Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det va så här :d jag brände ufc dvd filen med img burn ändrade den koden till 193760 eller hur det nu va allt gick som det ska men när jag ska spela stannar den vid xbox 360 bild.
    hade en kompis som brände förut alla var stealth så jag undrar om de kan va felet isf hur fixar jag det?

Comment

• lust att prata i klarspråk och inte i gåtor?? jag hänger inte alls med om vad du försöker säga... du försökte bränna ufc, med .dvd filen... men sen hänger jag inte riktigt med om vad du försöker få fram om din kompis??
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Walla
        Det är nog för att UFC är ett Tredje vågen spel ( NXE uppdatering på tredje videopartitionen ) som kräver iXtreme 1.51 eller 1.6 för att kunna startas.

Har du 1.6 så kanske något jon fulpatchat om den till ett Wave2 spel o sånt gillar inte 1.6 o vägrar starta.

Hoppas jag träffade rätt någonstans i min fria tolkning
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• asså om jag laddar ner stealth gårde spela då

Comment

• Original inlägg av admir360 Visa Inlägg
            asså om jag laddar ner stealth gårde spela då
            uppdatera din firmware i spelaren om du inte redan har 1.51/1.6 så ska det fungera, om det som Pendragon skrev om är rätt
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Om jag bara ska spela singelplayer/offline multiplayer måste jag göra en verifiering med ABGX360 för att få spelet att funka eller är det för att kunna spela på LIVE?

Om jag inte behöver använda ABGX360 räcker det då med att bara bränna ISO-filen med den senaste img burner?

Comment

• vissa spel kommer INTE boota om du har fel i den, dom felen fixar ABGX360 automatiskt förutsatt att spelet finns i databasen...

om du enbart tänker spela offline så behöver du egentligen inte kolla dom med ABGX360, men det rekomenderas att du gör det ändå, att du spelar singleplayer/offline, men är inloggad på Live är för MS samma sak som att du skulle spela live med spelet, och det medför risk för att du inte får någon garanti på boxen m.m.
                Google is your friend!

Comment

• Jag har en ny fråga. Jag lånade spelet prototype (original) och då vill min 360 att jag ska updatera. Kan jag göra det utan att få en bannad konsol eller vad som kanske kan hända?

Comment

• Det kan du utan problem göra, det är samma sak med brända spel, om du är ute på live när detta sker är det en spel update, typ att dom hittat någon bugg eller något som du patchar bort tillfälligt (dessa uppdateringarna lagras bara i cache minnet) är du däremot offline när du får upp detta betyder det att det är en dashboard uppdatering, oftast bara en liten (om du redan har NXE)
                    Google is your friend!

Comment

• Jag är offline med min 360 men oavsett vart updateringen kommer ifrån så är det lugnt.

Comment

• yup =)
                        Google is your friend!

Comment

• Okej en newbiefråga...

Har brännt ut och installerat Batman spelet på hårddisken.. har "klarat" 38% av spelet när det plötsligt hänger sig på samma ställe varje gång... antar att det är bränningen som hickat upp sig eller kan det vara överföringen till HDDn?

Hursomhelst är min fråga bara, om jag nu bränner ut spelet på nytt kommer jag då få börja kvar från början eller kommer mitt sparade spel ligga kvar. Eller är den "saven" kopplad till just den installationen på ngt sätt? Hoppas ni fattar vad jag försöker fråga

Comment

• Glöm det jag skrev.... fan va sjukt.. i spelet har dem gjort så det ska se ut som det krashar och börjar om... när det är en "dröm"... det ser ut som spelet börjar om från absoluta början men det är meningen...

undrar hur många som kommer tro det är fel på skivan precis som jag...

Comment

• Jag vet, helt sjukt! Jag var på väg att bränna en till kopia av spelet.

Comment

• Hmm, brände mitt första spel i fredags, kommer det funka? För jag kunde inte ställa in booktype (Min Pioneer 116D fanns inte med).. Här är loggen från Imgburn, kan någon bara kolla så det ser bra ut, fattar noll :P

I 21:04:27 ImgBurn Version 2.5.0.0 started!
                                I 21:04:27 Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600 : Service Pack 2)
                                I 21:04:27 Total Physical Memory: 3*144*172 KB - Available: 2*448*700 KB
                                W 21:04:27 SPTD can have a detrimental effect on drive performance.
                                I 21:04:27 Initialising SPTI...
                                I 21:04:27 Searching for SCSI / ATAPI devices...
                                I 21:04:28 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW!
                                I 21:13:03 Operation Started!
                                I 21:13:03 Source File: D:\Downloads\Sacred_2_Fallen_Angel-XBOX360-DAGGER\s2fax-dgr\s2fax-dgr.dvd
                                I 21:13:03 Source File Sectors: 3*697*696 (MODE1/2048)
                                I 21:13:03 Source File Size: 7*572*881*408 bytes
                                I 21:13:03 Source File Volume Identifier: DVD_ROM
                                I 21:13:03 Source File Volume Set Identifier: 356fc000MS UDFBridge
                                I 21:13:03 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
                                I 21:13:03 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
                                I 21:13:03 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
                                I 21:13:03 Destination Device: [0:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-116D 1.06 (E (ATA)
                                I 21:13:03 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
                                I 21:13:03 Destination Media Sectors: 4*173*824
                                I 21:13:03 Write Mode: DVD
                                I 21:13:03 Write Type: DAO
                                I 21:13:03 Write Speed: 2,4x
                                I 21:13:03 Link Size: Auto
                                I 21:13:03 Lock Volume: Yes
                                I 21:13:03 Test Mode: No
                                I 21:13:03 OPC: No
                                I 21:13:03 BURN-Proof: Enabled
                                I 21:13:03 Advanced Settings - Optimal Writing Speed: No
                                I 21:13:03 User Specified L0 Data Zone Capacity: 1*913*760
                                I 21:13:25 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
                                I 21:13:25 Filling Buffer... (40 MB)
                                I 21:13:26 Writing LeadIn...
                                I 21:13:27 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
                                I 21:13:27 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
                                I 21:13:27 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
                                I 21:33:23 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3697695)
                                I 21:52:24 Synchronising Cache...
                                I 21:52:25 Closing Track...
                                I 21:52:26 Finalising Disc...
                                I 21:54:42 Exporting Graph Data...
                                I 21:54:42 Graph Data File: C:\Documents and Settings\Munk\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-116D_1.06_DEN-4-SEPTEMBER-2009_21-13_MKM-003-00_2,4x.ibg
                                I 21:54:42 Export Successfully Completed!
                                I 21:54:42 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:41:38
                                I 21:54:42 Average Write Rate: 3*165 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3*387 KB/s (2.4x)

Brände på en Verbatim DL skiva. Tänkte bränna ut fler spel nu idag, får inte min xbox förrän ikväll. Så det vore bra att veta att jag gjort rätt eller ej

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X