Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tack som fan!

Läste lite och insåg att det var Layerbreak jag missat att ställa in. Men då fick jag förklaringen på varför det var .dvd man ska bränna iaf. Nu har jag iaf ställt in layerbreak i IMGburn så det borde fungera till nästa gång, (för det är "1913760" det ska stå va?).

Trodde jag hade den senast verisionen, får ta och uppdatera mig lite.

Comment

• Original inlägg av Equality Visa Inlägg
      (för det är "1913760" det ska stå va?).
      stämmer..

Comment

• så klart!

Tack Hansi! nu skall jag alltid kolla så att iXtreme compatible är ikryssat när jag kör imagefilen genom xdvdmulleter...

så klantig jag är!

Comment

• Jag har laddat ner NHL_08_PAL_MULTI4_XBOX360-WAR3X, allt är ikryssat i XDVDMulleter, men när jag CRC-checkar den står det "Game not found in database or ini file could not be loaded". Är den säker ändå? Med mina andra spel kör jag alltid fullständig CRC-check innan jag bränner och spelar.

Detta kanske hör hemma i "Fungerande releaser"?

Tack för hjälpen.

Comment

• Någon som vet varför det stannar efter 50% när jag bränner med CloneCD, och därefter bara idlar typ.

LG-brännare, Emtec-skiva och F:\Nedladdade\Devil.May.Cry.4.PAL.MULTI5.XBOX360-ARROGANE

Comment

• Original inlägg av Catstyle Visa Inlägg
              Någon som vet varför det stannar efter 50% när jag bränner med CloneCD, och därefter bara idlar typ.

LG-brännare, Emtec-skiva och F:\Nedladdade\Devil.May.Cry.4.PAL.MULTI5.XBOX360-ARROGANE
              Med största sannolikhet "Emtec-skiva".
              Testa med en kvalitets-skiva istället.
              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
              » Xbox360 FAQ

Comment

• Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                Med största sannolikhet "Emtec-skiva".
                Testa med en kvalitets-skiva istället.
                Man kan inte utgå ifrån att "dyrast är bäst" - det är ytterst beroende på vilken utrustning man använder. En rekommendation: testa olika media och se vilket alternativ som fungerar bäst. Fungerar inget, beror det troligen på brännaren, alternativt mjukvaran - dock väldigt sällan.

Jag använder både Verbatim och Emtec, där Verbatim krånglar en hel del. Verbatim-skivorna bjuder bland annat på "Unreadable Disc", försvinnande ljud och störande ljud från DVD-läsaren. Emtec-skivorna fungerar hur bra som helst - inga problem hittills, efter ungefär 40 spel brända.

Hur som helst, i Catsyles fall kan det bero på Emtec-skivorna - om det är första gången han använder Emtec-skivor. Alltså kan det vara "LGn gillar inte Emtec" eller tvärtom, men kan lösas genom att skaffa bättre utrustning eller annan media.

Comment

• "Dyrast är bäst" - Skrev jag köp en dyrare skiva?
                  Nä, jag skrev köp en kvalitets-skiva. Emtec är inte direkt kända för sin kvalitet. Sen att de funkar för dig är ju bra. Men jag är övertygad om att Catstyle kommer lyckas med sin bränning om han testar ett bättre märke.
                  » Xbox360 FAQ

Comment

• Dessvärre gick det inte.
                    Nu gick den till 52%, stod och idlade en stund sen blev det error.
                    Använde Clone-CD, i imgburn kom jag inte längre än att den stod och sa "Writing Lead-in" sen blev det error.

Hmpf.

Comment

• Är förövrigt 2.4x DVD+R DL Verbatim Printable jag använder...

Comment

• Då är det nog din brännare som är problemet.
                        Innan du springer och köper en ny kan du ju testa att uppgradera brännarens firmware, det kan hjälpa.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

• Testade det nu.

Samma problem.
                          Dessutom måste man flera gånger öppna och stänga brännaren innan bränningsprogrammet hittar Verbatim-skivan i.
                          Gäller båda programmen och före/efter firmwareuppgradering.

Har beställt Pioneer 112 från psxcare nu iaf.

Comment

• Förresten;

Finns det något enkelt sätt att testa att flashningen fungerar annars?
                            Lämnade in den till en kille och har inte kunnat testa den.

Comment

• Låna ett bränt spel av en kompis.....

PSXCare testar alltid med ett par brända spel efter att de har flashat bara för att kolla att allt är som det ska.
                              » Xbox360 FAQ

Comment

• Okej, den här frågan finns säkert redan. Men jag har försökt att läsa igenom allt men fattar verkligen inte någonting! Jag skulle behöva få det förklarat på vanlig lätt svenska..

Här är mitt problem: Jag har laddat ner Pro_Evolution_Soccer_2008.PAL.MULTI.XBOX360-RELiSH.[NewTDT.CoM]
                                Och med förra spelen jag har laddat ner och sen packat upp har det alltid funnits en .dvd fil med som jag bara har öppnat i clonecd och jag har varit nöjd och glad.

Men på den här finns det ingen .dvd utan bara en stor fil som är 7.29 gb stor. Och nu har jag märkt att det inte går att öppna den i clonecd utan det enda jag fick då va en 50 kr frisbee.
                                Orkar någon hjälpa mig från punkt 1 ändå fram tills att jag stoppar in den i mitt 360 och spelar. På en lätt svenska? Snälla, snälla, snälla. Jag behöver ingen fler frisbee!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X