Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Istället för att sänka brännhastigheten skulle jag gå upp till 4X om jag var som du...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

• Edit: nu har jag faktiskt lyckats få igång skate och spelat det... men det går ca 1 av 10 ggr, och det låter nått fördjävligt om konsollen (mer än vanligt)
      nån som har några tips?

Int21: nej min har inte heller några live uppdateringar... skumt.

Enlund: verbatim skivorna går väl bara att bränna i 2,4x? står ju på fodralet på dom jag har iaf..? finns kanske såna med snabbare brännmöjlighet..
      har inga fler skivor hemma får vänta tills efter helgen isåfall ((

tror du det kommer funka bättre om jag bränner snabbare, har nämligen beställt 25 verba skivor som är 2,4X, vore lite drygt om jag inte kan använda nån av dom =)
      Last edited by kaffah; 2007-10-20, 17:10.

Comment

• Original inlägg av kaffah Visa Inlägg
        Edit: nu har jag faktiskt lyckats få igång skate och spelat det... men det går ca 1 av 10 ggr, och det låter nått fördjävligt om konsollen (mer än vanligt)
        nån som har några tips?

Int21: nej min har inte heller några live uppdateringar... skumt.

Enlund: verbatim skivorna går väl bara att bränna i 2,4x? står ju på fodralet på dom jag har iaf..? finns kanske såna med snabbare brännmöjlighet..

tror du det kommer funka bättre om jag bränner snabbare, har nämligen beställt 25 verba skivor som är 2,4X, vore lite drygt om jag inte kan använda nån av dom =)
        jag kan bränna i 4x på de verbatim-skivor jag använder, bränner dem i 2.4x ändå.

du säger att de låter mycket av konsolen, antar detta är dvd-spelaren? issåfall, är det bara skate ev. dirt detta problemet kommer med eller låter det lika mycket av andra brända spel med? jag funderar lite på om du ska kolla lite på andra verbatim-skivor eller annan media för att testa. köp 1st av 2-3 märken och kika. du kan också testa att uppdatera firmware på din brännare och se om det ger dig bättre bränningar. tillägger att jag bränner på en samsung. sh-s182d med senaste firmware.

Comment

Jag bränner alltid i 4X. Vet folk här på forumet som till och med bränt Verbatims 2,4X-skivor i 8X med lyckat resultat.

Har läst på flera andra forum om folk som haft problem med vissa spel de bränt i 2,4X som sedan funkar hur bra som helst när de bränt i 4X.
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

• Enlund:
            ok ok men kan man alltså bränna 2,4x skivorna i 4x? låter ju mysko =) får prova det på måndag när jag får dom nya skivorna..

int21:
            Dirt och skate är de enda spel jag provat att bränna, fick hem xboxet i torsdags =) köpte bara 5 skivor, beställde resten från nätet, 55 spänn/skiva är lite väl dyrt när man köper i butik tyckte jag hehe, men har bara fått igång skate 2 ggr och dirt 1gång..

tack för hjälpen uppdaterar er på måndag =)

Comment

• Har nu provat att bränna i 4x spelet startar varje gång nu, (bioschock) men jag kan fortfarande inte "spela" hänger sig när spelet laddar... suck börjar bli riktigt deppig nu...

tänkte att jag skulle prova cloneCD men då står det såhär...

avbilden får inte plats på destinations skivan
              utrymme tillgängligt: 7222 Mbyte
              utrymme som krävs: 4482 Mbyte

Så kan jag välja att
              överbränna eller bränna tills slutet av median är nådd,
              det är det senaste cloneCD

Comment

• Utan Dvd

Finns det något sätt att köra nerladdade 360 spel utan en dvd?
                Jag menar att man använder ett program (Likt Daemon Tools) och lurar dvdläsaren.
                Måste man ha en chippad för den eller räcker det med en omflashad läsare?
                Olé

Comment

• Original inlägg av ollejakob Visa Inlägg
                  Finns det något sätt att köra nerladdade 360 spel utan en dvd?
                  Jag menar att man använder ett program (Likt Daemon Tools) och lurar dvdläsaren.
                  Måste man ha en chippad för den eller räcker det med en omflashad läsare?
                  Olé
                  räcker att du flashar om den. du kan bara spela demos från hårddisk etc.

Comment

Har nu provat att bränna i 4x spelet startar varje gång nu, (bioschock) men jag kan fortfarande inte "spela" hänger sig när spelet laddar... suck börjar bli riktigt deppig nu...

tänkte att jag skulle prova cloneCD men då står det såhär...

avbilden får inte plats på destinations skivan
                    utrymme tillgängligt: 7222 Mbyte
                    utrymme som krävs: 4482 Mbyte

Så kan jag välja att
                    överbränna eller bränna tills slutet av median är nådd,
                    det är det senaste cloneCD
                    såg det var en vecka sen du skrev.. har du fått saker och ting att fungera nu?

Comment

• Fattante

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      räcker att du flashar om den. du kan bara spela demos från hårddisk etc.
                      Erm, which means?
                      Är inte så haj på tekniskt stuff -.-
                      Kan jag spela hela spel från hårddisken?
                      Sorry!
                      Olé

Comment

• Original inlägg av ollejakob Visa Inlägg
                        Erm, which means?
                        Är inte så haj på tekniskt stuff -.-
                        Kan jag spela hela spel från hårddisken?
                        Sorry!
                        Olé
                        nej.

Comment

• vart får ni tag på CloneCD? jag har laddat ner det men nu står det att prövotiden är över. så jag kan inte bränna. och IMGburn är helt fucked up, vad ska jag göra?

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                            Det beror på vad du menar med opatchat. En helt rå dump måste du i alla fall patcha med rätt SS för att det ska funka att spela (om du har Xtreme). Vill du, som sagt, att spelet ska se ut helt som ett originalspel (något som iXtreme kräver) så får du se till att även de andra parametrarna är korrekt patchade.
                            Kanske en dum fråga eller nåt :P men om man inte frågar får man inte veta.

Tänkte, hur gör man för att patcha ett spel? och hur vet man om de behövs? :S

tack på förhand
                            mvh fredrik

Comment

• Problem med att bränna spel!

Ny här på forumet, och har ett par frågor...

Har försökt att hitta svaren här på forumet men ej lyckats...

Har en HP DVD640c brännare som vägrar att bränna spelen, har provat med traxdata dual layer skivor och har ställt in rätt layerbreak. Bränner med DVD Decrypter.

När han skall skriva lead in säger han bara: session fixation error writing lead in. Har testat 2 skivor och 2 olika img filer, samma sak varje gång.

Sen provade jag ett annat spel (med samma skiva, som jag tror är förstörd) och då sa han: Failed to write sectors 0-31 power calibration area is full.

Tacksam för svar. Mvh Tommy
                              Ride hard, die free!!!

Comment

• Original inlägg av Tommy2 Visa Inlägg
                                Bränner med DVD Decrypter.
                                lite konstigt att du missat att imgburn och clonecd rekommenderas som program att bränna med.

när du testat dessa och fortfarande har problem börjar du med att uppgradera firmware på din brännare. har du gjort detta så byter du media till tex. verbatim. funkar det ändå inte så köper du en ny brännare, de kostar ju t.o.m. mindre än vad du kommer att lägga ut på förstörda skivor i dagsläget. (finns trådar om rekommenderade pioneer, samsung tex.)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X