Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
haha nu bannar du mig snart för mina frågor =)))There is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
I think there is a world market for maybe five computers.
Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

- Citat
- Flag
Comment
-
Guiden blir bara bättre av lite feedback/frågor, så är något oklart är det bara att skriva så svarar jag så gott jag kanLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Vissa NTSC spel fungerar:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...egion_encodingLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Inte bara vissa utan en stor del av dom spel som finns idag som ntsc funkar på pal boxen ... tycker det är bra bara löjligt med reg kodningThere is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

- Citat
- Flag
Comment
-
Du skall göra precis som jag beskrivit i denna guide, men du slipper läsa av originalskivan själv. Men jag skapar en ny klistrad tråd i ämnet "hur får man nerladdade spel att fungera" då det säkert kommer vara många sådana frågor framöver...
Så ställ sådana frågor här istället:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26166Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
360 SS Merger är uppdaterad till version 1.5o vilken kollar security sector filens checksumma automatiskt mot en onlinedatabas. Jag har inte hunnit testa själv, så någon annan får förklara mer ingående hur det går till.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Hansi skulle du kunna lägga ut 1.5 ? hittar bara 1.4 av SS mergerThere is no reason anyone would want a computer in their home.

- Citat
- Flag
Comment
-
Den ligger som attachment högst upp i tråden som du kanske märkte...Original inlägg av Godfather_CHansi skulle du kunna lägga ut 1.5 ? hittar bara 1.4 av SS mergerLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har typ inte fattat det där med book type, hur vet man vilka bärnnare som stödjer det?? jag ahr en sony q30a elelr något, dl brännare, men hur får jag reda på om den är kompatibel, vad behöver jag för brännare annars?
kan man patcha firmwaren på sin dvd-brännare så att den blir kompatibel och kan bränna spelen? behöver man alltid en sådan brännare även om man laddar ner proper?
jag har ingen SATA ingång på min dator, vilket PCI-kort skall man köpa?
- Citat
- Flag
Comment
-
Du har väl något autorun aktiverat så att filmen startar eller nåt. Då blir ju din pc lite ledsen när filerna den läser från dvd:n helt plötsligt försvinner.
Om skivan är för liten så får du inte en komplett kopia av spelet du försöker rippa, så när du väl löst problemet med "wrong disc inserted..." så är det ju bara att prova och se om filmen är stor nog.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment