Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• annars finns det ju orginalspel då slipper man allt strul
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

• usch!
      nä 26 kr per spel som jag betalar just nu känns mer lagom :-)
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Mfah Visa Inlägg
        Tony_Hawks_Project_8_MULTi5_FREE_REGiON_NTSC_XBOX3 60-VORTEX

Brände .dvd-filen i Clone Cd på Verbatim. Har typ version 3.3 av Xtreme i min samsung.

Skivan går inte att läsa i min xbox! Vad göra? >_<

hmm konstigt, funkar klockrent i min med version 3.3 samma rell av spelet också. Hade du rätt .dvd fil då? GL

Comment

• Japp, rätt dvdfil, rätt allt faktiskt.
          Verkar onekligen fel på brännaren eftersom jag provade bränna Saints Row och det funkade inte. Det hade jag brännt förut och fått det att funka! Har nu försökt med 4 olika spel, 8 skivor. 240:- :]
          Ska köpa pioneer 111d idag och se om det funkar bättre.

Om ni inte har något annat tips?

Comment

• Köpt en pioneer 111d och installerat, ska bränna nu! Återkommer :]

Comment

• vi väntar med spänning..... ;-)
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Nu funkar det prima. Känns lite surt i efterhand att ha slösat 8 DLskivor på att prova olika metoder med den förra brännaren :/1

Comment

• men fan va skumt att den bara slutade fungera plötsligt....
                  ja,ja, det viktigaste är att det fungerar för dig igen!
                  » Xbox360 FAQ

Comment

• Har just brännt mina 2 första xbox spel, gick inge vidare.
                    skulle bränna ut Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL
                    Använder Pioneer 111d brännaren, verbatim + dl skivor och cloneCD
                    har läst mig fram i denna tråden och gjort som det stod, tog hem .dvd filen, la in den med .000 bränningen startade helt ok, återstående tid och fart kom fram efter att lead in hade skrivits, sen nån minut senare försvann det.
                    När bränningen var "klar" får jag felmeddelande, "bränningen har misslyckats" osv. provat 2ggr nu, vettefan vad felet är, vore kanon om nån kunde hjälpa mig innan jag sabbar fler skivor :P

Comment

• hej
                      en fråga?jag ladat en spel need for speed och det är bara på 2,7 gb,tror ni det är en fake?det är en iso,jag brännde det också men det står unrekenaz disk tack,för hjälpen

Comment

• Det är fake till 189 tusen procent
                        MVH
                        Mikael Bäck

Comment

• en annan fråga,ladad moto gp 06 pal,det är i rar fil när jag paka ut det så bli det 46 fil +en katalog i med namn al_ss_xbox 360-radian och där inne finnes det r-m06ss i winrar format och r-m06ss.sfv,så jag undrar hur ska jag bränna de här filer är de till xbox 360?det är på 4.3 gb,vad ska jag göra med de?tack

Comment

• var ner och köpte nya skivor idag igen, provade än en gång att bränna, gick åt helvete direkt i början denna gång...
                            50 sek in i bränningen spottar han ut skivan och får det trevliga felmeddelandet: "Bränning till Pioneer DVD-RW DVR-111D misslyckades!"
                            och i loggen står det följande:

I 13:40:22 CloneCD Version 5.2.9.1 startad!
                            I 13:40:22 ElbyCDIO Driver 6.0.0.0
                            I 13:40:22 ElbyCDIO.dll 6.0.3.1
                            I 13:40:22 CCDDriver.dll 5.0.0.1
                            I 13:40:22 ElbyECC.dll 4.0.0.0
                            I 13:40:22 WriteDVD.dll 2.6.0.1
                            I 13:40:22 Registrerad till: Philipp Schurr
                            I 13:40:22 Söker efter SCSI/ATAPI enheter...
                            I 13:40:22 Enhets Scanningen hittade 1 CD-Läsare och 2 CD-Brännare!
                            I 13:41:58 Startar kopiering från I:\Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL\IMAGE.dvd till PIONEER DVD-RW DVR-111D
                            I 13:41:58 Bränningshastighet: 2x
                            I 13:41:58 Bränner Session 1 LeadIn...
                            I 13:42:40 Bränner Session 1 imagefil...
                            I 13:42:41 Tidsperiod för operationen: 00:00:42
                            I 13:42:41 Genomsnittshastighet: 780 kBytes/s (0.58)
                            E 13:42:43 Bränning till PIONEER DVD-RW DVR-111D misslyckades!

uppskattas verkligen om nån kunde säga vad som är fel :/

Comment

• Original inlägg av babsw Visa Inlägg
                              en annan fråga,ladad moto gp 06 pal,det är i rar fil när jag paka ut det så bli det 46 fil +en katalog i med namn al_ss_xbox 360-radian och där inne finnes det r-m06ss i winrar format och r-m06ss.sfv,så jag undrar hur ska jag bränna de här filer är de till xbox 360?det är på 4.3 gb,vad ska jag göra med de?tack
                              Låter som att rar-filen du packade upp innehåller rar-filer igen, plus då en mapp med spelets secutity sector (SS). Vilken release är det?
                              Om spelet inte är prepatched så måste du göra det med SS filen.
                              SFV-filen är för att kolla checksumman.

Låter inte som att du läst FAQ'n.... :-)
                              Gör det.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
                                I 13:42:41 Genomsnittshastighet: 780 kBytes/s (0.58)
                                Gör du nånting med datorn samtidigt som du bränner?
                                Se till att inga andra program är igång.
                                Å låt datorn jobba ifred. Gå och spela lite XBox eller nåt....
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X