runt det issåfall?
                  Haha, om dom har bevis på att det är stöldgods så låter det föga troligt att dom låter dig ha kvar det. Att dom säger att det kommer spärras är total BULLSHIT, dom försöker "skrämma, jävlas" med dig så att du ska tänka "jaha, ja men då kan jag lika gärna lämna tillbaka det".

Så fortsätt tanka, bränna o spela ....

Comment

Haha, om dom har bevis på att det är stöldgods så låter det föga troligt att dom låter dig ha kvar det. Att dom säger att det kommer spärras är total BULLSHIT, dom försöker "skrämma, jävlas" med dig så att du ska tänka "jaha, ja men då kan jag lika gärna lämna tillbaka det".

Så fortsätt tanka, bränna o spela ....
                    jojo dom har klara bevis men dom har inte hittat åt xboxet o ja har ju "sålt" det o vågar inte gola..Tog de från en affär så tänkte om affären hade nå imei nummer eller liknande. tog hela lådan så tycker att de vorde dom ju ej ha om de nu finns.

Har inte flashat de än.. men ska väll våga mig på o koppla in på internet då.

Comment

• Det där kanske inte är saker du ska prata högt om

Comment

• jo namn å adress tack åxå
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• Verkar som om flashback spiller lite av sina besökare hit ibland...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Verkar som om flashback spiller lite av sina besökare hit ibland...
                            Haha, får faktiskt hålla med dig där...

Well well, vad ska man säga, hade jag haft schans o sno en låda istället för att betala 4000:- så hade jag nog fan gjort det. Inte får man dåligt samvete för ett ElGiganten torskat några tusenlappar ...

Comment

• chans å chans, chans har man väl alltid, prova och hör av dig hur det gick

Comment

Haha, får faktiskt hålla med dig där...

Well well, vad ska man säga, hade jag haft schans o sno en låda istället för att betala 4000:- så hade jag nog fan gjort det. Inte får man dåligt samvete för ett ElGiganten torskat några tusenlappar ...
                                Thou shall not steal!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X