Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• enligt http://www.abgx.net/ är det inte region-free europe tyvärr
    mer som styrker detta.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=857

Comment

• Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      enligt http://www.abgx.net/ är det inte region-free europe tyvärr
      mer som styrker detta.. http://www.ludibria.com/nfo.php?sys=x36&sysid=857
      Nej, alltså jag vet ju att det inte funkar... Provade ju sätta i skivan direkt när jag kom hem och det står att det är fel region. Men det jag undrar är om man kan göra nånting för att få igång ett sånt spel på en svensk maskin? eller om man kan få tag på en ntsc-konsoll i sverige...

Comment

• Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
          HaHa! Jag förstår det.. Är ju skitsvårt att få tag på. Är slutsålt i USA också tydligen. Så jag är stolt ägare till ett ex nu. Trummorna och gitarren står iaf uppstälda i vardagsrummet och glänser nu. Måste fixa en usa-maskin nu bara.

Comment

• Nu har jag iaf sålt mitt flashade 360... Satte ut det på ******* och det var sålt efter 5 min! Så nu börjar jakten på en USA-modell. Om det är någon som vet av ett så hör gärna av er!
            Last edited by Niko86; 2007-12-03, 23:07.

Comment

• OK...är helt ny på det här med x-box bränning och fan inte så bra på datorer heller. x-box'et är elit och flaschat med det senaste iXtreme

Har suttit i 3timmar och läst igenom hela tråden, laddat hem alla program "clone dvd, imgburner, winrar senaste versionerna"

jag har lyckats bränna alla spel där en dvd fil följer med, men sen har jag gjort ölunderlägg för 500kr "använder såklat Verbatim dvd+r dl skivor"

spelen jag har som inte dvd.filen förljer med är
              Ace_Combat_6_PAL_XBOX360-STRANGE
              WWE_SmackDown_vs_RAW_2008_PAL_XBOX360-SPARE
              Monster_Jam_USA_XBOX360-PROTOCOLLooney_Tunes_ACME_Arsenal_PAL_XBOX360-STRANGE
              vad jag fattar så ska alla vara patchade och regions fri.

har laddat ner dvd.filen som herr bockskägg lagt ut i början på tråden och slängt in den i samma mapp som image filen är. men när jag ska öppna den i clone och lmg å står det " fel vid öppning av filen image.000 det går inte att hitta filen" har prövat att byta namn på den till samma som image filen, men det funkar inte.

Om det är nän snäll person som vill svara mig så vore jag ytterst tacksam och skriv så att även en skoggshuggare kan förstå

Ps: 10st ölunderlägg säljes

Comment

• clone dvd?
                clone cd ska de vara

Comment

• Sorry skrev fel bara

Comment

• ok. du har onekligen inte fattat vad dvd-filens funktion är.

Öppna den med Notepad (eller annan texteditor)
                    Det finns bara 2 rader med information: värdet på layerbreak och imagefilens namn. Så heter imagefilen smurfmupp.iso så är det det som ska stå i dvd-filen.
                    Förstår du nu varför du får ett felmeddelande som säger: "fel vid öppning av filen image.000 det går inte att hitta filen"??
                    Alternativt till att ändra i dvd-filen är ju då att döpa om imagefilen till image.000. Vad dvd-filen heter spelar ingen som helst roll.
                    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                    » Xbox360 FAQ

Comment

• Aha har tänkt lite fel, äntligen så funkar skiten...fattar inte varför allt ska vara så jäkla krångligt tacka vet jag nintendo 8bit

tack för hjälpen

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Du kan komma hit så köper jag ditt rockband :-) En USA konsoll får man alltid tag på om man vill :-)
                        Känner att jag måste citera dig igen här.. Vart i hel**** får man tag på en USA-modell då? Jag har letat ihjäl mig.. Har lagt ut en köpesannons på ******* också.. Fick svar direkt dagen efter (tisdags) av en kille som hade en usamodell som var flashad och allt. Toppen tänkte jag och slog till.. han hade skickat paketet igår sa han och för att göra en lång historia kort så blev jag blåst på 2300:-. Fattar inte att det finns sånna människor.. Detta jäkla Rock Band kommer att ruinera mig! Och till råga på allt så har jag ju skeppat iväg min flashade PAL-xbox.. Snälla hjälp mig att finna vad jag söker!

Comment

• har försökt patcha ett spel med xdvdmulleter v10 och hämtat patch-filerna från hemsidorna som rekomomenderas.
                          har laggt in SS, PFI & DMI-filen eller hur man säger.
                          Har kört CFC-check med auto-fix och den säger något i stil med att allt är perfekt. Endå så får jag itne någon ikryssning på Xtreme compatible och rutan över (tror d va padding).

Någon som vet vad jag missat?
                          Last edited by utsvulten; 2007-12-22, 21:31.

Comment

• hej

hej Nu har jag vart o chippad o flashad o greyer och fåt en xtreme chipp i min 360 xbox.
                            Jag har också laddat ner ett spel. som jag tänkter bränna på Verbatim skiva 8.5 gig dual.

Spelen har kommit med massa rar filer. Jag extrakterader 1 av de och fick en secyrity map och en annan map med en dvd fil samt en RAR fil.
                            När jag öppnar rar filen som heter "x360-cod4" så tar det lång tid tills den extraheras och när den väl gör det så e det bara 2 mappar i den
                            En som heter AUDIO_TS och en som heter Video_TS.
                            I audio ts finns ingenting men i Video TS finns det några filer.

Hursom helst. vill jag bara fråga hur beränner man ett sådant spel med clone dvd ? e det bara dvd filen som skall berännas ?

Jag blir tacksam om ni hjälper mig.
                            Last edited by kokoli; 2007-12-27, 20:42.

Comment

• Har du påslaget så att windows visar filändelser?
                              När du packat upp alla rar-filer (genom att välja den som heter bara .rar) så får du normalt två filer: en som heter nånting.dvd och en som heter nånting.iso eller nånting.000
                              Du ska inte packa upp nåt mer då, utan du ska starta CloneCD och bränna.

Mer info finns i FAQ'n. Läs den.
                              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Hello!

Har ett problem som är att jag inte kan zippa upp .iso-filen!
                                När jag laddat ner spelet försöker jag öppna den med Winzip, men får bara felmeddelandet:
                                "Det finns inte tillräckligt med utrymme på disken. Skrivfel: Bara NTSF fil system stödjer filer större än 4GB."

Vad ska jag göra?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X