Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har laddat hem och packat upp denna tiger.woods.PGA.tour.09.PAL.xbox360-OE och brännt ut den med Nero 9 i 4X. Jag använder brännare Asus DRW-1814BL och Verbatim +R DL. Xbox360 kan inte läsa skivan får meddelande om att skivan är smutsig. Har samsung med senaste firmware.

Comment

• Original inlägg av KarlOlofRagnar Visa Inlägg
      Jag har laddat hem och packat upp denna tiger.woods.PGA.tour.09.PAL.xbox360-OE och brännt ut den med Nero 9 i 4X. Jag använder brännare Asus DRW-1814BL och Verbatim +R DL. Xbox360 kan inte läsa skivan får meddelande om att skivan är smutsig. Har samsung med senaste firmware.
      man bränner inte 360 backuper med nero för det första. imgburn eller clonecd gäller. imgburn är gratis och kanon.

1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
      2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings / write (Layer Break).

3. öppna .dvd filen (eller ison) med imgburn. (har du ingen .dvd fil, gör en, läs faq eller använd detta.)
      4. bränn.

(.dvd fil är inget krav med imgburn om du fyllt i layerbreak ovan.)

Comment

• Tack så mycket. Nu funkar allt som det ska :-)

Comment

• Funkar denna?

I 13:20:47 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW/RAM!

Från ImgBurn...
          Funkar denna DVD brännaren att bränna skivor till Xbox 360? Double layer altså

Comment

• Original inlägg av bobbalobba Visa Inlägg
            I 13:20:47 Found 1 DVD-ROM and 1 DVD±RW/RAM!

Från ImgBurn...
            Funkar denna DVD brännaren att bränna skivor till Xbox 360? Double layer altså
            vore bra om du postade mer av din log. den där säger bara du har en dvd brännare i din dator, inte modell. du kan se om den läser DL via denna flik i imgburn.

imgburn / tools / drive / capabilities.

Comment

• snälla Hjälp!

jag har kris och måste göra detta snabbt!
              jag har laddat ned ett xbox spel och det kommer upp en iso fil och en dvd fil
              jag undrar om man kan bränna dom med imgburn eller hur gör man
              tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
                jag har kris och måste göra detta snabbt!
                jag har laddat ned ett xbox spel och det kommer upp en iso fil och en dvd fil
                jag undrar om man kan bränna dom med imgburn eller hur gör man
                tacksam för svar
                ja, ladda .dvd filen i imgburn och bränn. .dvd filen innehåller layerbreak och din image's filnamn. jag rekommenderar dig att verifiera spelet innan du bränner, följ den enkla bildguiden för abgx360 eller xdvdmulleter i denna tråd.

Comment

• Okej tack men vet inte riktigt hur man gör med imgburn jag har försökt att hitta på internet efter någon bra guide jag förstår.
                  finns det någon som kan skriva hur man gör med imgburn

Comment

• och min brännare som jag har kunde inte skriva DL skivor så jag köpte denna brännaren som kan bränna DL skivor tror ni det funkar med denna Philips DVDR1668K/SPD6002BD.
                    här är en bild http://www.teknikmagasinet.se/prod/s...png/491112.png väldigt tacksamn för svar!

Comment

och min brännare som jag har kunde inte skriva DL skivor så jag köpte denna brännaren som kan bränna DL skivor tror ni det funkar med denna Philips DVDR1668K/SPD6002BD.
                      här är en bild http://www.teknikmagasinet.se/prod/s...png/491112.png väldigt tacksamn för svar!
                      http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32313

Comment

• TACK!! så hemskt mycket du verkar kunna mycket du så du tror oxå att min dvd brännare funkar vill bra veta det oxå du har hjälpt mej väldigt mycket tack tack

Comment

TACK!! så hemskt mycket du verkar kunna mycket du så du tror oxå att min dvd brännare funkar vill bra veta det oxå du har hjälpt mej väldigt mycket tack tack
                          ja du kan bränna xbox 360 spel på den, du behöver ingen speciell brännare för det, förutom att den ska kunna bränna DL skivor. att man rekommenderar pioneer och samsung brännare är för att de gör väldigt bra resultat med verbatim skivor.

Comment

• okej jag förstår. men du alla tjatar om dom där skivorna verbatin. men jag köpte några andra. går det med andra skivor också? tack för all din hjälp!

Comment

okej jag förstår. men du alla tjatar om dom där skivorna verbatin. men jag köpte några andra. går det med andra skivor också? tack för all din hjälp!
                              ja, det går. men kom inte och gnäll när du får "unreadable disc" (skivorna läses dåligt) eller att du sliter ut din dvdläsare i förtid för att du använt billig media istället för kvalite.

Comment

• haha nej det kan jag vel inte göra då. och den iso filen är väldigt mycket större än dvd filen men det kanske skall vara så eller har jag laddat ned fel?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X