Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Det är inget fel på releaserna. Så troligtvis har du bara gjort något fel i bränningen.
    - du är säker på att du har DVD+R DL skivor?? -R funkar inte
    - vilket märke på skivorna? Många billigare skivor funkar inte så bra....
    - Låter du datorn vara helt ifred när du bränner? Ha inga andra program igång samtidigt.
    - Vilken hastiget bränner du i? 2.4X eller 4X brukar fungera bäst.
    har verbatim DVD+R DL bränner i 2 -2.4x och inga program e i gång i bakgrunden

Comment

• Öppna din .dvd-fil i Notepad och klistra in innehållet i den här tråden.
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

Öppna din .dvd-fil i Notepad och klistra in innehållet i den här tråden.
        LayerBreak=1913760
        IMAGE.iso

Comment

• Ja det är ju rätt (förutsatt att imagefilen heter IMAGE.iso, men gör den inte det så går det ju inte att bränna alls).

Har du lyckats bränna andra spel med CloneCD så hade du nog bara otur en gång. Bränn en ny skiva.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Ja det är ju rätt (förutsatt att imagefilen heter IMAGE.iso, men gör den inte det så går det ju inte att bränna alls).

Har du lyckats bränna andra spel med CloneCD så hade du nog bara otur en gång. Bränn en ny skiva.
            vet vad jag gorde för fel startade iso filen i ställrt för dvd filen.

jag har NME 1.2 när jag fick hem det så funkade alla backup spelen men några dagar senare så gör de det inte jag måste skaka på xboxen och stänga av och på en j*vla massa ggr för att få dem att funka nu

har någon nån aning varför kanske behöver jag tweeka lasern??

Comment

• ah. där har du fel nummer 1.
              fel nummer 2 är att många spel kommer förpatchade för xtreme (d.v.s. när man har flashat firmware på dvd'n) men ej flashade för NME. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka. Läs på http://www.team-underdog.com/howto.html hur du konverterar en xtreme image till NME-format.

Varför du måste skaka boxen och slå av och på den massa gånger vet jag inte. Glapp i nån lödning kanske? Gå tillbaka till butiken som chippade den åt dig.
              » Xbox360 FAQ

Comment

ah. där har du fel nummer 1.
                fel nummer 2 är att många spel kommer förpatchade för xtreme (d.v.s. när man har flashat firmware på dvd'n) men ej flashade för NME. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka. Läs på http://www.team-underdog.com/howto.html hur du konverterar en xtreme image till NME-format.

Varför du måste skaka boxen och slå av och på den massa gånger vet jag inte. Glapp i nån lödning kanske? Gå tillbaka till butiken som chippade den åt dig.
                att göra om dem till NME format vet jag hur man gör
                tackar

Comment

• hur får ja igång det här..?

hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits
                  men när ja ska packa upp det är det många iso filer..
                  Hur ska ja göra?
                  /Mvh

Comment

• många iso-filer? skriv här i tråden vad alla filer heter.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

• Hej!
                      Dom här filerna finns i mappen.

Image.000
                      Image.001
                      Image.002
                      Image.003
                      Image.004
                      Image.005
                      Image.006
                      Image.007
                      Image.dvd

Comment

• och vad står i .dvd-filen?
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• Så här står det i .dvd filen:

LayerBreak=1913760
                          IMAGE.000
                          IMAGE.001
                          IMAGE.002
                          IMAGE.003
                          IMAGE.004
                          IMAGE.005
                          IMAGE.006
                          IMAGE.007

Comment

• Öppna .dvd filen i clone cd så blir det rätt. ISO filen är uppdelad för att fungera på datorer utan NTFS filsystem. FAT32 filsystem klarar inte av 7GB stora ISO filer som en enda fil.

Om du inte har clone cd så kan du avända dos-kommandot COPY för att göra en vanlig ISO fil.

copy /b image.000 + image.001 + image.002 + image.003 + image.004 + image.005 + image.006 + image.007 hansirokkar.iso

och sedan bränna hansirokkar.iso i t.ex. imgburn eller nero.

Jag rekommenderar att du öppnar filen med SS Merger och dubbelkollar att den är korrekt patchad. Passa på att köra imgburn patchen och nme patchen på isofilen när du ändå är i farten.

Glöm inte ställa in layerbreak!
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Tackar

Tack så mycket ni är kungar på detta forum!
                              /Mvh Daniel

Comment

• Yo

Om det medföljer en .dvd fil när man extractar spelet, är det patchat och klart då eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X