Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hej nu tänkte jag fixa med mitt där uppe och då säjer min pappa som är ej så kunnig om detta att jag kan fixa ett modem för jag har ett sånt uttag där uppe och sen koppla moemet till xboxet går det då är mina problem lösta

Comment

• vaddå för uttag? telejack eller RJ45? har ni ADSL så går det INTE att ha dubbla modem och angående EJ TRÅDLÖSA routrar så står det helt enkelt INGENTING om trådlöst nätverk, och inte heller något om B/G/N protokoll... (massa siffror jag inte kan i huvudet just nu e för trött för att orka tänka på det sedan: .B/.G/.N)

hoppas du förstår?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• vi vet ej vad det är men det är ju ett bredbandsuttag från comhem

Comment

• här står det ju att man bara behöver koppla en nätverkssladd från en brebandsanslutning http://www.xbox.com/sv-SE/live/Get_Connected är det så?

Comment

• tänkte kanske att jag då skulle köpa den här wirless network adapter för att slippa allt krångel min fråga är finns det inte routrar som är trådlösa som inte skickar ut singnaler till grannar då till exempel?

Comment

• Ehh, du kan liksom inte stoppa en signal så länge du inte sätter upp en blyvägg eller en Faraday Bur. Det du kan göra är att välja ett bra lösenord och/eller sänka styrkan på det trådlösa nätverket så att det inte når utanför dina väggar.
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
                tänkte kanske att jag då skulle köpa den här wirless network adapter för att slippa allt krångel min fråga är finns det inte routrar som är trådlösa som inte skickar ut singnaler till grannar då till exempel?
                omöjligt att skapa en sådan router, routrar accepterar signaler från ALLT som har rätt lösenord och sådant som finns inom räckvidden...

och det lättaste sättet att få igång det är antingen via en router eller en switch, om du har comhem: vad har du för modem? dom skickar nämligen ut modem
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• det är ett vanligt bredbandsmodem från comhem det är det ända jag vet

Comment

• definera vanligt? går det via telejacket eller via en rund kabel du var tvungen att skruva dit?

och kolla på undersidan av modemet, vad står det för modell nummer?
                    Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                      omöjligt att skapa en sådan router, routrar accepterar signaler från ALLT som har rätt lösenord och sådant som finns inom räckvidden...

och det lättaste sättet att få igång det är antingen via en router eller en switch, om du har comhem: vad har du för modem? dom skickar nämligen ut modem
                      Lättast annars är att bara spärra så att bara dom macaddresserna du har hemma får en IP-address.

Skulle psytroll komma dock så är du fortfarande körd
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• är xbox 360 wierless network adapter ngt att rekomendera?

Comment

• Original inlägg av cinemateket00 Visa Inlägg
                          är xbox 360 wierless network adapter ngt att rekomendera?
                          Om du inte vill ha sladdar, har ett trådlöstnätverk samt pengar så jag
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• att föredra är dock kabel (utan någon trådlöst helvete) då detta är mycket mer stabilt, inget kan liksom störa signalerna som går genom kabeln på samma vis som trådlöst gör, trådlösa nätverk kan störas av spikar i väggar med mera detta kan omöjligt ske genom en kabel osså är det enligt mitt tycke lättare att få igång med kabel, då du bara kopplar in kabeln i xboxen -> routern så ställs allt in automatiskt (du behöver dock ställa in lite inställningar i routern för din internet anslutning i vissa fall)
                            Google is your friend!

Comment

• Det är inte svårt med trådlöst om man gör rätt.

Se till att google lite bara...
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• det är inte svårt nej, men att få det hyffsat säkert och fungerande är lite mer avancerat än att ha kabel, utöver det så finns det alltid risk för svaga signaler pga spikar och grejer i väggarna...
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X