Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hej!

Kanon och tack för svar, då kommer nybörjarfrågorna

Vad är LT+ 3.0? Är det två saker eller Firmware 3.0 med andra ord? och är det ett enkelt ingrepp numera eller ska jag söka hjälp?

Sedan har jag aldrig hört talas om ABGX360 men gissar att det är ett program som gör ngt med spelet, skivan eller xboxen?

Comment

• LT+ 3.0 är den nya firmware versionen (för att vara exakt heter den "iXtreme LT+ 3.0" och är alltså "firmware 3.0" som du kallar den)

Du måste söka hjälp om du inte vet hur man öppnar och flashar om läsaren i en Xbox 360 (OBS: man måste först läsa ut viss unik data innan man skriver den nya firmwaren)

ABGX360 är ett program som kollar/fixar ISO filerna så att dom innehåller rätt data (detta kollas mot en online databas) du kör det på din dator innan du bränner spelen på skiva, du hittar det programmet på www.abgx360.net
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tackar!

Ska kolla om han fortfarande är "aktiv" och kan hjälpa mig med flashningen.

Comment

• Tjena.
          Har börjat få problem med mitt flashade xbox. Har aldrig haft några problem med spel innan, men sedan lego filmen spelet kom ut så har det bara varit problem! Det står bara skivan kan inte läsas pröva att rengöra den. Original skivor fungerar utan problem. Jag har rätt brännare och jag kör med verbatim och jag kör alltid spelen i abgx innan, men som sagt nu är det bara problem, the amazing spider man 2 har jag prövat bränna 5 gånger, spelet startar men efter 10 sekunder lägger det av. Kan det bero på att det inte är verifierat i abgx än? Att det inte patchas? Eller är det så att brännaren eller läsaren i boxen börja ge sig?

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
            Tjena.
            Har börjat få problem med mitt flashade xbox. Har aldrig haft några problem med spel innan, men sedan lego filmen spelet kom ut så har det bara varit problem! Det står bara skivan kan inte läsas pröva att rengöra den. Original skivor fungerar utan problem. Jag har rätt brännare och jag kör med verbatim och jag kör alltid spelen i abgx innan, men som sagt nu är det bara problem, the amazing spider man 2 har jag prövat bränna 5 gånger, spelet startar men efter 10 sekunder lägger det av. Kan det bero på att det inte är verifierat i abgx än? Att det inte patchas? Eller är det så att brännaren eller läsaren i boxen börja ge sig?
            När du säger "Rätt brännare" menar du då Liteon IHAS-124B med iXtreme Burner MAX?

Har du kollat skivorna efter bränning med programmet Kprobe2? Det kan ev. hjälpa att rensa cache minnet på den (så att den börjar om från början och "lär sig" skivorna)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              När du säger "Rätt brännare" menar du då Liteon IHAS-124B med iXtreme Burner MAX?

Har du kollat skivorna efter bränning med programmet Kprobe2? Det kan ev. hjälpa att rensa cache minnet på den (så att den börjar om från början och "lär sig" skivorna)
              Yes det är en ihas 124B. Aldrig någonsin haft några problem med skivorna innan, därför jag inte begriper varför det börjat nu. Ska ladda ner det programmet och kolla. Har rensat catchen hjälpte ikke

Comment

• Click image for larger version

Name:	test1.png
Views:	1
Size:	339.9 KB
ID:	397444
                Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

fick detta när jag testade, vet dock inte om det är bra eller dåligt
                Last edited by norda84; 2014-05-04, 18:03.

Comment

• Original inlägg av norda84 Visa Inlägg
                  [ATTACH=CONFIG]1272[/ATTACH]

fick detta när jag testade, vet dock inte om det är bra eller dåligt
                  inte rätt test bara

http://www.se7ensins.com/forums/thre...-games.798973/ läs detta
                  Google is your friend!

Comment

• hej jag har en fråga till er kan man dela xbox till 2 cd och vad är det för program man ska ha då? för jag har ett spel till xbox 360
                    som är på 8,13 gb och måste dela det till två cd

Comment

• Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
                      hej jag har en fråga till er kan man dela xbox till 2 cd och vad är det för program man ska ha då? för jag har ett spel till xbox 360
                      som är på 8,13 gb och måste dela det till två cd
                      Varför ska du dela det på 2 skivor? är det för att "det inte får plats på DVD+R DL"? isåfall har du missat något STORT... för typ 2 eller 3 år sedan kom det en uppdatering som flashade om läsarna, och samtidigt kom nya skivor som är större än tidigare... du måste överbränna skivorna, och du måste uppdatera din flashning...
                      Google is your friend!

Comment

• hej jag har en fråga till er om man ska bränna xbox 360 spel som är på 8,13 GB och har fixat 8x dvd+r DL
                        och är det något program man ska ha för kunna brännan hanterar bränning av Dual layer använder ImgBurn men det gå ju bra att bränna ner det men sen när man ska spela så säger mitt X-Box 360 att jag ska rengöra skivan efter ett tag så nu fråga jag er är det något program man ska ha för bränna ner spelet

Comment

• Original inlägg av grov35 Visa Inlägg
                          hej jag har en fråga till er om man ska bränna xbox 360 spel som är på 8,13 GB och har fixat 8x dvd+r DL
                          och är det något program man ska ha för kunna brännan hanterar bränning av Dual layer använder ImgBurn men det gå ju bra att bränna ner det men sen när man ska spela så säger mitt X-Box 360 att jag ska rengöra skivan efter ett tag så nu fråga jag er är det något program man ska ha för bränna ner spelet
                          Du behöver läsa på lite hur man bränner XGD3 spel, samt behöver du troligen uppdatera din firmware... (XGD3 är det nya formatet som är större än dom gamla skivorna) dvs.
                          Google is your friend!

Comment

• Är det någon egentlig skillnad att köpa och använda IHAS-124B eller kan man lika gärna använda sin vanliga externa Samsung som C4E’s BurnerMAX Payload stöder?
                            Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

• Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
                              Är det någon egentlig skillnad att köpa och använda IHAS-124B eller kan man lika gärna använda sin vanliga externa Samsung som C4E’s BurnerMAX Payload stöder?
                              Det bör funka även med den senare, men samtidigt är det svårt att avgöra hur bra bränningen faktiskt blir i förväg, du får testa dig fram... det jag däremot vet är att det finns mycket information om inställningar man kan göra för att förbättra resultatet med en IHAS-124B, samt stödjer KProbe bara Liteon läsare (ett program som används för att mäta kvalitén på brända skivor)
                              Google is your friend!

Comment

• Hej.
                                Måste man köra spelen genom abgx även om xboxen är bannad?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X