Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av wilkkm0 Visa Inlägg
    Tack för svaren!

Kan någon skicka en länk till någon Guide för att backuppa / rippa spel ( lr vad det nu kallas.)

Jag har inte så bra Google skills
    http://www.devilsps3.centelia.net/tu...tbook.2008.pdf
    Från sidan 118 och framåt - Backing up games

När du har rippat själva spelet, så kan du "dra ut" stealth-filerna med guiden - http://www.devilsps3.centelia.net/tu..._Batch_CRC.pdf

Comment

• Tackar !

Comment

• Ni kanske redan svarat på detta.
        Om jag har bränt ut ett spel från en iso till en dvd skiva och den funkar i mitt 360 och så. Kan jag bara för jag har en brännar rippa dvdn till en iso och sedan den ison till dvd skiva? Nåt oklart? =/

Comment

• Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
          Ni kanske redan svarat på detta.
          Om jag har bränt ut ett spel från en iso till en dvd skiva och den funkar i mitt 360 och så. Kan jag bara för jag har en brännar rippa dvdn till en iso och sedan den ison till dvd skiva? Nåt oklart? =/
          Ja, det kan du.

Du behöver ju ingen brännare för att rippa en redan bränd skiva. Så länge den kan läsa DL så är det bara att rippa på. Brännaren behöver du sen för att kunna bränna förstås. ;-)
          1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
            Ja, det kan du.

Du behöver ju ingen brännare för att rippa en redan bränd skiva. Så länge den kan läsa DL så är det bara att rippa på. Brännaren behöver du sen för att kunna bränna förstås. ;-)
            Det är det att jag bara har en dvdspelar/brännare på datorn så jag kan inte bara kopiera den, utan som jag hade tänkte det kopiera skivan till en iso och sen bränna den på en tom skiva.

Comment

Det är det att jag bara har en dvdspelar/brännare på datorn så jag kan inte bara kopiera den, utan som jag hade tänkte det kopiera skivan till en iso och sen bränna den på en tom skiva.
              ja, det går bra. följ guiden i denna tråd, leta upp avsnittet "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under.". kolla den med abgx360 efteråt så allt gått rätt till och bränn.

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                ja, det går bra. följ guiden i denna tråd, leta upp avsnittet "Min brända backup matchar inte original stealth, följ bildserien under.". kolla den med abgx360 efteråt så allt gått rätt till och bränn.
                Alltså att jag kollar iso filen med abgx360 innan jag bränner ut den igen?

Comment

Alltså att jag kollar iso filen med abgx360 innan jag bränner ut den igen?
                  precis! då skapas en .dvd fil också
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ja jo.. men det brukar inte vara några problem. :-)
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Tack så måcket för alla svar =)

Comment

• Satt igår en stund och provade att göra en iso av ett spel för att sedan kunna bränna ut det igen.
                        Spelet funkar i mitt 360 utan problem.
                        Men när jag stoppa in den i min dvd brännare en NEC 2500 (flashad till nån trevlig verison så jag kan bränna dvd+DL som jag igentligen inte ska ^ ^) så säger tex imbburn, dvddecryter och clonedvd att det inte finns någon skiva i eller att den inte hitta nå filer.

Vad kan det vara för fel då?
                        Håller på att jaga rätt på en DVDbrännare till så att jag kanske kan clona spelet, men då om jag clonar den kommer den vara en lika säker på live då som kopian som jag kopierar?

Comment

• om du gör en exakt kopia av skivan ska den självklart vara lika säker, men om du är smart så kollar du upp i ABGX360 att allt stämmer efter kopieringen
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Mitt problem är att jag inte kan skappa en iso av spelet för den tycker jag inte har något spel i brännaren. Vad kan detta bero på och hur göra man så att det funkar?

Comment

• det kan bero på många saker... men förmodligen är det din brännare som inte kan läsa skivan ordentligt... det händer ibland vad är det för spel du ska kopiera?
                              Google is your friend!

Comment

• Calla på duty 5

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X