Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hmm, kanske för att du bränner på en mac.. Behövs ju speciella brännare+skivor för att få det att fungera... En pioneer 111d brännare och Verbatim media borde göra susen...
    Själva flashningen bör det inte vara något fel på...

Comment

• bränner enligt en guide på internet där dem säger att den nya superdriven till mac ska fungera, jag använder verbatin, kan man få det felmeddelandet om det är en dålig realese man försöker bränna? Det är "lost planet" från allstar.

Comment

• Har du en nyare Mac så föreslår jag att du kör bootcamp och bränner via Windows. Det funkar för ett par kompisar till mig i alla fall som kör Mac.
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

• ska testa det... tack för tipset

Comment

• Sorry om detta redan är besvarat, men det är alltför många sidor att kolla.

så, frågan då. Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL, är den patchad och klar? står ingen info om det i nfo filen. Så hur vet man om ett spel är patchad eller ej, om det inte står nåt om det i nfo ?

fick tag på en rarfil som hette nåt med stealthpatcher till TS2, från "blueprint", med diverse .bat och .exe filer i, plus en "game.dvd". behöver jag köra detta?
            topspin2.dnl kom med en iso fil bara, ingen .dvd-fil

så kort och gott, hur vet jag om ett lir är patchat om det ej står nåt i nfo? och vad händer om man kör patchning på ett redan patchat lir?
            om man laddar ner en .dvd-fil, måste man döpa den till samma som .iso filen, eller har det ingen betydelse?

Comment

• Jo det är en hel del sidor i forumet nu. Men sökfunktionen fungerar aldeles utmärkt.....

Den releasen ska vara patchad och klar. Dock vill jag varna lite för den releasen. Både jag och andra här på forumet har haft problem att få igång den.

Men testa att patcha den igen. Det går inte att patcha ett spel för många gånger. Läs i FAQ'n vart du hittar SS-filer.

Om det saknas en .dvd-fil kan du göra en egen. Vad du döper den till spelar ingen roll, det är informationen som står i den som är det viktiga. Även här kan du läsa i FAQ'n hur du gör en egen .dvd-fil.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Jag tror inte Top spin 2 från DNL är patchad.. den blev nuke:ad.. sök på nforce.nl DNL:s realese finns inte där. man måste patcha den. Det finns en från DRABBITS som är patchad

Comment

• tackar för svaren.
                  Har ingen aning om jag lyckades patcha den eller ej. Spelet fungerar dock, men vet som sagt inte om jag lyckades med patchen.
                  får la undvika att köra det på live kanske.

återigen, tack för svaren.

Comment

• jag får upp en ruta där det står stoppa skivan i en xbox 360 och jag har bränt på samma sätt som de andra spelen jag har vad beror det på???
                    Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL

Comment

• Säger den så har det blivit något fel.
                      Bränn en ny.

Antar att du har dubbelkollat i .dvd-filen att layerbreak är rätt?
                      Har för mig att DNL-releasen hade nåt fel i .dvd'n. Det kom en fix (en ny .dvd) ett par dagar efter att releasen dök upp.
                      » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                        Säger den så har det blivit något fel.
                        Bränn en ny.

Antar att du har dubbelkollat i .dvd-filen att layerbreak är rätt?
                        Har för mig att DNL-releasen hade nåt fel i .dvd'n. Det kom en fix (en ny .dvd) ett par dagar efter att releasen dök upp.
                        jag kan inte se layer break på min clone cd hur får jag fram den??

Comment

• LÄS FAQ'n! Står massa bra saker där som du kan lära dig.

Du kan öppna din .dvd med en vanlig texteditor (t.ex Notepad) och kolla innehållet. Är något fel så är det bara att ändra och spara.

I CloneCD så ser du i infofönstret (efter att du valt din .dvd)
                          "LayerBreak: 1913760" Står det en annan siffra än 1913760 så ska du avbryta direkt.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                            LÄS FAQ'n! Står massa bra saker där som du kan lära dig.

Du kan öppna din .dvd med en vanlig texteditor (t.ex Notepad) och kolla innehållet. Är något fel så är det bara att ändra och spara.

I CloneCD så ser du i infofönstret (efter att du valt din .dvd)
                            "LayerBreak: 1913760" Står det en annan siffra än 1913760 så ska du avbryta direkt.
                            det e inget fel dår det konstiga e att de andra funkade men ej gears of war och Eragon.PAL.XBOX360-Allstars

Comment

• Det är inget fel på releaserna. Så troligtvis har du bara gjort något fel i bränningen.
                              - du är säker på att du har DVD+R DL skivor?? -R funkar inte
                              - vilket märke på skivorna? Många billigare skivor funkar inte så bra....
                              - Låter du datorn vara helt ifred när du bränner? Ha inga andra program igång samtidigt.
                              - Vilken hastiget bränner du i? 2.4X eller 4X brukar fungera bäst.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Det är fel på dvd filen.. ändra

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X