Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• dnl

hur får man igång DNL ripparna? saknas de filer lr behöver man nåt särskilt program för att packa upp? har winrar..

Comment

• Vad menar du? Man får igång dem som alla andra rippar....

Du har senaste versionen av Winrar förutsätter jag... ?
      Å du fick inget felmeddelande när kollade crc-filen?
      Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
      » Xbox360 FAQ

Comment

• dnl

jo har senaste winrar. crc? är inte så haj på det här ännu har bara testat med ett fåtal spel..
        försöker just nu med Rumble.Roses.XX.PAL.XBOX360
        där ligger filerna som dem ska men slutar på .001 o så vidare..
        kollar man egenskaper så står det bara 001-fil. öppnas med "okänt program"..

Comment

• Du får läsa FAQ'n!!

Om du inte har en .rar att öppna så får du ta den med lägst nummer.
          Välj "Öppna med..." och välj Winrar.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• Nån som kan svara på varför det inte går bränna?
            Står bränningen misslyckad innan det ens hinner börjar.
            Bränner i Clonecd och bränner från image.dvd. Använder Pioneren ja köpt från psxcare. Använder DVD+R DL Traxdata skivor

Comment

• 1. Har du senaste firmwaren i dvd-brännaren?
              2. Har du senaste versionen av CloneCD?
              3. Har du testat med några bättre skivorn när du bränner, typ Verbatim?
              4. Låter du datorn vara helt ifred? Du ska inte ha några andra program igång, och inte använda den till något annat samtidigt...

Kan du svara ja på alla ovanstående frågor å det ändå inte funkar så kan du ju testa att bränna med ImgBurn istället.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Tack för svaret.
                Tycker ja inte borde behöva byta firmware. Är köpt från psxcare och de ska väll fungera o bränna direkt. Har senaste versionen av clonecd.
                Har inte testat med nå andra skivor o låter datorn va ifred.
                Är så att bränningen börjar aldrig. Blir inte bränt på skivorna utan står bara att bränningen misslyckats innan det börjar.. får försöka med imgburn

Comment

• imgburn åt bara en skiva..

Comment

• Alltså att du köpt den från psxcare spelar ingen roll. Det är inte säkert att brännaren har senaste firmware. Det kan ha kommit nya firmware sedan den tillverkades.

>imgburn åt bara en skiva..
                    Förstörde den en skiva, eller fick du det att fungera?
                    » Xbox360 FAQ

Comment

• sökte en del i forumet och har för mej att det fanns en tråd med detta men ingen lycka så jag frågar här. Nån prata förut om att kman kunde bränna om ett spel från en redan brännd skiva. Hur gör jag?

Comment

• Bara att göra en kopia med CloneCD
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• ahh va det så enkelt ^^ gött. Tack för svar!

Comment

• Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
                            Last edited by Vickan; 2007-02-26, 19:11.

Comment

• Original inlägg av Vickan Visa Inlägg
                              Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
                              Eftersom det är ett EA Sports spel så är det garanterat låst till Region 1 (NTSC). Det har så vitt jag vet inte släppts ett enda EA Sports spel som varit regionsfritt. Så jag rekommenderar att du inte bränner spelet och slösar bort onödiga pengar.
                              Konsoll: XBOX 360 Premium
                              360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
                              360 Firmware: iXtreme 1.2
                              PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
                              PC DVD-Firmware: 2.18B
                              PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
                              DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Comment

• Original inlägg av Vickan Visa Inlägg
                                Jag fixar med "NBA_Street_Homecourt_USA_XBOX360-PLEX". och jag undrar, funkar denna fil (syftar på hela "USA"-delen) på mitt xbox360 (flashat med senaste xtreme firmwaret) som är köpt här i sverige? (tänkte om det har med regionerna och sånt att göra?)
                                Läs alltid nfo-filen som hänger med när du tankar hem ett spel. (Eller helst ska du såklart läsa den innan du tankar hem spelet.)

"REGiON........: NTSC"

NTSC funkar inte på en svensk (PAL) XBox 360 om spelet inte är satt som region free. Men det brukar alltid stå i nfo-filen i så fall (typ "Region: NTSC/region free" eller "Region: 0xFFFFFFFF")

Läs mer om regionskodningen i FAQ'n.
                                » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X