Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tror det va vissa image filer som va gjorda me nero och sluta me .nrg eller nåt,läste om det förut och folk skrev att den filen skulle brännas bara me nero.

men jag döpte om den till .iso och brände me clone cd.... inga probs me det

sam

Comment

• Måste man uppgradera sin firmware till 5.xx ?
      Har haft min 360 sen i somras och brännt ett antal titlar på min Pioneerbrännare med Ritek skivor.
      Men har nu problem med StarTrek Legacy och Midway som inte går att bränna trots att dessa releaser ska fungera.
      Så har det hänt nåt på skyddsfronten som jag missat ?

Comment

• Kan man inte spela "nerladdade" xbox1 spel?

Comment

• Original inlägg av Kasko Visa Inlägg
          Kan man inte spela "nerladdade" xbox1 spel?
          Jo, om de finns på bakåtkompabilitets-listan och om man gör rätt när (och innan) man bränner dem.

Du kanske skulle läsa lite här på forumet.... FAQ'n t.ex.
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• "Det kan du göra antingen genom att ladda hem det via Live eller skapa en egen installationsdvd här. Observera att det bara funkar med originalspel. Ej gamla hembrända skivor....
            UPDATE: Har du en samsungdrive i din maskin och firmware 5.2 (eller nyare) så går det numera även att spela XBox1 kopior brända på vanliga single-layer DVD."

Var och flashade mitt Xbox360 hos PSXCare för två dagar sen, en samsung ms28.. så jag borde ha det senaste firmware? Men när jag sätter in spelet så kommer det inget alternativ om att man kan ladda ner emulator eller något? Står bara att den inte kan läsa Orginal xbox spel, eller något liknande..

Comment

• Du måste vara inloggad på Live när du sätter i spelet för att den ska börja tanka hem "emulatorn".

Eller så gör du en installationsdisc via din dator
              http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
              » Xbox360 FAQ

Comment

• oläsbar

har bränt ut en del spel, men när det kommer till FIFA_07_PAL_XBOX360-SPARE så strular det lite, rellen ska ju vara ok.
                Men har läst att det varit problem med orginalspelen med?
                Kommer olika långt in i menyerna men när det vankas match så står det att den är oläsbar å skitig....
                Har som sagt fått andra å fungera...? Ej lasertrötthet för andra brännda spel fungerar direkt efteråt.

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                  Du måste vara inloggad på Live när du sätter i spelet för att den ska börja tanka hem "emulatorn".

Eller så gör du en installationsdisc via din dator
                  http://www.xbox.com/sv-SE/games/back...ibility.htm#CD
                  Jag är inloggad osv.. men ska testa göra en istallationsdisc..

Comment

• hjälp hjälp!

hej jag laddade ner nyss WWE_SmackDown_vs_RAW_2007_PAL_XBOX360-SPARE som jag inte har brännt än men nu till frågan

spelet är prepatched men jag fattar inte vad dom menare med :

We forgot to rar the .dvd file with .iso, so we put it as a separate
                    .rar file. Sorry for the trouble. för ni som brännt ut deta spel gick det bra att pack upp och bränna eller ?

tack för hjälp

Comment

• Vad dom menar?
                      "Vi glömde rara .dvd filen ihop med .iso, så vi la den i en separat .rar-fil. Ursäkta besväret"

Har du inte den separata rar-filen som innehåller .dvd-filen så är det ju bara att göra en egen.
                      » Xbox360 FAQ

Comment

• Visst ska man kunna använda sig av vanliga DVD+r skivor som är 4.7 Gb om spelet man ska bränna är 3,26 GB...

Jag tänker på Dead.or.Alive.Xtreme.2.PAL.MULTI9.XBOX360-DRabbits..

Comment

• Från firmware 5.1 för Samsung-driven kan du det.
                          Vet inte hur det är med Hitachin....
                          » Xbox360 FAQ

Comment

• Tjenare! Har fått koll på hur man bränner spel till 360'n tack vare det här forumet! Tack så mycket! Men nu har jag ett nytt problem.. Hur ska jag få vanliga xbox-spel att funka i min 360?
                            Laddade hem "Mashed_Fully_Loaded_Pal_Xbox-RIOT", och det går fint att bränna den och så. Men när jag stoppar in den i 360'n så säger den bara att jag måste gå till xbox.com/games för att kolla om jag kan hitta nån "uppdatering" för att få spelet att funka...:S Spelet fanns inte i deras lista... Någon som har nåt tips?

Har uppdaterat 360'n till bakåtkompåatibel, har Toshiba-Samsung ms25, med firmware 5.2a...
                            Last edited by Tåmpa; 2007-02-14, 14:26.

Comment

• Finns inte spelet i deras lista så är det bara att lägga ner.

Läs FAQ'n. Det finns ett avsnitt där om XBox1 spel på 360'n
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                                Finns inte spelet i deras lista så är det bara att lägga ner.

Läs FAQ'n. Det finns ett avsnitt där om XBox1 spel på 360'n
                                Okej! Tack så mycket Enlund. Trist, för det är ett grymt bra spel!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X