Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Snacka om att känna sig lost. (märker nu att jag dröjde för länge med att laga RRoD på den för den nya dashboarden känns väldigt wierd haha)
    Spelet funkar så tackar så mycket för hjälpen! Oroade mig för att nåt "farligt" skulle hända om jag uppdaterade hehe.
    Man lär sålänge man lever :P
    Achivement earned: RRoD defeater! 80G

Comment

• inga problem
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        jadu, detta var underligt, vad bränner du med för program? personligen bränner jag inga spel i 2.4x utan jag kör på 4x

det kan även bero på dålig hårdvara (att den korrupterar datan när den används) men detta låter underligt med tanke på att det blir såhär i samband med att du bränner skivan (även på ISO filen?!)

om du har lust kanske du kan vara vänlig och posta loggen från bränningen (IMGBurn är att föredra, då hittar du loggen: %AppData%\ImgBurn\Log Files\ImgBurn.log senaste bränningen är längst upp i loggen)
        Bränner med ImgBurn.. Provade att ladda hem en annan iso-fil men samma fel då med.. Här är loggen från en av bränningarna..

; //****************************************\\
        ; ImgBurn Version 2.5.0.0 - Log
        ; måndag, 12 oktober 2009, 18:58:59
        ; \\****************************************//
        ;
        ;
        I 17:19:09 ImgBurn Version 2.5.0.0 started!
        I 17:19:09 Microsoft Windows XP Media Center Edition (5.1, Build 2600 : Service Pack 3)
        I 17:19:09 Total Physical Memory: 2 096 620 KB - Available: 1 406 776 KB
        W 17:19:09 SPTD can have a detrimental effect on drive performance.
        I 17:19:09 Initialising SPTI...
        I 17:19:09 Searching for SCSI / ATAPI devices...
        I 17:19:09 Found 1 DVD±RW and 1 BD-ROM/HD DVD-ROM!
        I 17:19:57 Operation Started!
        I 17:19:57 Source File: E:\NHL.10.PAL.XBOX360-LoCAL(www.TorrentSpain.com)\nhl10x360.dvd
        I 17:19:57 Source File Sectors: 3 827 488 (MODE1/2048)
        I 17:19:57 Source File Size: 7 838 695 424 bytes
        I 17:19:57 Source File Volume Identifier: NHL 10
        I 17:19:57 Source File Volume Set Identifier: 356fc000MS UDFBridge
        I 17:19:57 Source File Application Identifier: CDIMAGE 2.45 (12/06/2000 TM)
        I 17:19:57 Source File Implementation Identifier: Microsoft CDIMAGE UDF
        I 17:19:57 Source File File System(s): ISO9660; UDF (1.50)
        I 17:19:57 Destination Device: [1:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-112D 1.24 (F (ATA)
        I 17:19:57 Destination Media Type: DVD+R DL (Disc ID: MKM-003-00) (Speeds: 2,4x; 4x; 6x; 8x; 10x)
        I 17:19:57 Destination Media Sectors: 4 173 824
        I 17:19:57 Write Mode: DVD
        I 17:19:57 Write Type: DAO
        I 17:19:57 Write Speed: 2,4x
        I 17:19:57 Link Size: Auto
        I 17:19:57 Lock Volume: Yes
        I 17:19:57 Test Mode: No
        I 17:19:57 OPC: No
        I 17:19:57 BURN-Proof: Enabled
        I 17:19:57 Advanced Settings - Optimal Writing Speed: No
        I 17:19:57 Optimal L0 Data Zone Capacity: 1 913 760
        I 17:19:57 Optimal L0 Data Zone Method: Copied From Original Disc
        I 17:20:22 Set L0 Data Zone Capacity Succeeded!
        I 17:20:22 Filling Buffer... (40 MB)
        I 17:20:23 Writing LeadIn...
        I 17:20:25 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3827487)
        I 17:20:25 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3827487)
        I 17:20:25 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
        I 17:40:27 Writing Layer 1... (LBA: 1913760 - 3827487)
        I 18:00:49 Synchronising Cache...
        I 18:00:50 Closing Track...
        I 18:00:51 Finalising Disc...
        I 18:01:50 Exporting Graph Data...
        I 18:01:50 Graph Data File: D:\Documents and Settings\Johan.Dator.000\Application Data\ImgBurn\Graph Data Files\PIONEER_DVD-RW_DVR-112D_1.24_DEN-12-OKTOBER-2009_17-19_MKM-003-00_2,4x.ibg
        I 18:01:50 Export Successfully Completed!
        I 18:01:50 Operation Successfully Completed! - Duration: 00:41:53
        I 18:01:50 Average Write Rate: 3 157 KB/s (2.3x) - Maximum Write Rate: 3 360 KB/s (2.4x)
        I 18:58:58 Close Request Acknowledged
        I 18:58:58 Closing Down...
        I 18:58:59 Shutting down SPTI...
        I 18:58:59 ImgBurn closed!

Comment

• Ett bra bränningsprogram är Xbox360burner. Den är lätt och inte krånglig , bara stoppa in iso filen och låt den rulla.

Comment

• Vi rekomenderar IMGBurn då det är enkelt att använda, lätt att ge support på m.m. det är dessutom lätt att hitta och gratis fungerar jätte bra gör det också!
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• När jag fick min flashade XB360 så läste jag att spel använder sig av wave 2 men de flesta nya spelen använder sig av wave 3, MEN nu har jag märkt att nya spel ligger på wave 4 och det jag undrar är om min IXTREME 1.6 kan spela wave 4 spel?

Comment

• den ska klara av det om du använder dig av Activate.iso innan du startar spelen
                Google is your friend!

Comment

den ska klara av det om du använder dig av Activate.iso innan du startar spelen
                  Vet inte vad det är för något men det löser sig.
                  Måste bara vänta till spelet blir verifierat.

Comment

• Activate.iso är en ISO fil du bränner på en DVD+R DL skiva (använd INTE layerbreak) för att aktivera det så kallade "One-Shot-Boot" läget alltså att den skippar alla checkarna av näst kommand skiva

den här ISO filen finns att ladda hem på min hemsida: www.swizzy.se
                    Google is your friend!

Comment

Activate.iso är en ISO fil du bränner på en DVD+R DL skiva (använd INTE layerbreak) för att aktivera det så kallade "One-Shot-Boot" läget alltså att den skippar alla checkarna av näst kommand skiva

den här ISO filen finns att ladda hem på min hemsida: www.swizzy.se
                      Hur blir det då med LIVE? Kommer jag bli bannad om jag använder mig av det här sättet?

Comment

• det är inget jag kan svara på, enligt vad jag har läst mig till ska den här metoden enbart göra att den skippar stealth checken, men mountar den stealth som finns på skivan (om det finns någon)
                        Google is your friend!

Comment

• Jag vet att det här är inget ni kan svara på direkt men vet ni på ett ungefär hur långtid det kan ta för att IXTREME 1.7 ska komma?

Comment

• 1-2 år kanske? 1.61 är den version som kommer här näst, och den kan dyka upp vilken dag som helst... (den är under utveckling och har inget spikat datum)
                            Google is your friend!

Comment

1-2 år kanske? 1.61 är den version som kommer här näst, och den kan dyka upp vilken dag som helst... (den är under utveckling och har inget spikat datum)
                              Jaha 1.7 kanske är för stort hopp
                              Men kommer 1.61 kunna läsa Wave 4 spel?

Comment

• Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
                                Jaha 1.7 kanske är för stort hopp
                                Men kommer 1.61 kunna läsa Wave 4 spel?
                                japp
                                Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X