Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns små grejer bredvid den stora tjocka kabeln typ en ruta med 8 piggar (2 rader med 4 var) på dom sitter det en liten "jumper" en liten grej som får 2 av dessa piggarna att ha kontakt med varandra, ändra den till läget "master" vissa spelare/hårddiskar har master = ingen jumper, andra har en jumper över 2 specifika jumpers, kolla upp exakt vart den ska sitta, det står antingen på driven eller så får du googla...
    okej asså så här är det. Jag har en inbyggd cd brännare i datorn. Vilken sladd menar du och vilka piggar? mste jag öppna upp datorn för att gör det?
    God made weed
    humans made booze
    who do you trust
    ?

Comment

• Original inlägg av Romma Visa Inlägg
      okej asså så här är det. Jag har en inbyggd cd brännare i datorn. Vilken sladd menar du och vilka piggar? mste jag öppna upp datorn för att gör det?
      ja du måste öppna upp datorn och koppla ur den... kablarna och allt sitter där bak, när du öppnar upp den ser du vilken kabel det är oftast är den en bred kabel som är platt, om det inte är sata... då är det en ganska smal kabel som är platt... men principen är den samma och båda kablarna går ner till moderkortet... kanske bäst att prata med någon datortekniker om att fixa det åt dig om du inte är helt hundra på vad du gör, du kan nämligen paja datorn om du inte är försiktig när du gräver i den och om du sätter kablarna fel så har det samma effekt men kanske inte lika allvarligt, men du måste som sagt gräva i burken och den får INTE vara påslagen när du håller på...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ja du måste öppna upp datorn och koppla ur den... kablarna och allt sitter där bak, när du öppnar upp den ser du vilken kabel det är oftast är den en bred kabel som är platt, om det inte är sata... då är det en ganska smal kabel som är platt... men principen är den samma och båda kablarna går ner till moderkortet... kanske bäst att prata med någon datortekniker om att fixa det åt dig om du inte är helt hundra på vad du gör, du kan nämligen paja datorn om du inte är försiktig när du gräver i den och om du sätter kablarna fel så har det samma effekt men kanske inte lika allvarligt, men du måste som sagt gräva i burken och den får INTE vara påslagen när du håller på...
        ok. tack så jävla mycket för hjälpen. Men vi är säkra på att min brännare är en master då?
        God made weed
        humans made booze
        who do you trust
        ?

Comment

• Jag har juh lyckats bränna några spel och spelat dem på mitt xbox... men det händer rätt ofta att spelet stänger av sig och det står att skivan är oläslig =( tänkte att det beror förmodligen på att jag aldrig uppdaterat firmware.
          God made weed
          humans made booze
          who do you trust
          ?

Comment

• man kan i regel ställa in en brännare som antingen master eller slave

ditt problem kan bero på brännaren, median (typ/märke av skivorna) och/eller läsaren i din xbox... vad har du för spelare i den? hur gammal är den?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

man kan i regel ställa in en brännare som antingen master eller slave

ditt problem kan bero på brännaren, median (typ/märke av skivorna) och/eller läsaren i din xbox... vad har du för spelare i den? hur gammal är den?
              IDE kan ställas in, inte S-ATA. Men du skulle säkert komma till det hehe
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                IDE kan ställas in, inte S-ATA. Men du skulle säkert komma till det hehe
                jag har inte hållt på bökat med S-ATA prylar annat än 360 drives på PSXCare, så det visste jag inte om men nu gör jag det tack
                Google is your friend!

Comment

jag har inte hållt på bökat med S-ATA prylar annat än 360 drives på PSXCare, så det visste jag inte om men nu gör jag det tack
                  Vi säljer ju tom sata drivar! :P
                  S-ATA > IDE hehe
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                  SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                  4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                    Vi säljer ju tom sata drivar! :P
                    S-ATA > IDE hehe
                    ja, men jag har inte kollat på baksidan på dom det är inte så att jag direkt behövt göra det ^^
                    Google is your friend!

Comment

• Hallå! Precis flashat hos Er, har imgburn installerat OCH verbatim skiva från Er i min DL brännare. Dessutom provar jag att bränna spel skrivna i Er lista här i tråden och får ALLTID samma felmeddelande DIREKT när jag trycker på "Write img file to disc":

failed to set L0 data zone capacity
                      reason: write protected

Snälla, vad beror detta på? Det känns som att jag försöker bränna en direkt kopia av ett spel som är skrivskyddat? Men jag provar ju med spel från Allstars, DNL, Megaware osv osv.. Jag blir galen..

Comment

• Vad har du för brännare? Har den stöd för double layer?
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av busta_rhyme Visa Inlägg
                          Hallå! Precis flashat hos Er, har imgburn installerat OCH verbatim skiva från Er i min DL brännare. Dessutom provar jag att bränna spel skrivna i Er lista här i tråden och får ALLTID samma felmeddelande DIREKT när jag trycker på "Write img file to disc":

failed to set L0 data zone capacity
                          reason: write protected

Snälla, vad beror detta på? Det känns som att jag försöker bränna en direkt kopia av ett spel som är skrivskyddat? Men jag provar ju med spel från Allstars, DNL, Megaware osv osv.. Jag blir galen..
                          Vänligen posta loggen, vi kan inte gissa på exakt vad det är för fel bara för att du ger oss 2 rader av fel medelandet, finns så mycket mer som behövs för att kunna säga mer exakt vart felet ligger
                          Google is your friend!

Comment

• Det är just det som är grejen, det ploppar upp en popup med endast detta felmeddelade INNAN den ens påbörjar bränningen? Och JA det är en DL brännare i min laptop..

Comment

• Uppdatera firmware i din brännare eller prova med en bättre (extern) brännare.
                              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Ok så det kan vara brännaren som inte vill påbörja bränningen? Inte själva filerna som är skrivskyddade eller liknande?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X