Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide - Rippa XBOX360 spel med vanlig PC dvdläsare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har läst igenom guide och kikat runt lite. Men de blir en stor korsning där all trafik möts samtidigt. börjar bli lite trött i skallen också.

Jag har en Dual Layer brännare - Samsung SH-S202, MEN, den e ju riktigt svår när det kommer till det här att lyfta på toppen för att byta skiva vid rippning.

Så kan någon bara skriva vad som är smidigast, vilken läsare e enklast etc.

Tack på förhand

Comment

• Smidigast just nu är en Samsung MS 25/28 med 0800 firmware (Kreon) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=721&xSec=89 <--- en sådan här... =)

iXtreme 1.6 ska också kunna rippa spel men jag har hittils inte fått det att fungera, så därför rekomenderar jag i dagsläget den lite äldre 0800 versionen
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Ja, kikade på en förut, men blev osäker på om det var rätt för mig.

Jag har en gammal burk nämligen, agp stuket. Men det påverkar iförsig inte direkt dvd läsaren.

Måste man ha connectivity kit också? Vilken kommer jag isåfall billigast undan med.

Sen sista frågan då. Är detta någon special läsare då med tanke på firmware, skippar man vissa steg i guiden eller är det samma guide som gäller? In med 8 gig skiva... etc etc..

Tack för svar

Comment

• du måste ha connectivity kit till den ja, billigast är väl någon gammal version, typ Connectivity Kit V2 eller liknande, eller så kör du på ett Maximus 360 Xtractor kit...

hur du gör med den här driven är att du använder ett program som heter Xbox Backup Creator (XBC) version 2.8 eller tidigare (2.9 har inte stöd för gammla 0800 firmwaren) sedan kör du bara in spel skivan och rippar
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Jasså, va smidigt

Får tacka för svaren Swizzy

Om jag vill skicka ett PM till dig är det visitor message som gäller då eller? Det verkar vara offentligt meddelande då, inte privat ju :P
            Last edited by stingking; 2009-06-18, 16:38.

Comment

• om du vill skicka ett privat medelande till mig står min e-mail på profilen... annars blir det 50% privat, då det inte dyker upp för andra om dom inte kollar min profil och läser just den delen...
              Google is your friend!

Comment

• Men är du bosatt i UK eller är det bara nåt som blivit, tänkte på både mail och din 360 profile?

Comment

• Det är så jag valt att göra =P 360 profilen = för att få spelen på engelska istället för svenska

mailen = för att jag ville ha ett namn utan massa siffror och det var nytt domän med större inkorg när jag skapade mailen, fick låna en polares adress till att skapa den^^

men nu går vi offtopic, så vill du veta mer om mig får du ta o maila mig eller något
                  Google is your friend!

Comment

• Köpte mig en Samsung D162D för 200 kr och flasha om den till kreon 1.0 och det funkar klockrent att rippa orginal spel =) Tar 10 min att göra det också. Testar dem sen i ABGX360 och får bara bra där.

Comment

• Har setat o läst denna tråden o ärligt talat blir jag bara mer förvirrad för varje sida jag läser... Har ju sett guider på youtube där de använder en vanlig dvd DL brännare som de skruvar isär o sen stoppar man först in en film med programmet Wxripper o stoppar sen skivan o stoppar in spelet man kopierar o ändrar något i en fil i wordpad o sen sparar o sen rippar skivan. Men nu verkar det ju som man måste ha en xbox 360 läsare för att rippa originalspelen eller kan man fortfarande använda Wxripper nu med?? Jag kör med iextreme 1.6 i min 360 också om det spelar någon roll

Comment

• du kan fortfarande använda en vanlig DVD DL brännare/Läsare och Wxripper ja, men det är att föredra att köra på en 360 spelare då du inte behöver hotswappa med dom och inte trixa med den heller (skruva upp)
                        Google is your friend!

Comment

• Okej, tyckte dock inte det såg så avancerat ut att skruva av toppen på brännaren o sen skifta skivor, det gick ju på några minuter Är det någon särskild brännare eller går det med vilken DL brännare som helst på marknaden utan kreon firmware? Får tacka o bocka för det supersnabba svaret med

Comment

• Jag vet ärligt talat inte, läs vad hansi skrivigt i första inlägget, borde stå där... jag har inte provat att rippa med en dvd läsare själv... (vanlig) dock provat med en 360 läsare, gick mindre bra för mig just då... ska försöka igen senare med andra datorer... något med min hårdvara i den datorn som inte tyckte jag skulle göra som jag ville göra
                            Google is your friend!

Comment

• okej, kollar man in denna guide så ser det ju ut o vara vilken DL brännare som helst o verkar ju inte så bökigt heller http://www.youtube.com/watch?v=TnGvLgbibJQ
                              Last edited by 360hackern; 2009-07-05, 12:12.

Comment

• Sen tänkte jag spel som man redan bränt är det lika bökigt att kopiera de med eller är det bara o göra en iso i img burn?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X