Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hejsan!
    Har skickat in min 360 på flashning och sitter nu och grubblar över bränningen.
    Tänkte bara kolla en snabbis om detta ser bra ut? tänker mest på "Video Partition", gult brukar ju oftast betyda trubbel

Tack på förhand // Markus
    Den som vågar, vinner.

Comment

• Det där ser bra ut.
      Om du läser det gröna där under så står det att värdena stämmer överens.
      Hade splitvid och ssv2 oxå.
      i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
        Det där ser bra ut.
        Om du läser det gröna där under så står det att värdena stämmer överens.
        Hade splitvid och ssv2 oxå.
        Mjo det såg grönt och fint ut på slutet men ville bara va lite säker innan jag bränner mitt första spel
        Tack för svaret!
        Nu är det bara att leta efter andra fina spel
        Den som vågar, vinner.

Comment

• Ändra plats på mitt inlägg ifall jag la det i fel tråd...
          Jag har ännu inte flashat mitt xbox360, och behöver hjälp med det mesta.
          Jag tänkte flasha xbox360 i er butik (den för 400kr) inom de närmaste dagarna. Jag har ett xbox360 från 2009-05-13.
          Ska köpa "Samsung Intern SATA DVD±RW 22x(Dual layer)" samt Dual-Layer skivor.

Nu vill jag gärna veta EXAKT hur man gör för att bränna ut ett spel på en skiva. Vilket program behöver jag? Vad behöver jag veta?
          Tack-

Comment

• Original inlägg av Juiceph Visa Inlägg
            Ändra plats på mitt inlägg ifall jag la det i fel tråd...
            Jag har ännu inte flashat mitt xbox360, och behöver hjälp med det mesta.
            Jag tänkte flasha xbox360 i er butik (den för 400kr) inom de närmaste dagarna. Jag har ett xbox360 från 2009-05-13.
            Ska köpa "Samsung Intern SATA DVD±RW 22x(Dual layer)" samt Dual-Layer skivor.

Nu vill jag gärna veta EXAKT hur man gör för att bränna ut ett spel på en skiva. Vilket program behöver jag? Vad behöver jag veta?
            Tack-
            det står här i tråden, plus att du får ett papper av oss med information om vad du ska tänka på
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Juiceph Visa Inlägg
              Tack-
              Bränna backuper med imgburn, följ bildserien under.

kolla även denna tråd, som visar hur du kollar dina backuper med abgx360.

Comment

• Tja

två snabba frågor

1: spelar det någon roll vilken hastighet jag bränner spelen på??

2: Jag har haft problem med wave 6 spel dom crashar eller funkar inte alls (1.51 hitatchi) xboxen hittar spelen men när jag startar dom så crashar tidigt.

Comment

• Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
                  Tja

två snabba frågor

1: spelar det någon roll vilken hastighet jag bränner spelen på??
                  JA om din brännare är certifierad för 8x så skall du inte bränna i högre hastighet, och om skivorna bara klarar 4x så bränner du i 4x.
                  på 90 talet var det bättre o bränna långsamt men på 2005 talet gav lägre bränningshastigheter sämre resultat...
                  Bränn i den hastighet skivorna är certifierade för, varken snabbare eller långsammare än minst 4x...

Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
                  2: Jag har haft problem med wave 6 spel dom crashar eller funkar inte alls (1.51 hitatchi) xboxen hittar spelen men när jag startar dom så crashar tidigt.
                  Problemet ligger nog med Brännaren om den är mer än 2.år gammal, och om du inte kör imgburn på vettiga skivor ( Verbatim )
                  Vissa Hitatchi gillar Printable skivor bättre än Siver surface...
                  Så bara för att din Hitatchi gillar Silver så betyder det inte att din kompis hitatchi kräks på dem.
                  Det är den enda nackdelen med hitatchis.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Jag har Verbatim skivor vad för hastighet är det då bäst att bränna på?? alla olika guider säger att man ska bränna på 2.4x är det bäst??

Comment

• Original inlägg av Tolvtusen Visa Inlägg
                      Jag har Verbatim skivor vad för hastighet är det då bäst att bränna på?? alla olika guider säger att man ska bränna på 2.4x är det bäst??
                      Om skivorna är certifierade för 8X hastighet bränner du i 8X
                      Om din brännare bara klarar 4x bränner du i 4X eller köper 4x skivor.
                      Du bränner aldrig skivor i lägre hastigheter nuförtiden då det kan innebära problem vid skrivning.
                      på 90 talet brände man så låg hastighet man kunde på CD-R skivor men tekniken går frammåt...

16x skivor på 8X brännare i 8X såklart
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Personligen tycker jag att man bör bränna 8x skivor i 4x även om brännaren klarar av att bränna i 8x...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Har nu bränt ett antal spel och får bara Play DVD. Så kommer dvdspelaren upp.
                          Testat clonecd och imgburn i 4x. Är tdkskivor problemet?

/ändrar också layerbreak

iExtreme 1.6

Ser även ut som jag har brännaren som man kan köpa i er shop (som ska vara bra?)

edit:
                          har fått vissa spel att fungera: fable 2 och fifa 2010 (får dock upp disc unreadable med den ibland)

Senast brände jag crackdown 2 och red dead redemption som ej fungerade överhuvudtaget
                          Last edited by Rambutan; 2010-07-21, 13:54.

Comment

• Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
                            Har nu bränt ett antal spel och får bara Play DVD. Så kommer dvdspelaren upp.
                            Testat clonecd och imgburn i 4x. Är tdkskivor problemet?

/ändrar också layerbreak

iExtreme 1.6

Ser även ut som jag har brännaren som man kan köpa i er shop (som ska vara bra?)

edit:
                            har fått vissa spel att fungera: fable 2 och fifa 2010 (får dock upp disc unreadable med den ibland)

Senast brände jag crackdown 2 och red dead redemption som ej fungerade överhuvudtaget
                            Du måste uppgradera din firmware.
                            ixtreme 1.6 tar max wave 3.
                            Och dessa spel har högre wave än så
                            i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
                              Du måste uppgradera din firmware.
                              ixtreme 1.6 tar max wave 3.
                              Och dessa spel har högre wave än så
                              Jaså, trodde 1.6 var senaste. Kan man göra det här själv lätt eller bör man lämna in den? Känns lite dumt för jag uppdaterade till 1.6 för inte längesen

Edit: Okej var flashad för längre sen än jag trodde, september 2009. Dags att uppdatera då?
                              Last edited by Rambutan; 2010-07-21, 17:14.

Comment

• Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
                                Jaså, trodde 1.6 var senaste. Kan man göra det här själv lätt eller bör man lämna in den? Känns lite dumt för jag uppdaterade till 1.6 för inte längesen

Edit: Okej var flashad för längre sen än jag trodde, september 2009. Dags att uppdatera då?
                                ja, dags att uppdatera du lämnar in den hos någon som kan flasha för att få den uppdaterad, en uppdatering av den här typen görs på samma sätt som vid flashningen...

Original inlägg av Rambutan Visa Inlägg
                                Är tdkskivor problemet?
                                TDK skivorna kan vara anledningen till att du får Read disc errors... kör Verbatim! om du har en brännare av märket Samsung eller Pioneer har du en brännare som ska klara av 360 spel utan större problem...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X