Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• japp, gjorde exakt så, kollade även på youtube hur alla har gjort, testat flera ggr också och samma resultat hela tiden. Kan det ha blivit något fel vid flashningen? Funderar på att besöka företaget imorgon som flasha min och förklara detta för dem och se ifall de kan hitta någon lösning.

Comment

• då har du troligtvis en mindre bra brännare, eller så använder du mindre bra skivor... du kan ju alltid köpa en Activate.iso färdig bränd av PSXCare t.ex. för en hundring... (plus frakt om du inte har vägarna förbi stockholm)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Tack för ett mycket bra svar Swizzy, det var som du sa, jag behövde uppdatera min Xbox, iaf jag ringde er för att komma in och få den uppdaterad men fick inget svar så jag tog saken i egna händer och flashade xboxen med Ixtreme 1.61 som jag hittade på din hemsida och med mycket hjälp av guiden som finns klistrad. Läsaren jag hade var en Benq och inte en Hitachi, fifa 10 funkar perfekt men inte left 4 dead 2 som jag brände ut idag, vad jag har läst i en annan tråd så är left 4 dead 2 ett wave 5 spel, det finns väl inget nyare än Ixtreme 1.61 eller har jag fel? troligtvis behöver jag starta den med activate.iso

Tack än en gång för ett grymt svar på tidigare inlägg!
        /rodda

Jag svarar på mitt inlägg.
        Jag brände precis ut activate.iso på en Verbatim DVD+R DL , gjorde precis som Swizzy sa och då funkade Left 4 Dead 2
        Last edited by rodda; 2009-12-27, 04:31.

Comment

• ok, då fungerar inte Wave 5 spel med 1.61 på Benq, har för mig jag läste här på forumet att någon hade bootat L4D2 med iXtreme 1.61, men det kanske var en samsung? hur som helst, grattis

anledningen till att du inte fick något svar igår kan bero på att vi hade ganska mycket att göra igår, många kunder i kassan och vi var inte speciellt många inne igår... brukar kunna vara jätte många kunder såhär efter jul...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

• Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

"Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."

Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

"Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."

Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
              dom som vi testat på har det fungerat jätte bra på
              Google is your friend!

Comment

• Har laddat ner xbox spelet Pitfall för att lire på min xbox 360. Det verkar som att spelet redan är omgjort för att fungera på xbox 360 då iso filen är 7,28gb. Ska man bränna spelet på en DL skiva på samma sätt som man bränner ett vanlig xbox 360 spel?
                Alla heter Glenn i Göteborg!

Comment

• Tjenare, jag har följt alla guider osv om hur man ska bränna, när jag väl har brännt ut spelet och jag stoppar in det i mitt xbox så kommer det upp en vit ruta där det står xbox360 på, sen i dashboarden står det bara "play dvd"... uppdaterade min flash i somras så den borde väl inte vara för gammal? eller har det kommit en ännu nyare?

Mvh Anton

Comment

• Om du flashade i somras så fick du förmodligen ixtreme 1.6
                    Och nu i höstas så började det dyka upp spel med wave 4 som man inte kan spela med 1.6 om man inte använder en bootskiva som heter activate.iso, eller uppdaterar sin firmware.
                    Den bästa just nu heter ixtreme 1.6 non-stealth, den tar alla spel
                    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

• så det är lättast att bara betala för att uppdatera min flash igen?

Comment

• Original inlägg av zeddiz Visa Inlägg
                        så det är lättast att bara betala för att uppdatera min flash igen?
                        japp, det är det lättaste...
                        Google is your friend!

Comment

• Jag flashade min xbox för en vecka sen, köpte xboxen samma vecka. Jag satte igång o laddader ner spel direkt, såg en lätt guide här i forumet om hur man bränner spel via imgburn. Tekken 6=fungerade direkt, UFC spelet = perfekt, Left4dead2=perfekt. men, jag har laddat ner och brännt 3 olika versioner av call of duty, modern warfare 2 och varje gång är det samma fel, man får inte alternativet att spela spelet i xboxen, bara alternativet att Play DVD vilket ju ej fungerar. vad är det jag måste göra annorlunda? Det enda jag ställde in i imgburn var den där klppningen vid xxxxxx byte. och det fungerade ju på de andra spelen... Snälla hjälp, börjar bli dyrt och otroligt frustrerande...

Comment

• Original inlägg av rockdemon Visa Inlägg
                            Jag flashade min xbox för en vecka sen, köpte xboxen samma vecka. Jag satte igång o laddader ner spel direkt, såg en lätt guide här i forumet om hur man bränner spel via imgburn. Tekken 6=fungerade direkt, UFC spelet = perfekt, Left4dead2=perfekt. men, jag har laddat ner och brännt 3 olika versioner av call of duty, modern warfare 2 och varje gång är det samma fel, man får inte alternativet att spela spelet i xboxen, bara alternativet att Play DVD vilket ju ej fungerar. vad är det jag måste göra annorlunda? Det enda jag ställde in i imgburn var den där klppningen vid xxxxxx byte. och det fungerade ju på de andra spelen... Snälla hjälp, börjar bli dyrt och otroligt frustrerande...
                            kolla spelen i ABGX360 innan du bränner så ska du få se på grejer! utöver det måste du ta ner PAL eller Region Free versioner...
                            Google is your friend!

Comment

• Kan någon förklara för mig hur man kan spela nerladdade XBLA-spel och DLC-paket? Är det bara att ladda ner och sen överföra de till hårddisken från datorn? Eller behöver jag göra något mer?

Comment

• Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
                                Kan någon förklara för mig hur man kan spela nerladdade XBLA-spel och DLC-paket? Är det bara att ladda ner och sen överföra de till hårddisken från datorn? Eller behöver jag göra något mer?
                                läs denna, sedan letar du här. kort sagt, du kan inte modda din konsol att spela xbla eller dlc om du har uppdaterat din konsol inom närmsta halvåret, du finner all info i länkarna.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X