Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
    jag har då ett bredband kan man koppla en sådan nätverkssladd till bredbandet och böhöver man ett modem isåfall
    tacksam för svar
    beror på vad du har för bredband, menar du adsl, svar ja. lättast är att skaffa en router som du kopplar modemet till, och från routern drar sladd till din xbox och till din dator. du kan även dela ut din internetanslutning från din dator till din box.

http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...nect/sharedpc/

http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...connection.htm

Comment

• går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?

Comment

går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?
        både ja och nej, det finns modem som har inbyggd router funktionalitet, dessa fungerar. modem som enbart går till xboxen är inte något att rekomendera
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

går det om jag bara köper mig ett modem och sen kopplar ihop den med xboxet?
          du säger att du har bredband, vad ska du då med ett modem till? förklara vad du har för bredband, om du har router, hur har du kopplat din dator till bredbandet?

lättast är att ha en router. hoppas du förstår det enkla schemat härunder.

bredband fiber <---> router ----> pc
          .....................................|----> xbox
          .....................................|----> annat

bredband adsl <--> modem <---> router -----> pc
          .................................................. ...|----> xbox
          .................................................. ...|----> annat

Comment

• okej ska se men du swizzy du prata om dom modemen med inbyggd router kan du rekomendera ngn?

Comment

• och ska komma med mer info om mitt bredband snart

Comment

• jag vill helst slippa router igentligen för jag har en familjemedlem som inte vill ha ngn router så kom gärna med förslag

Comment

och ska komma med mer info om mitt bredband snart
                  köp en router oavsett vad du har för bredband så kommer du lösa dina problem och ev. framtida problem om du vill koppla in fler saker.

varför vill man inte ha router? allt annat är bara krångligt i ditt fall.'

du kan tänka dig skaffa modem men inte router? det låter helt ologiskt, antagligen har du bredband utan modem (fiber). varför ska man då köpa modem när det är en router man ska ha i båda fallen? helt obegripligt!

du får väl dela ut internet från din dator och dra en sladd till xboxen då från datorn, men tänk på att datorn måste vara på för att det ska fungera. är detta smidigare så kör på det..
                  Last edited by int21; 2009-01-21, 18:03.

Comment

• ja haha det kanske e lite dumt men det är bara för jag bor i ett radhus och då vill inte min farsa att andra ska kunna använda den typ i huset elr hur är det med en router kan man sända ut andra signaler till mina grannar tillexempel elr är det bara jag som använder den om jag kopplar i en sladd?

Comment

ja haha det kanske e lite dumt men det är bara för jag bor i ett radhus och då vill inte min farsa att andra ska kunna använda den typ i huset elr hur är det med en router kan man sända ut andra signaler till mina grannar tillexempel elr är det bara jag som använder den om jag kopplar i en sladd?
                      du behöver inte köra trådlöst bara för att du har en trådlös router, du kan även stänga av den trådlösa delen. vill du köra trådlöst så SKA man använda krypterad anslutning och inte öppet för vem som helst. förstår din fars dilemma, men du kan även köra med vanlig kabel till routern. det finns också routrar som inte har något trådlöst alls. köp en sådan

Comment

• Okej tack så mycket kan du rekomendera ngn om du vet någon sådan skulle vara jätte snällt

Comment

Okej tack så mycket kan du rekomendera ngn om du vet någon sådan skulle vara jätte snällt
                          bara välja och vraka.

http://www.google.se/search?q=router+prisjakt

spana in linksys eller netgear routrarna, skulle jag köra d-link så skulle ja satsa på dir serien.. iaf dir 635, men de klarar även trådlöst. du behöver inget avancerat antar jag. lägg dig i 4-500 kronors klassen.

Comment

• Okej så om jag köper en router då behöver jag inget modem
                            förlåt om jag är trög

Comment

Okej så om jag köper en router då behöver jag inget modem
                              förlåt om jag är trög
                              det beror på, har du adsl behöver du modem, har du fiber bredband behöver du det inte. du kan använda en router i båda fallen. du verkar ju ha internet nu, om du har med modem eller inte kan jag inte svara på. routern sätter du efter modemet iaf.

xbox ----|
                              dator ----|--- router -- modem -- adsl bredband
                              annat ----|

xbox ----|
                              dator ----|--- router -- fiber bredband
                              annat ----|
                              Last edited by int21; 2009-01-21, 22:48.

Comment

• jag har ju ett modem men det använder jag på nedervåningen men jag har en nätverksannslutning där uppe och det var där jag ville använda det så ja ska se vad jag har för bredband vad tror du annars om denna jag hittade http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1459205

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X