Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• LÄr väl hasa mig ner till affären och köpa nya skivor. Dom är ju så fantastiskt billiga!

Comment

• :-) Beställ på nätet. Då kan du få ett 10-pack för 260:-
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

• På vilken sida? Det hjälper mig iofs inte idag, så jag måste köpa in ett par nya skivor ändå..

Comment

• medieshoppen . dk
          Verbatim har ett 10 pack - cakebox (spindel) för 260:- + frakt
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• hejsan, nu e de så här har precis fått hem mina verbatim skivor o jag tänkte sätta igång o bränna spel. Men jag vet inte vilka filer,hur jag ska göra förutom att jag ska använda CloneCd. Skulle uppskattas om man kunde få lite hjälp :P

Comment

• öppna .dvd-filen(den minsta filen) i clone cd å bränn.

inte svårare än så om spelet är färdigtpatchat.

Comment

• Jag öppnade Image.000 med notepad , vilket man inte ska göra kom jag på , men nu när ja ska packa upp den igen så e den fortfarande i notepad. Så jag undrar om det kvittar att man bränner Dvd filen , om Image.000 är fortfarande i notepad ikonen

Comment

• det tror jag inte ska ha någon inverkan

Comment

• okej , för den image.000 den är ju på 7572881408. Men då gör det alltså inget, men sen när jag ska nu bränna så är det bara till att kopierar in den Dvd filen som hansi har i första sidan o lägga in den i den mappen med image.000 o sen bränna dvd filen om jag har förstått det rätt. Tänkte bränna Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360 och där va ingen dvd fil i den ju

Comment

• Original inlägg av Rillius
                      okej , för den image.000 den är ju på 7572881408. Men då gör det alltså inget, men sen när jag ska nu bränna så är det bara till att kopierar in den Dvd filen som hansi har i första sidan o lägga in den i den mappen med image.000 o sen bränna dvd filen om jag har förstått det rätt. Tänkte bränna Tom_Clancys_Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_PROPER _PAL_MULTI5_XBOX360-pSy360 och där va ingen dvd fil i den ju

Vad jag förstått är det då man ska använda image.dvd som finns med i första posten på detta ämne...right?

Dvs du kopierar den till tom clancys mappen sen bränner då får den rätt layerbreak?

Comment

• jag öppnar bara clone cd, bränn från image-fil, bläddrar fram till mappen där jag har .dvd-filen och 000-filen. Laddar .dvd-filen clone cd så står det exempelvis......sektorer 3697696 och sedan layerbreak 1913760. bara att bränna ut det sen om sektorer och layerbreak står där. vad jag förstått.....

Comment

• Fick hem min flashade 360 för snart en vecka sen. Brände mitt första spel (Table Tennis), med senaste versionen av CloneCD med brännaren Samsung DVD-brännare SE-S164 Extern Retail (Dual Layer) på en Verbatim Dual-Layer DVD+R skiva. Då kommer det upp att skivan är lortig när jag sätter i den i boxen. Nån som kan berätta vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra ist. Är det nån inställning någonstans som jag måste ändra på? Jag har inte kunnat testa min box än. Börjar få panik nu..

Comment

• Original inlägg av Soederstroem
                            Fick hem min flashade 360 för snart en vecka sen. Brände mitt första spel (Table Tennis), med senaste versionen av CloneCD med brännaren Samsung DVD-brännare SE-S164 Extern Retail (Dual Layer) på en Verbatim Dual-Layer DVD+R skiva. Då kommer det upp att skivan är lortig när jag sätter i den i boxen. Nån som kan berätta vad jag har gjort för fel och hur jag ska göra ist. Är det nån inställning någonstans som jag måste ändra på? Jag har inte kunnat testa min box än. Börjar få panik nu..
                            Var spelet prepatchat? såg du nått layerbreak i clonecd? alla 3 spel jag bränt ut funkar då smärtfritt, Saints Row, Just Cause och Amped 3. De är både pal och ntsc spel..

Comment

• Jag vet ju inte riktigt hur det ska se ut. Hur ser man tex ett layerbreak? Prepatchat, inte en aning...

Comment

• Original inlägg av Soederstroem
                                Jag vet ju inte riktigt hur det ska se ut. Hur ser man tex ett layerbreak? Prepatchat, inte en aning...

du ser i ju clonecd rutan till vänster. ska stå layerbreak sen en massa siffror.
                                Prepatchat hmm vad är det för rell du försökt bränna ut? luskat nått i nfo filen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X